0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
بررسی تاثیر هوشمصنوعی فازی بر رضایت مشتریان خدمات بانکداری آنلاین
نویسندگان :
حسام رضایی
1
مریم مصلح
2
یحیی خوانساری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب
3- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب
کلمات کلیدی :
بانکداری آنلاین،رضایت مشتری،سیستمهای فازی،هوشمصنوعی
چکیده :
با گسترش بانکداری آنلاین، رضایت مشتریان به یکی از شاخصهای کلیدی موفقیت بانکها در فضای دیجیتال تبدیل شده است. در این میان، فناوری نوینی مانند هوش مصنوعی فازی، با توانایی پردازش دادههای مبهم و تصمیمگیری در شرایط عدم قطعیت، امکان ارائه خدمات هوشمند، سریع و شخصیسازیشده را فراهم میسازد. با این حال، در ایران پژوهشهای محدودی به بررسی مستقیم تأثیر این فناوری در حوزه بانکداری پرداختهاند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر هوش مصنوعی فازی بر رضایت مشتریان بانکداری آنلاین انجام شده و از لحاظ روششناسی، کاربردی، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک سپه در تهران و نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۳۳۸ نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای با ۱۵ گویه در پنج عامل اصلی (شخصیسازی، سرعت پاسخگویی، امنیت، اعتماد و تجربه کاربری) با طیف لیکرت ۵ درجهای بود. روایی پرسشنامه با نظر خبرگان و تحلیل عاملی تأیید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.874 ارزیابی شد. تحلیل دادهها با آزمون t تکنمونهای و رگرسیون چندگانه در SPSS انجام شد. یافتهها نشان داد که هوش مصنوعی فازی تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان داشته و عوامل شخصیسازی و اعتماد نقش کلیدی ایفا میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش عملکردانتقال تکنولوِژی بر مدیریت کیفیت جامع و عملکرد کیفیت در صنعت فرش دستباف ایران
طاهره امیری فکور
اولویت بندی عوامل موثر بر تامین منابع مالی در شرکت های دانش بنیان و نوآور
سید محمد موقر افضلی - حسن قربانی ده بالائی - مژگان ناظری
شبیه سازی تعیین ویسکوزیته مایعات نیوتنی با میکروطره پلیمری
سحر اسماعیلی - جواد رهبر شهروزی
مروری بر نقش استراتژیهای رقابتی در پایداری عملکرد مالی و ریسک
یونس بادآور نهندی - فرناز رزقی
بررسی خواص مکانیکی فشاری و جذب آب داربست های مرکب از جنس پلی-کاپرولاکتون/ نانو هیدروکسی آپاتیت چاپ شده با چاپگر سه بعدی بر اساس فن آوری روش لایه نشانی ذوبی
بهنام آخوندی - وحید مدانلو
چالشهای تحول و مدیریت منابع انسانی دیجتال در عصرVUCA
امیدرضا محمودی نیلو - اشرف شاه منصوری - سید صدیقه جلال پور
مالی عصبی و تاثیر آن بررفتار سرمایه گذاران حقیقی
علی نجفی مقدم - مرتضی مریمی یعقوبیان
توسعه الگوی اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد اکو سیستم نوآورانه در خلق ارزش در کسبوکارهای دانشبنیان
ایمان جلیلیان - محمد رضا کاباران زاد قدیم - نصرت اله شادنوش - جمشید عدالتیان شهریاری
تحلیل محرمیت در خانه های سنتی دوره پهلوی اول در شهر کرمانشاه
نساء امیریان - حسنا رستمی - علی علایی
تاثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید محصولات سبز با نقش میانجی رفتار سبز (مورد مطالعه: مشتریان ظروف یکبارمصرف در تهران)
زینت خودآموز
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0