0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
شناسایی و رتبه بندی عومل موثر بر ایجاد یک تصویر ماندگار و برندسازی گردشگری(مطالعه موردی:شهرستان ارومیه)
نویسندگان :
حسن اسمعیل زاده
1
یوسف پاشازاده
2
1- دانشگاه ارومیه
2- دانشگاه ارومیه
کلمات کلیدی :
تصویر برند،برندسازی گردشگری،تصویر ماندگار،نماد شهری
چکیده :
هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ایجاد یک تصویر ماندگار و برندسازی گردشگری می باشد. این تحقیق از لحاظ دسته بندی تحقیقات بر مبنای هدف، نوعی پژوهش کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی _ تحلیلی است. جامعه آماری شامل متخصصان مدیریت شهری ( مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر)، کارشناسان صنعت گردشگری (مدیران هتل ها و مراکز گردشگری ) کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری در سطح شهر ارومیه می باشند. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان معادل 30 نفر از خبرگان مد نظر قرار گرفته و پرسشنامه اولویت بندی عوامل و شناسایی اثرات عوامل در بین آنان توزیع می گردد. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات و دادهها از دو روش استفاده شده است بدین صورت که ابتدا با مطالعات کتابخانهای، اطلاعات از طریق مطالعه کتب، نشریات، منابع اینترنتی و پایگاههای اطّلاع رسانی جمع آوری گردیده و سپس برای مطالعات میدانی و برای جمع آوری دادههای آماری از پرسشنامه استفاده شده است، و جهت تعیین پایایی پرسشنامه ، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و چون میزان آلفای کرونباخ کل پرسشنامه بیشتر از 8/0 شد بنابراین پرسشنامه از پایایی لازم برخوردار می باشد برای آزمودن و تحلیل داده ها از نرم افزار پی ال اس جهت تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است . نتایج یافته ها نشان داد که بین عوامل فرهنگ، زیرساخت، کیفیت و استاندارد، امنیت ذهنی و فیزیکی، چهره پردازی و طراحی مناسب، شرایط زیر ساخت عمومی، امکانات و شرایط بهداشتی، محصولات ویژه در نماد شهری و برندسازی سازی گردشگری، و همچنین بین عوامل تاثیرگذار فرهنگ، زیرساخت، کیفیت و استاندارد، امنیت ذهنی و فیزیکی، چهره پردازی و طراحی مناسب، شرایط زیر ساخت عمومی، امکانات و شرایط بهداشتی، محصولات ویژه در نماد شهری و تصویر ماندگار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Ultra High Molecular Weight Polyethylene/Carbon Nanotube Composite
Omid Saligheh
تبیین مولفههای مؤثر بر طراحی مدرسه با رویکرد تعاملی بین انسان و محیط
سیامک خواجه تاش - مریم نوری
بکارگیری اصول فیزیک کوانتوم در شبیهسازی مبتنی بر هوش مصنوعی جهت تصمیمگیری در شرایط عدم اطمینان در مدیریت کسبوکار بر اساس معماری کوانتوم هوشمند
محمد امیری - فاطمه صنعتیان
مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در پیش بینی مقاومت فشاری بتن سبز
محمد امامی کورنده - ُسید عظیم حسینی - سعید فرخی زاده
نقش سیاست گذاری دولت بر توسعه اکوسیستم نوآوری
مونا خسروپور
کاوشی علمسنجی در پیوند هوش مصنوعی با مدیریت فناوری و نوآوری
پگاه آقایاری - زهره کریم میان
تاثیر میزان سود تقسیمی بر بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
رضا منصوریان - حبیب تقی نسب - کریم محمدی فرد
بررسی تاثیر سورفکتانتهای مختلف بر مولیبدن دی سولفید(MoS2) سنتز شده به روش هیدروترمال با کاربرد خاص و مناسب برای روانکار
اکبر رفیعی - گایانه وارطانیان - مهدی قهاری - مهران رستمی
کاربرد نانو الیاف جهت تصفیه پساب و جداسازی
مینا حاجی محمّدی - نیلوفر رفیع زاده زعیم - رامین خواجوی
بررسی تحقیقات اخیر در حوزه سیستمهای توصیه گر گردشگری (TRS)
نرگس سرخوش - عادل قاضیخانی - حسن شاکری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1