0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
ارتباط ساختارسرمایه و بازده غیرعادی
نویسندگان :
دکتر رویا دارابی
1
غزاله سیفی
2
1- دانشیار گروه حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلمات کلیدی :
بازده،بازده غیرعادی انباشته،ساختارسرمایه،اهرم دفتری،اهرم بازار
چکیده :
منابع مالی شرکت ها براساس سیاست مالی آن ها به دو بخش منابع مالی درونی و منابع مالی بیرونی شرکت تقسیم می شود. درمنابع مالی درونی، شرکت از محل سود کسب شده و در منابع مالی بیرونی از محل بدهی ها و سهام، اقدام به تأمین مالی می کند. این مسئله که شرکت ها چگونه اقدام به تأمین مالی کنند تا برسود و بازدهی سهامداران حداکثر تأثیر مثبت را بگذارند بسیار با اهمیت است. هدف ازتحقیق حاضر، بررسی رابطه ی بین نحوه تأمین مالی(ساختارسرمایه)و بازده غیرعادی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران می باشد. قلمروزمانی تحقیق ازسال 1397 الی 1401 می باشد که درمجموع 133 شرکت درقالب 23 صنعت مختلف نمونه تحقیق را تشکیل داده اند. تحقیق پیش رو ازحیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی- همبستگی قلمداد می شود. برای آزمون مدلها ابتدا از آزمون چاو استفاده شد و مشخص شد که باید از روش پانل استفاده کرد و در ادامه از آزمون هاسمن برای استفاده از روش پانل اثرات تصادفی یا اثرات ثابت استفاده شد. در نهایت برازش مدل ارائه و نتایج حاصل از مفروضات رگرسیون کلاسیک برای مدلهای تحقیق بیان گردید. نتایج تحقیق نشان میدهد که میان اهرم دفتری و بازده غیرعادی انباشته شرکت ها رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد ولی بین اهرم بازار و بازده غیرعادی انباشته شرکت ها در سطح اطمینان 95 درصد رابطه معنی داری قابل مشاهده نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش هوش مصنوعی در توسعه متاورس: از شبیهسازی واقعگرایانه تا تعاملات هوشمند
دانیال قویدل منگوده - زهرا تمیمی - حسن قلمی باویل علیایی
شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های فناوری نوپدید بلاکچین در صنعت بانکداری
فاطمه صراف - رسول برادران - شبنم قره باغی بالازاده - سمیه فرهادی
آگاهی سرمایهگذاران در بازارهای مالی
تابنده صالحی - زینب اعظمی - بهنام کرمشاهی
Generative Artificial Intelligence: A turning point in educational management
Elahe Alipour
از اعتبارسنجی تا کاهش ریسک های مالی در سیستم بانکی با هوش مصنوعی
زهرا احمدی - فرزانه بیگ زاده عباسی
تاثیرات هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال و بررسی اثرات آن بر روی تولید محتوای هوشمند و سرعت پاسخگویی به نیازهای مشتری
میلاد فریدنیا - امیررضا استخریان حقیقی
نقش فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در هوشمندی کسب وکار بانکی
مریم خضری
تاثیر بهکارگیری پنجرههای هوشمند در بهبود استفاده از نورطبیعیخورشید جهت افزایش راندمان کار کارمندان در فضاهای اداری
علیرضا اخروی - لیلی کریمی فرد
کاربرد هوش مصنوعی بر توسعه مهارت های بین فرهنگی در دانش آموزان
عادل قربانی - عبدالرحیم رحیمی
رقابتپذیری شرکتها بر ناپایداری کیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
شیما تقوی - ارمغان ناصر ترابی - فرحدخت عبادی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1