0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی
رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت های هوشمند
نویسندگان :
کبری سکوت
1
سیدعباس علوی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
انگیزش تحصیلی ،،وب سایت ،،مدارس هوشمند ،،پروتال
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت مدارس هوشمند شهر تهران می باشد. هدف پژوهش کاربردی، روش پژوهش، توصیفی(از نوع همبستگی) و شبه آزمایشی بوده است. جامعه آماری کلیه مدارس دخترانه و پسرانه ای که دارای پورتال همگام و یا دارای وب سایت که درسال تحصیلی 1395-1394 در تمام پایه های تحصیلی مشغول به تحصیل بودند شامل 120 دانش آموز متوسطه دوره اول(60 دختر و60 پسر) می شد که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت سنجش انگیزش تحصیلی از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی والرند1392 ، پرسشنامه محقق ساخته : سنجش میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی: جهت سنجش پیشرفت تحصیلی فراگیرانی که از وب سایت مدارس هوشمند، بوده است. روش تحلیل داده ها از آمار توصیفی شامل جدول فراوانی ها ، درصد میانگین ، انحراف استاندارد و آمار استنباطی از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع داده ها و از آزمون ضریب همبستگی برای تعیین ارتباط بین انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند که نشان داد متغیر پیش بین انگیزش تحصیلی با متغیر ملاک میزان استفاده از وب سایت رابطه وجود دارد ، ضریب رگرسیون جهت پیش بینی هر یک ازمولفه ها و آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو روش(بکارگیری وب سایت مدرسه و روش سنتی) و جنسیت (دختر و پسر) استفاده شد. نتایج فرضیه های فرعی انگیزشتحصیلی نشان داد که بین انگیزش تحصیلی و استفاده دانش آموزان از وب سایت مدارس ارتباط وجود دارد. همچنین در آماره دو آزمون t نشان داد که 1. میانگین استفاده دختران از وب سایت در سطح معنی داری از میانگین استفاده پسران از وب سایت مدارس بیشتر است. و2. میانگین نمرات آزمون یادگیری دانش آموزان پسر و دختری که از طریق وب سایت آموزش دیده اند نسبت به گروه دانش آموزان پسر و دختری که به روش سنتی آموزش دیده اند به طرز معناداری بالاتر است و این امر موثر بودن شیوه آموزشی نوین در افزایش نمرات یاددگیری را گواهی می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد یادگیری عمیق در شناسایی الگوهای پنهان بیماری های مزمن: از داده های تصویربرداری پزشکی تا علائم بالینی چند وجهی
محمدعلی مرادی دستجردی - علی لک
تاثیر آنتن 5G به روی پوست, ماهیچه و خون انسان
سوگند احمدی لویه - حسن قلمی باویل علیایی - علیرضا تقی زاده شول
بررسی ارتباط بین سهامداران بلوکی (تمرکز مالکیت معیار آستامی) با مدیریت سود
علی باغانی - مریم عبادی
دیپلماسی هوش مصنوعی؛ فرصتها و چالشها
سید مصطفی شریفی - گارینه کشیشیان سیرکی - حسن خداوردی
شناسایی عوامل موثر بر اخلاق زیست محیطی در سازمانهای محلی(مور مطالعه:شهرداری تهران)
سمیه قجری - علیرضا حفیظی
سنتز و خصوصیات کوپلیمریزاسیون پیوندی متیل متاکریلات/2-هیدروکسی پروپیل متاکریلات روی الیاف پلی (اتیلن ترفتالات) با 4،4-4آزوبیس- سیانو والریک اسید
نرگس یحیی زاده
استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبینی و ارزیابی ریسک ابتلا به افسردگی با استفاده از دادههای پرسشنامهای با مدل ترکیبی
فاطمه رعیت خواه - امیرسینا نوروزی کیا - محمدرضا محمدی
دیجیتالی سازی و فناوری های هوش مصنوعی در حسابداری مدیریت (مرور سیستماتیک بر ادبیات)
محبوبه کمالی دولت آبادی - علی اصغر انواری رستمی
بهینه سازی شرایط و عوامل سنتزی جهت دستیابی به پلیسولفون با جرم مولکولی بالا
سارا کریمی - شهرام مهدی پور عطایی - سامال بابان زاده
بررسی خواص مکانیکی پوشش نانوکامپوزیت Ni-P/ SiC تولید شده با استفاده از جریان ضربانی
راضیه ثانی - سارا زارعی نژاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1