0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
ارزیابی سیستم های اطلاعاتی حسابداری با استفاده از مدل سیستم اطلاعاتی دیلون و مکلین (DM ISM) در بین بانکها در دوران بیماری همه گیر کرونا
نویسندگان :
حمیدرضا دجعفری دهکری
1
نعمت اله عالی پور
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
کلمات کلیدی :
مدل دیلون مکلین،سیستم اطلاعات حسابداری،رضایت کاربر،رضایت کاربر،رضایت کاربر
چکیده :
سیستم های اطلاعاتی حسابداری نقش مهمی در کمک به سازمان ها برای پذیرش و حفظ یک موقعیت استراتژیک دارند. افزایش استفاده از سیستم اطلاعات حسابداری( (AIS از طریق همکاری سازمانها و نهادهای مربوطه در ترویج سیستم اطلاعات حسابداری و مزایای آن در هنگام حوادث مخرب مانند همهگیری کووید19 امکانپذیر است. در دهه قبل تاثیرات رو به رشد سیستم های اطلاعاتی بر عملکرد کسب و کارها مشهود بود. در این راستا، یک سازمان موثر و کارآمد، عملکرد روزافزون خود را از طریق استفاده از سیستمهای مالی مانند سیستم اطلاعات حسابداری منعکس میکند، زیرا سیستم ها ، فرآیندها را خودکار میکنند و کارایی را بهبود میبخشند. این سیستم اطلاعاتی دیلون و مکلین بر عوامل بنیادی از جمله کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم، کیفیت خدمات، بکارگیری سیستم و رضایت کاربر و تأثیرات آنها بر عملکرد بانکها در تمرکز دارد. یافتهها به دست آمده ازپرسشنامه پیمایشی خود سنجی از تأثیرات معنادار کیفیت سیستم و اطلاعات بر بکارگیری سیستم حمایت میکنند اما تاثیر کیفیت خدمات را تأیید نمیکنند. همچنین، استفاده از سیستم اطلاعات حسابداری به طور معناداری بر عملکرد کسب و کار تأثیر می گذارد. این مطالعه به ادبیات مربوط به سیستم های اطلاعاتی در پرتو عوامل تعیین کننده مزایای سیستم اطلاعات حسابداری کمک کرده و مدل پیشنهادی را در میان شرکتها تأیید می کند. یک ارتباط معنادار بین استفاده از بکارگیری سیستم اطلاعاتی حسابداری و رضایت کاربران همراه با روابط معنیدار بین استفاده از بکارگیری سیستم اطلاعاتی حسابداری و کیفیت اطلاعات و کیفیت سیستم یافت شد. یافتهها نشان داد که سیستم کیفیت بهترین پیشبینیکننده سیستم اطلاعاتی حسابداری است . محاسبات متمرکز در شرکت ها بیشتر بر کیفیت سیستم تاکید می کند تا کیفیت اطلاعات.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار
محسن حمیدیان - فاطمه امینی زاده
بررسی ارتباط فرآیندهای بازاریابی در ایجاد و توسعه ی اکوسیستم نوآوری
نوشین بیان - محمدامین اکبری
The Evolving Role of Language Teachers in an AI-Driven Educational Landscape
Nasibeh Bagherpour - Marzieh Bagherkazemi
عوامل موثر بر خرید آنی در تجارت سیار
سمیه ستوده - امیر رضا استخریان
مدلسازی جریان اطلاعات انرژی و ارزیابی عدم قطعیت در عملکرد پمپهای صنعتی: رویکردی کاربردی در صنعت فولاد
محمد پروانه - فریور فاضلپور - احمد خوشگرد
Trace monitoring of Prazosin in human plasma utilizing magnetic solid phase extraction based carbonized cotton fabric, Fe3O4, ZIF-71/ PTh in combination with HPLC
Romina Gerami Boromand - Mohsen Zeeb
ارائه الگوی نقش عوامل مؤثر روانشناسی در بازنمایی ذهنی بر توجیه رفتار و فرایند تصمیمگیری حسابداران مدیریت
مهدی موذنی - محمدحامد خان محمدی - آذر مسلمی - طاهره محمودیان دستنائی
قدرت نرم آمریکا و دیپلماسی عمومی در جهان عرب با تاکید بر عراق
سید علی الفتی - علی ربیعی - عبدالرحیم رحیمی - ماشالله ولیخانی
تأثیر مسئولیت اجتماعی بر رابطه بین خصوصیسازی بانک ها از طریق سهام عدالت و کارایی سرمایهگذاری
عاطفه جهانگیری بابادی - احمد پیفه - حامد احمد زاده
شبکههای اجتماعی؛سلاحها و ابزارهای یکسان برای همه
مهدی آقاجانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1