0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل علی عوامل موثر بر فرآیند نوآوری
نویسندگان :
شیما مروت پور
1
پیمان حاجی زاده
2
1- دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
نوآوری،اثر بخشی،فرآیند نوآوری،سیستم داینامیک
چکیده :
در محیط پویا و متغیر امروز که سرمنشا آن رقابتهای فزاینده، جهانی سازی، ظهور تکنولوژیهای جدید است، راه رشد، رسیدن به عملکرد بالا و بقا در اقتصاد جهانی، نوآوری است. چالش واقعی در نوآوری ،انجام اختراع (ارائه ایده های خوب) نیست، بلکه کاربردی کردن ایده ها از منظر اصول ومفاهیم فنی وتجاری است. نوآوری توانایی مشاهده روابط ، شناسایی فرصت ها و استفاده از مزایای بدیهی است که نوآوری یک رویداد واحد و مستقل نیست بلکه چرخه ای از اقدامات تکرار شونده در طول زمان می باشد. نکته کلیدی این است که شماری از اقدامات مختلف که لازم است همزمان با حرکت در مراحل این فرآیند و برقراری ارتباط با هرکدام صورت گیرد تا به موفقیت دست یابد، در این مقاله از پژوهشهای پیشین استخراج شده و با روش پویایی شناسی سیستم مدل سازی علی معلولی انجام شد. از اﻳﻦ ﻣﺘﺪوﻟﻮژي ﺑﺮاي ﺷﻨﺎﺧﺖ، درك و ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ رﻓﺘﺎر و ﺣﺮﻛﺎت اﺟﺰاي ﺳﻴﺴﺘﻢ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ ﺷﻮد. در این مقاله نیز با توجه به گستردگی عوامل و اثر گذاری عوامل داخلی و خارجی از روش پویایی شناسی سیستم استفاده گردید و در نهایت روابط علی بین متغیر ها شناسایی و در نرم افزار ونسیم مدل سازی شده است. بدین ترتیب اثر گذاری پنج متغیر ایده پردازی، مدیریت دانش، مدیریت انتخاب و پرتفولیو ، استراتژی بازاریابی و حمایت سیاستگذاران در تحلیل علی تبیین شد و نتیجه اینکه با اهمیت دادن به این متغیر ها می توان اثر بخشی فرآیند نوآوری را بهبود داده و نتایج موثرتری را در سازمانها شاهد باشیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثرگذاری نرخ عقود اسلامی ( در قالب عقود مشارکت) و نوسانات نرخ ارز بر بازده سهام در بانکداری اسلامی
آرش خمی
بهینهسازی سطح امنیت در مقابل حملات سیاهچاله و خاکستریچاله در MANETs به روش ترکیبی با استفاده از پروتکل DSR و کاهش مصرف انرژی
آیدا پرنیان فر - مریم حاجی یی
بررسی تأثیر پیچیدگی اطلاعات حسابداری بر فساد مالیاتی و اجتناب مالیاتی
محدثه میراحمدی
ارزیابی عناصر کالبدی،کارکردی شکل دهنده به هویت محله های شهری منطقه 12 تهران
علیرضا زنگنه - میلاد بیرامی
ارزیابی دیپلماسی انرژی اتحادیه اروپا در منطقه خلیج فارس (2003-2016)
محمدصالح محمدی تهرانی
تاثیر اصالت برند بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن متغیر میانجی عشق به برند و متغیر تعدیل گر برندسازی افراد مشهور
مریم عطاراسدی - محسن امینی - مهلا کزازی
نقش هوش مصنوعی در توسعه متاورس: از شبیهسازی واقعگرایانه تا تعاملات هوشمند
دانیال قویدل منگوده - زهرا تمیمی - حسن قلمی باویل علیایی
بررسی نقش یادگیری سازمانی در هم افزایی سرمایه اجتماعی: مطالعه موردی شرکت نفت فلات قاره ایران
علی عباسی - پروانه گلرد - سید احمد حسینی گل افشانی
بهبود عملکرد سیستمهای تشخیص حملات فیشینگ مبتنی بر ترکیب شبکه عصبی چندلایه و الگوریتم بهینهسازی ستاره دریایی
یونس مباشری - علی دیلمیان - سید حسین عرفانی
فن بازارها و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان
حسین زندالوند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0