0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی
رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت های هوشمند
نویسندگان :
کبری سکوت
1
سیدعباس علوی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
انگیزش تحصیلی،وب سایت،مدارس هوشمند،پروتال
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت مدارس هوشمند شهر تهران می باشد. هدف پژوهش کاربردی، روش پژوهش، توصیفی(از نوع همبستگی) و شبه آزمایشی بوده است. جامعه آماری کلیه مدارس دخترانه و پسرانه ای که دارای پورتال همگام و یا دارای وب سایت که درسال تحصیلی 1395-1394 در تمام پایه های تحصیلی مشغول به تحصیل بودند شامل 120 دانش آموز متوسطه دوره اول(60 دختر و60 پسر) می شد که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت سنجش انگیزش تحصیلی از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی والرند1392 ، پرسشنامه محقق ساخته : سنجش میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی: جهت سنجش پیشرفت تحصیلی فراگیرانی که از وب سایت مدارس هوشمند، بوده است. روش تحلیل داده ها از آمار توصیفی شامل جدول فراوانی ها ، درصد میانگین ، انحراف استاندارد و آمار استنباطی از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع داده ها و از آزمون ضریب همبستگی برای تعیین ارتباط بین انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند که نشان داد متغیر پیش بین انگیزش تحصیلی با متغیر ملاک میزان استفاده از وب سایت رابطه وجود دارد ، ضریب رگرسیون جهت پیش بینی هر یک ازمولفه ها و آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو روش(بکارگیری وب سایت مدرسه و روش سنتی) و جنسیت (دختر و پسر) استفاده شد. نتایج فرضیه های فرعی انگیزشتحصیلی نشان داد که بین انگیزش تحصیلی و استفاده دانش آموزان از وب سایت مدارس ارتباط وجود دارد. همچنین در آماره دو آزمون t نشان داد که 1. میانگین استفاده دختران از وب سایت در سطح معنی داری از میانگین استفاده پسران از وب سایت مدارس بیشتر است. و2. میانگین نمرات آزمون یادگیری دانش آموزان پسر و دختری که از طریق وب سایت آموزش دیده اند نسبت به گروه دانش آموزان پسر و دختری که به روش سنتی آموزش دیده اند به طرز معناداری بالاتر است و این امر موثر بودن شیوه آموزشی نوین در افزایش نمرات یاددگیری را گواهی می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Utilizing the µPAD as an instrument-free technique for the quantitative analysis of Ni+2 ions
Elnaz Ghahremani - Leila Vafajoo - Azizollah Shafiekhani
برنامهریزی لجستیک اقلام امدادی در شرایط بحرانی
هادی قنبری - حمید توحیدی - سیده فاطمه گلریز گشتی - مهرزاد نوابخش
رویکرد های صنعتی برای حفظ محیط زیست در صنعت نساجی و پوشاک
لیدا السادات زگردی - امین مفتاحی
بررسی هوش مصنوعی و تجربه خرید دیجیتال مشتری در بازاریابی
زهره حاجیها - محمدامین حسنی کبوترخانی
تأثیر تکمیل کریدور شمال-جنوب بر تبدیل ایران به هاب انرژی
مهدی خورسند - گارینه کشیشیان سیرکی
بررسی مولفه های تاثیر گذار مجموعه اقامتی تفریحی جهت جذب توریست
رضا اکبری
پوشش های پلیمری شفاف و رسانای الکتریکی جهت کاربردهای ضدخوردگی
نیلوفر رفیع زاده زعیم - رامین خواجوی - داود طغرایی - جواد علمایی - داود زارعی
بهبود کیفیت و روشنایی تصاویر با استفاده از شبکه های عصبی عمیق در پردازش داده های سنجش از دور برای اکتشاف مواد معدنی
علی شعبانی بدیع - کامبیز رهبر - ضیاء الدین بهشتی فرد - مریم خادمی
اثر تغییرات فروش بر اجزای اصلی رویکرد ترازنامهای اقلام تعهدی با استفاده از مدل جونز تعدیل شده
وحید روح الهی - سیدعباس هاشمی - مریم فرهادی - مریم شریف دوست
A Deep Survey upon the Synthesis of AuS Nanostructures
Kourosh Motevalli - Zahra Yaghoubi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6