0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی نقش نزدیک بینی مدیریتی بر هزینه های تحقیق و توسعه و ریسک شرکت
نویسندگان :
محمد مهری
1
مجید یکه باش
2
فاطمه صراف
3
1- استادیار گروه حسابداری، گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- استادیار گروه حسابداری، گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
نزدیک بینی مدیریتی،هزینه های تحقیق و توسعه،ریسک شرکت
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نزدیک بینی مدیریتی بر هزینه های تحقیق و توسعه و ریسک شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این پژوهش از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی بوده و از آنجایی که در پژوهش حاضر وضعیت موجود متغیرها با استفاده از جمع آوری اطلاعات، از طریق اطلاعات گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، در ردیف مطالعات توصیفی و از نوع پس رویدادی گنجانده می شود. در مسیر انجام این پژوهش، سه فرضیه تدوین و 122 شرکت از طریق نمونه گیری به روش حذف سیستماتیک برای دوره زمانی 8 ساله بین 1394 تا 1401 انتخاب شده و داده های مربوط به متغیرهای پژوهش بعد از گردآوری در نرم افزار اکسل با استفاده از نرم افزار آماری ایویوز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد نقش نزدیک بینی مدیریتی بر هزینه های تحقیق و توسعه و ریسک شرکت تاثیر مستقیم معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین چرخه عمر بر مدیریت سود
احمد حشمتی - فاطمه صراف
تنوع جنسیتی و ارتباط ارزشی اطلاعات حسابداری
علی آشتاب - حمیده محمدزاده
ارزیابی دیپلماسی انرژی اتحادیه اروپا در منطقه خلیج فارس (2003-2016)
محمدصالح محمدی تهرانی
بررسی تأثیر تصویر کشور خاستگاه بر ارزش ویژه ی برند
محمد جواد گل زاده - معصومه لطیفی بنماران - فاطمه علیئی
بهینهسازی مذاکرات آنلاین با هوش مصنوعی: طراحی چت بات خودآموز برای چانهزنی هوشمند در فروش الکترونیک
سونیا کریمی - زلیخا جهانبخش نقده
استفاده از انرژی میدان های مغناطیسی و جریان های الکتریکی در مدیریت و کنترل بیماری آلزایمر
شقایق ایزدپناه
کاربرد دوقلوهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی در بهینه سازی تصمیمات سرمایه گذاری و تولید در صنایع تبدیلی با رویکرد متاورس صنعتی
فاطمه کربندی - فرزانه بیگ زاده عباسی
تقویت مدل Zero Trust با استفاده از هوش مصنوعی جهت دفاع پیشگیرانه در مقابل حملاتAPT
شهرام حاج غنی - فرزانه عبدالرحیمی
مروری بر به کارگیری اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز
حجت مهرآبادی
تاثیر فعالیتهای بازاریابی بازیگونه بر ایجاد رفتارهای مطلوب در مصرف کننده با تکیه بر نقش واسطهای رضایت مشتری و عشق برند در بین مشتریان اسنپ فود تهران
مهران افشانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1