0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر فنآوری اطالعات برپیشرفت مالی با نقش میانجی خدمات دیجیتال به مشتریان بانک
نویسندگان :
علی عابدی
1
1- آپادانا
کلمات کلیدی :
فنآوری اطلاعات،پیشرفت مالی،خدمات دیجیتال،مشتریان بانک ایران زمین
چکیده :
پیشرفت مالی به تحقق اهداف مالی اشاره دارد و یکی از جنبه های مهم مدیریت مالی است. این فرآیند اندازه گیری نتایج سیاست ها و عملیات یک شرکت در شرایط پولی است. پیشرفت مالی، به منظور سنجش و ارزیابی سالمت مالی کلی شرکت در یک دوره زمانی معین استفاده میشود و همچنین میتواند برای مقایسه شرکتهای مشابه در همان صنعت یا برای مقایسه صنایع یا بخشها در مجموع استفاده شود. تجزیه و تحلیل پیشرفت مالی شامل تجزیه و تحلیل و تفسیر صورتهای مالی است به گونه ای که تشخیص کامل سودآوری و سالمت مالی کسب و کار را انجام دهد. پژوهش حاضر به تحلیل و بررسی تأثیر فنآوری اطالعات بر پیشرفت مالی در صنعت، با تمرکز بر نقش مهم خدمات دیجیتال به مشتریان بهعنوان عامل میانجی در این تأثیرات، میپردازد. مطالعه حاضر ازنظرهدف کاربردی، واز نظر روش توصیفی پیمایشی است، که جزء تحقیقات کمی محسوب میشود. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان بانک ایران زمین در استان فارس، شامل رؤسا ومعاونین به تعداد250نفر میباشند و با توجه به تعداد جامعه آماری و بر اساس جدول کوکران در این تحقیق، 160 مورد به عنوان نمونه بصورت تصادفی در دسترس انتخاب شدهاند. در این پژوهش به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد واصالح شده و جهت تجزیه و تحلیل دادهها مدل معادالت ساختاری SEM استفاده گردید. پایائی پرسشنامه از طریق ضرایب آلفای کرونباخ تأیید گردید، به طوریکه ضریب پایایی برای تمامی سؤاالت پرسشنامه باالی0/7بود و روائی سازه نیز توسط تحلیل عاملی مورد پذیرش قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده از معادالت ساختاری در نرمافزار Lisrel تمامی فرضیات تحقیق مورد تائید قرار گرفت. بطوری که نتایج نشان دادرابطه معنی داری بین فنآوری اطالعات برپیشرفت مالی مشتریان و همچین رابطه معنی داری بین فنآوری اطالعات و ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان وجود دارد.از طرف دیگر رابطه معنی داری بین خدمات دیجیتال و پیشرفت مالی مشاهده شد.. نایج تحقیق همچنین نشان داد که خدمات دیجیتال مشتریان نقش میانجی دررابطه بین فنآوری اطالعات و پیشرفت مالی دارد. براساس این نتایج، فناوری اطالعات به عنوان یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت مالی در صنعت بانکداری شناخته شده است. این فناوری با فراهم کردن امکان ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان، منجر به بهبود رضایت مشتری درنتیجه، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه ها می شود
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر مکانیزم های خلق مشترک مبتنی بر رسانه های اجتماعی بر دستاوردهای سازمانی با تبیین نقش ظرفیت جذب و اثربخشی در انتقال دانش
حامد فلاح تفتی - وحید کبیری نیا - مرجان کوچه مشکی - فرساد کافیان تفتی
نقش خلاقیت (نوآوری) در تدوین استراتژی در صنایع دریایی مطالعه موردی ( سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران )
محمد جواد گل زاده - صابر خندان علمداری - ندا فرح بخش
اثرات مشترک آرمانگرایی اخلاقی و ویژگی شک گرایی بر کشف تقلب حسابرسان
محسن حمیدیان - غزاله سیفی
پیش بینی روشی برای تشخیص سایت های فیشینگ با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین
سمیه عظیمی - فاطمه خداپرست
پروپاگاندا کنونی و نقش فعال رسانه ای در افکار عمومی
مهدی آقاجانی
دیپلماسی انرژی ایران با توجه به فعال شدن دیپلماسی انرژی روسیه در خلیج فارس پس از بحران اوکراین
محمد رضا دهشیری - سعید واشقانی فراهانی
اثرات کیفیت آب برپدیده تغییراقلیم در دوره آینده (مطالعه موردی: حوضه کن)
سید محمد حسین خرازی - حمیدرضا ربیعی فر - قدرت اله محمدی - حسین حسن پور درویشی
هوشمندسازی تشخیص سرطان سینه از طریق طراحی و پیاده سازی بانک فیلتر و ماتریس ویژگی تصاویر دیجیتال به منظور یکپارچه سازی تبدیل موجک با شبکه عصبی
محدثه برقی - ایمان آهنیان
پیشبینی و پیشگیری از ناآرامیهای حوزه اقتصادی مبتنی بر تحلیل کلاندادههای فضای مجازی: راهبردی برای امنیت ملی با رویکرد سیاست های مالیاتی
اسماعیل کفاشی - اکرم باقریان - حسن یارمحمدی
رویکرد و نگرش ها وتاثیرات معماری معاصر بناهای دولتی وحکومتی دوره پهلوی اول
علی علایی - لیلا کرماجانی - صالحه اسکندریان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1