0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر فنآوری اطالعات برپیشرفت مالی با نقش میانجی خدمات دیجیتال به مشتریان بانک
نویسندگان :
علی عابدی
1
1- آپادانا
کلمات کلیدی :
فنآوری اطلاعات،پیشرفت مالی،خدمات دیجیتال،مشتریان بانک ایران زمین
چکیده :
پیشرفت مالی به تحقق اهداف مالی اشاره دارد و یکی از جنبه های مهم مدیریت مالی است. این فرآیند اندازه گیری نتایج سیاست ها و عملیات یک شرکت در شرایط پولی است. پیشرفت مالی، به منظور سنجش و ارزیابی سالمت مالی کلی شرکت در یک دوره زمانی معین استفاده میشود و همچنین میتواند برای مقایسه شرکتهای مشابه در همان صنعت یا برای مقایسه صنایع یا بخشها در مجموع استفاده شود. تجزیه و تحلیل پیشرفت مالی شامل تجزیه و تحلیل و تفسیر صورتهای مالی است به گونه ای که تشخیص کامل سودآوری و سالمت مالی کسب و کار را انجام دهد. پژوهش حاضر به تحلیل و بررسی تأثیر فنآوری اطالعات بر پیشرفت مالی در صنعت، با تمرکز بر نقش مهم خدمات دیجیتال به مشتریان بهعنوان عامل میانجی در این تأثیرات، میپردازد. مطالعه حاضر ازنظرهدف کاربردی، واز نظر روش توصیفی پیمایشی است، که جزء تحقیقات کمی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان بانک ایران زمین در استان فارس، شامل رؤسا ومعاونین به تعداد250نفر میباشند و با توجه به تعداد جامعه آماری و بر اساس جدول کوکران در این تحقیق، 160 مورد به عنوان نمونه بصورت تصادفی در دسترس انتخاب شدهاند. در این پژوهش به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد واصالح شده و جهت تجزیه و تحلیل دادهها مدل معادالت ساختاری SEM استفاده گردید. پایائی پرسشنامه از طریق ضرایب آلفای کرونباخ تأیید گردید، به طوریکه ضریب پایایی برای تمامی سؤاالت پرسشنامه باالی0/7بود و روائی سازه نیز توسط تحلیل عاملی مورد پذیرش قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده از معادالت ساختاری در نرمافزار Lisrel تمامی فرضیات تحقیق مورد تائید قرار گرفت. بطوری که نتایج نشان دادرابطه معنی داری بین فنآوری اطالعات برپیشرفت مالی مشتریان و همچین رابطه معنی داری بین فنآوری اطالعات و ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان وجود دارد.از طرف دیگر رابطه معنی داری بین خدمات دیجیتال و پیشرفت مالی مشاهده شد.. نایج تحقیق همچنین نشان داد که خدمات دیجیتال مشتریان نقش میانجی دررابطه بین فنآوری اطالعات و پیشرفت مالی دارد. براساس این نتایج، فناوری اطالعات به عنوان یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت مالی در صنعت بانکداری شناخته شده است. این فناوری با فراهم کردن امکان ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان، منجر به بهبود رضایت مشتری درنتیجه، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه ها می شود
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط بین سازمان یادگیرنده و تسهیم دانش از مدیریت دانش
طاهره امیری فکور
بررسی تأثیرات نرخ ارز و نرخ بهره بر بازدهی سهام بانکهای فعال در بازار بورس
بیژن صفوی - بهاره خمیدهی
کاتالیز واکنش اکسایش متانول توسط الکترود اصلاح شده خمیر کربن با نانوذرات نیکل-مس
میناسادات حقیر - محمدعلی شیخ محسنی - حسن مهدوی کیا
مدل سازی سینتیک برداشت یون کروم از نمونه پساب به کمک نانو جاذب مغناطیسی عامل دار شده با پلی [آلیل آمین-( ان و ان- دی متیل آکریل آمید)]
ایمان خنشا
شبکهسازی در پارکهای علم و فناوری ایران
منوچهر کرباسی - قنبر عباس پور اسفدن - سیده صدیقه جلال پور - پیمان حاجی زاده
علم و فناوری در الگوی حکمرانی خوب جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست گذاری نظری و عملی امیرالمومنین علی(علیه السلام)
سیدعباس علوی - زهره پوستین چی - گارینه کشیشیان سیرکی
تخریب داروی مترونیدازول با سنتز فوتوکاتالیست هتروساختار CuS/NiS (تکنیک DOEمدل RSM)
بیتا فراهانی - مسعود گیاهی - محمد حسین قربانی - رضا فضائلی - امید مرادی
نقش هوش مصنوعی در تحول سیستمهای مدیریت دانش سازمانی: مروری بر روندها و چالشها
کیانوش نوری باشکند - زلیخا جهانبخش نقده
بکارگیری اصول فیزیک کوانتوم در شبیهسازی مبتنی بر هوش مصنوعی جهت تصمیمگیری در شرایط عدم اطمینان در مدیریت کسبوکار بر اساس معماری کوانتوم هوشمند
محمد امیری - فاطمه صنعتیان
نقش هوش مصنوعی در نگهداری و تعمیرات هوشمند
مازیار مساحی - حمید توحیدی - سیده فاطمه گلریزگشتی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1