0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
ارزیابی پایداری اجتماعی مکان در دانشکده هنرومعماری بر اساس مدل مفهومی جانلنگ مورد پژوهی: دانشکده فنیوحرفهای دختران تهران "شریعتی" و "ولیعصر"
نویسندگان :
منصوره فرخی
1
راضیه لبیب زاده
2
حسین ذبیحی
3
1- دانشگاه علوم و تحقیقات
2- دانشگاه علوم و تحقیقات
3- دانشگاه علوم و تحقیقات
کلمات کلیدی :
پایداری اجتماعی مکان،دانشکده معماری
چکیده :
چکیده: بیان مساله: کیفیت فضایی در پردیس دانشگاهی معماری با توجه با دیدگاه و نگرش هنرجویان معماری نسبت به محیط پیرامون میتواند پایداری اجتماعی مکان را ارتقا داده، ضمن افزایش رضایتمندی از فضا، دانش پژوهان را به حضور بیشتر در آن ترغیب نماید. به دلیل اهمیت موضوع پایداری اجتماعی در دانشکدههای معماری و فقدان پژوهشهای گسترده در این زمینه، پژوهش حاضر ضمن تبیین شاخصهای پایداری اجتماعی مکان و تشریح رویکرد جان لنگ نسبت به فضاهای مصنوع، دو دانشکده منتخب معماری از زیرمجموعه دانشکدههای فنیوحرفهای کشور را مورد ارزیابی قرار میدهد. مطالعه حاضر، ضمن ارزیابی کیفیت و ساختار وزنی مولفههای پایداری در فضاهای مربوط به دو دانشکده، به قیاس شاخصهای مربوطه در دو فضای کالبدی مذکور میپردازد. سوال پژوهش: بررسی مباحث ذیل، سوالات این پژوهش را شامل میگردد: -مولفههای پایداری اجتماعی مکان در فضاهای دانشکده معماری بر اساس مدل مفهومی جان لنگ در فضاهای مصنوع کدامند؟ -کیفیت مولفههای پایداری اجتماعی مکان در فضای کالبدی دو جامعه هدف با رویکرد قیاسی، بر مبنای رضایتمندی دانش پژوهان چگونه است؟ هدف پژوهش: پژوهش حاضر اهداف زیر را دنبال میکند: -تبیین مولفههای پایداری اجتماعی مکان در فضاهای دانشکده معماری بر اساس مدل مفهومی جان لنگ در فضاهای مصنوع -ارزیابی کیفیت مولفه های پایداری اجتماعی مکان در فضای کالبدی دو جامعه هدف با رویکرد قیاسی، بر مبنای رضایتمندی دانشپژوهان رشته معماری روش پژوهش: پژوهش حاضر، به روش ترکیبی کمی-کیفی بر مبنای مطالعات کتابخانهای و اسنادی، و مطالعات میدانی(مصاحبه و پرسشنامه) در قالب یک تحقیق توسعه ای-کاربردی به تبیین مولفههای پایداری اجتماعی مکان در فضای آموزش معماری بر مبنای مدل جان لنگ می پردازد و دو جامعه هدف را بر مبنای این شاخص ها و با کمک مدل های آماری مورد ارزیابی و قیاس قرار میدهد. نتیجهگیری: یافته ها و تحلیل دادههای به دست آمده از تحلیل و گسترش مدل جان لنگ نشان میدهد عوامل پایداری اجتماعی مکان همچون استانداردهای طراحی، خوانایی فضا، ایمنی و امنیت، تناسب فضایی و عملکردی، انعطاف پذیری فضاها و .... سبب افزایش رضایتمندی دانش پژوهانه و به تبع آن افزایش تمایل آنها به حضور در فضا و حفظ آن میانجامد. همچنین مطالعات میدانی بیانگر آن است که دانشکده معماری شریعتی از دیدگاه دانشجویان رشته معماری در زمینه مولفه های زیرمجموعه نیازهای فیزیولوژیکی، عزت نفس، تحقق خویشتن و زیبایی شناسی نسبت به دانشکده معماری ولیعصر شرایط مناسبتری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Deposition temperature effects on microstructure of Te thin films
Mahdi Manouchehrian
چالش های توسعه پایدار در معماری فردا«شهرهای آینـده»
حوریه امینی - محسن کاملی
تببین شاخص های موثر در بازآفرینی بافت های فرسوده محلات شهری
پگاه تدین - علی شمس الدینی
تاثیر رضایت شغلی و ابعاد آن بر تعادل کار و زندگی هنرآموزان آموزش و پرورش شهر تهران با رویکرد توسعه کیفیت زندگی کاری
مسعود کاظمی
سنتز و شناسایی کمپلکس های خوشه ای 2- مرکاپتوبنزایمیدازول با یون Cu+ و آنیون MoS42
زینب فرهاد مفرد - رضا هیودی
تأثیر فناوری اطلاعات بر بهبود فرآیندهای مدیریت و تصمیمگیری مالی در سازمانها
هادی پوراکبر لیل ابادلر - رحیم بنابی قدیم
تأثیر افشای محیط زیست بر ارزش شرکت با توجه به نقش تعدیل گری استقلال کمیته حسابرسی
عقیل فرهنگیان - فاطمه صراف
امنیت و حریم خصوصی در سیستمهای پرداخت هوشمند
فاطمه جناب - جواد جعفری
نقش فناوریهای هوش مصنوعی شامل پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق در تحول فرآیندهای آموزش و پرورش: تحلیل فرصتها و چالشها
منصور شفیعی
پیشبینی رضایتمندی مسافران خطوط هوایی با معماری ترکیبی BLSTM و مکانیزم توجه
سعید دادگر - زلیخا جهانبخش نقده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0