0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
بررسی تاثیر هوشمصنوعی فازی بر رضایت مشتریان خدمات بانکداری آنلاین
نویسندگان :
حسام رضایی
1
مریم مصلح
2
یحیی خوانساری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب
3- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب
کلمات کلیدی :
بانکداری آنلاین،رضایت مشتری،سیستمهای فازی،هوشمصنوعی
چکیده :
با گسترش بانکداری آنلاین، رضایت مشتریان به یکی از شاخصهای کلیدی موفقیت بانکها در فضای دیجیتال تبدیل شده است. در این میان، فناوری نوینی مانند هوش مصنوعی فازی، با توانایی پردازش دادههای مبهم و تصمیمگیری در شرایط عدم قطعیت، امکان ارائه خدمات هوشمند، سریع و شخصیسازیشده را فراهم میسازد. با این حال، در ایران پژوهشهای محدودی به بررسی مستقیم تأثیر این فناوری در حوزه بانکداری پرداختهاند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر هوش مصنوعی فازی بر رضایت مشتریان بانکداری آنلاین انجام شده و از لحاظ روششناسی، کاربردی، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک سپه در تهران و نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۳۳۸ نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای با ۱۵ گویه در پنج عامل اصلی (شخصیسازی، سرعت پاسخگویی، امنیت، اعتماد و تجربه کاربری) با طیف لیکرت ۵ درجهای بود. روایی پرسشنامه با نظر خبرگان و تحلیل عاملی تأیید و پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.874 ارزیابی شد. تحلیل دادهها با آزمون t تکنمونهای و رگرسیون چندگانه در SPSS انجام شد. یافتهها نشان داد که هوش مصنوعی فازی تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتریان داشته و عوامل شخصیسازی و اعتماد نقش کلیدی ایفا میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شاخص های کیفیت زندگی در مجتمع های مسکونی با تاکید بر هویت مکان
ملیکا سالاریان - منصوره رضاسلطانی
حسابداری ارز دیجیتال
کمیل رحیمی پاشاکلائی
مروری بر تجزیه و تحلیل پیش بینی هوش مصنوعی برای تهدید سایبری در فین تک با استفاده از یادگیری ماشین
زینب ویسه - سینا هرائینی - مریم حاجی ئی
سنتز رنگ های آزو بر پایه α- نفتول و β- نفتول با استفاده از رزین سیلیکا کلرید و سیلیکاژل مرطوب جهت رنگرزی الیاف
الناز دوشنبه پور - محمد میرجلیلی - عبدالحمید بامنیری - آیدین برملایی
الگوی تصمیمگیری مالی مبتنی بر هوش و درک متورم از سواد مدیران
سمیرا سرایی - فاطمه صراف - محسن حمیدیان
شناسایی شاخص های منظر صوتی موثر بر رشد کودکان در شهر تهران
فاطمه محمودی مهریزی - منصوره رضاسلطانی
قراردادهای هوشمند در بستر پاراچین، طلایه دار توسعه اکوسیستم نوآوری در صنعت مالی
رحمت اله محمدی پور - نادر عین الهی
بررسی روشهای تخصیص منابع و ارائه روشی ترکیبی مبتنی بر تصمیم گیری چندگانه در محیط های مبتنی بر محاسبات ابری
بهارک حیدری
بکارگیری نرم افزار سیمولینک برای بهینه سازی استفاده از پنل های خورشیدی
سید علیرضا موسوی شیرازی - عباس فاضل مجید السلطان
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
Borna Biglarbigilari - Amirreza Estakhrianhaghighi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3