0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی
رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت های هوشمند
نویسندگان :
کبری سکوت
1
سیدعباس علوی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
انگیزش تحصیلی ،،وب سایت ،،مدارس هوشمند ،،پروتال
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت مدارس هوشمند شهر تهران می باشد. هدف پژوهش کاربردی، روش پژوهش، توصیفی(از نوع همبستگی) و شبه آزمایشی بوده است. جامعه آماری کلیه مدارس دخترانه و پسرانه ای که دارای پورتال همگام و یا دارای وب سایت که درسال تحصیلی 1395-1394 در تمام پایه های تحصیلی مشغول به تحصیل بودند شامل 120 دانش آموز متوسطه دوره اول(60 دختر و60 پسر) می شد که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت سنجش انگیزش تحصیلی از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی والرند1392 ، پرسشنامه محقق ساخته : سنجش میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی: جهت سنجش پیشرفت تحصیلی فراگیرانی که از وب سایت مدارس هوشمند، بوده است. روش تحلیل داده ها از آمار توصیفی شامل جدول فراوانی ها ، درصد میانگین ، انحراف استاندارد و آمار استنباطی از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع داده ها و از آزمون ضریب همبستگی برای تعیین ارتباط بین انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند که نشان داد متغیر پیش بین انگیزش تحصیلی با متغیر ملاک میزان استفاده از وب سایت رابطه وجود دارد ، ضریب رگرسیون جهت پیش بینی هر یک ازمولفه ها و آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو روش(بکارگیری وب سایت مدرسه و روش سنتی) و جنسیت (دختر و پسر) استفاده شد. نتایج فرضیه های فرعی انگیزشتحصیلی نشان داد که بین انگیزش تحصیلی و استفاده دانش آموزان از وب سایت مدارس ارتباط وجود دارد. همچنین در آماره دو آزمون t نشان داد که 1. میانگین استفاده دختران از وب سایت در سطح معنی داری از میانگین استفاده پسران از وب سایت مدارس بیشتر است. و2. میانگین نمرات آزمون یادگیری دانش آموزان پسر و دختری که از طریق وب سایت آموزش دیده اند نسبت به گروه دانش آموزان پسر و دختری که به روش سنتی آموزش دیده اند به طرز معناداری بالاتر است و این امر موثر بودن شیوه آموزشی نوین در افزایش نمرات یاددگیری را گواهی می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناورى هاى نوین در تولید منسوجات با قابلیت تولید حرارت
آیدا منافی - امین مفتاحی
Introducing a new method for formation control the leader-follower of UAVs based on quantum neural networks
Hamid Mohseny - Razieh Farazkish - Nima Jafarzadeh - Roshanak Rafiei Nazari
بررسی کاربرد های مگنتوالکتریک در زیست پزشکی
مریم فیروزی - حسن قلمی باویل علیایی - مهسا ولی پور
تاثیرچابکی استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت نوآوری مطالعه موردی بانک صادرات شرق تهران
معصومه لطیفی بنماران - لیلاسادات محسنیان
Problem of Lost Circulation Associated with Brine Influx in Jambur Field
Alaa Khallel Dakhil - Ahmad Adib - Ali Ibrahim Kasim Ali Ibrahim Kasim
The Effect of Adding Thermoplastic Polyurethane (TPU) and Styrene-Butadiene-Styrene (SBS) on Improving Printability of Acrylonitrile-Butadiene-Styrene (ABS) for 3D printing Technology
Sama Saberi - Navid Ramezanian - Ali Sahaf - Mostafa Rahimi
بهره وری سبز در تحقق توسعه پایدار صنایع معدنکاری ایران
هانیه بخشایی - فاطمه زندی
کاربرد هوش مصنوعی بر توسعه مهارت های بین فرهنگی در دانش آموزان
عبدالرحیم رحیمی - عادل قربانی
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر مشکلات استفاده از رسانه های اجتماعی با نقش میانجی استرس درک شده و علائم افسردگی)مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه پیام نور یزد(
مصطفی طاهری - سپیده علی پناه مقدم
شناسایی تقلب در پرداختهای الکترونیکی با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی ویادگیری ماشین
محمدرضا شیردل - حسن صانعی فر - سارا نجف زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0