0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری
نویسندگان :
علیرضا امیدوند
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
هوشمندسازی کسبوکار،کارآفرینی،رقابتپذیری،شهر هوشمند
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری است. روش تحقیق بر اساس هدف، از نوع تحقیق های کمی و کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع تحقیق های توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان و پرسنل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان در تهران تشکیل داده نمونهگیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است. برای سنجش متغیرهای هوشمندسازی کسبوکار و رقابتپذیری از پرسشنامه پترز و همکاران (2016) و برای متغیر گرایش به کارآفرینی از پرسشنامه ورزآلبا (2019) و کارابی (2012) استفاده شده است. روایی و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ برای همه مؤلفههای پژوهش بیشتر از 7/0 به دست آمد، با اطمینان میتوان پایایی ابزار پژوهش را تأیید کرد. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی و از مدلیابی معادلات ساختاری به وسیله نرمافزارهای SPSS و SmartPLS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و در نهایت بر مزیت رقابتی تاثیر مثبت دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
هوش مصنوعی و بازطراحی مفهوم حریم خصوصی در عصر دادههای نامرئی
علی پورنورعلی - سید عظیم حسینی
Multi-Criteria Attention-Based Graph Neural Network: A Heterogeneous Representation Learning Framework for Materials Logistics System Optimization
Mohammad Shahbazi - Hamid Tohidi - Majid Nojavan
تحلیل تأثیرات هوش مصنوعی بر رشد اقتصادی، بازار کار و نابرابری درآمدی در سطح جهانی
هادی پوراکبر لیل آبادلر - زهره خواجه سعید
هم آفرینی هوشمند ارزش عمومی: تحلیل اهمیت -عملکرد راه کارهای ارتقاء مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها و خدمات عمومی
رضا بخشی
بررسی خواص ضد کپک بلند مدت کامپوزیتی از فیلم های نازک اپوکسی-پلی اورتان با نانوذرات مس واکسید روی مورد استفاده در مناطق مرطوب و خورنده
فاطمه دولت یاری - جمشید صباغ زاده - سحر بنی یعقوب - نیلوفر خاکی
انتخاب موقعیتهای معاملاتی بر اساس رفتار حجم معاملات با بکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی
نادر رضائی - فرشاد وفائی
ارائه الگوی نقش عوامل مؤثر روانشناسی در بازنمایی ذهنی بر توجیه رفتار و فرایند تصمیمگیری حسابداران مدیریت
مهدی موذنی - محمدحامد خان محمدی - آذر مسلمی - طاهره محمودیان دستنائی
تأثیر عوامل ژئوشیمیایی در اکتشاف مخازن هیدروکربوری ترکدار، مطالعه موردی مخزن بنگستان
میلاد حکیم زاده - معصومه سهرابی ملایوسفی - آرمین حسینیان
معرفی یک خلاصه ساز متنی، تسهیل در مدیریت رسانه های نوین
احسان باقری - محمد ملکی نیا
کاربرد دوقلوهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی در بهینه سازی تصمیمات سرمایه گذاری و تولید در صنایع تبدیلی با رویکرد متاورس صنعتی
فاطمه کربندی - فرزانه بیگ زاده عباسی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1