0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر توانایی مدیریت بر بدهی کوتاه مدت با تاکید بر نقش فرصت رشد و تصدی گری مدیر
نویسندگان :
سید محمد نبوی طرق
1
محمدعلی ساری
2
1- دانشگاه آزاد مشهد
2- دانشگاه آزاد مشهد
کلمات کلیدی :
توانایی مدیریت،نسبت بدهی کوتاه مدت،فرصت رشد،دوره تصدی مدیر
چکیده :
بدهی های کوتاه مدت به دلیل خروج سريع نقدینگی از شرکت، وجه نقد آزاد مدیران را کاهش و در نتیجه، با جلوگیری از انجام هزینه های بی منطق، ارزش شرکت را افزایش می دهد. بدهی های کوتاه مدت، همچنین خطر سقوط قیمت سهام را با مهار ذخيره اخبار بد کاهش می دهد. هدف اصلی این پژوهش تاثیر توانایی مدیریت بر نسبت بدهی کوتاه مدت با تاکید بر نقش فرصت رشد و دوره تصدی مدیر می باشد. روش این پژوهش به لحاظ نتیجه اجرا، کاربردی است. همچنین این پژوهش، با توجه به نوع داده ها و روش های تجزیه و تحلیل موجود، به لحاظ زمان انجام پژوهش، طولی است و از آنجایی که این پژوهش با هدف آزمون فرضیه انجام می شود، از نوع کمی است. لذا به لحاظ هدف از نوع تحلیلی است. همچنین به دلیل اینکه پیش بینی تغییرات متغیر وابسته با توجه به تغییرات متغیرهای مستقل صورت می پذیرد، از این رو، این پژوهش از نوع همبستگی- تحلیل رگرسیون است. در همه تکنیك هاي آماري نیز از نرم افزار Eviews 12 و Excel استفاده مي شود. محدوده زماني تحقيق شامل 7 سال متوالي از سال 1394 تا 1400 میباشد كه بررسي فرضيات تحقيق با استفاده از دادههای واقعي اين سالها انجام میپذیرد. جامعه آماری شامل شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار تهران می باشد. برای آزمون فرضیههای این تحقیق و تعیین ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته نيز از الگوهای اقتصادسنجی استفاده شده و فرضیههای مربوطه از روش رگرسیون چند متغیره پانل مورد بررسي قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که توانایی مدیریت بر نسبت بدهی کوتاه مدت تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرصت رشد بر رابطه بین توانایی مدیریت و نسبت بدهی کوتاه مدت تاثیرگذار نیست. دوره تصدی مدیر بر رابطه بین توانایی مدیریت و نسبت بدهی کوتاه مدت تاثیر فزاینده داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تصفیه آب و پساب توسط نانوکامپوزیت های برپایه آلومینیوم سولفات/
راحیل شکوهیان - سحر بنی یعقوب
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
مهیا محمدی - محمدرضا قریشی رودبارکی
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
Borna Biglarbigilari - Amirreza Estakhrianhaghighi
مروری بر محافظه کاری در حسابداری با تاکید بر پژوهش های آن در ایران
محمدکاظم کرونی - الناز سبزه ئی - محسن حمیدیان
َAI-Assisted Language Education Research: Areas and Tools
Bagherkazemi Marzieh - Nasibeh Bagherpour - Leila Khalili Sarafi
شناسایی مولفه های موثر بر نوآوری های حسابداری مدیریت با استفاده از چارچوب مفهومی راجرز
حبیب اله نخعی - محسن صفائی - مجتبی محمدزاده
مروری بر اهمیت انتخاب شیرآلات در مدیریت منابع انرژی هیدروژنی
عادل حیدری
کاربرد دوقلوهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی در بهینه سازی تصمیمات سرمایه گذاری و تولید در صنایع تبدیلی با رویکرد متاورس صنعتی
فاطمه کربندی - فرزانه بیگ زاده عباسی
AN EFFICIENT METHOD FOR DIABETES PREDICTION USING LINEAR DISCRIMINANT ANALYSIS AND EXTREME GRADIENT BOOSTING
Faranak Tajik - Mahdi Eslami
تاثیر نوآوری مالی و روش های نوآورانه ی پایش کارآفرینان فنی توسط تامین کنندگان مالی، بر رشد اقتصادی
لیلا سبزقبائی - تیمور محمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0