0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مسئولیت سازمانهای بین المللی در حمایت از اقتصاد سبز (حمایت و الزام به تولید سبز در عرصه جهانی )
نویسندگان :
قاسمعلی صبوری
1
مژگان سامخانیانی
2
1- دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2- دانشگاه دانش البرز
کلمات کلیدی :
سازمانهای بین المللی - تولید سبز- اقتصاد سبز- مالیات سبز
چکیده :
محیط زیست و اهمیت آن همواره مورد تاکید جوامع بشری بوده است ، تا آنجا که حقوق بین الملل به عنوان یک راهکار برای تبیین و حفظ آن مورد قبول جامعه ملل قرار گرفت . چرا که به صدا درآمدن زنگ خطر برای کره زمین، همگان و خصوصاً سازمان ملل متحد را واداشت تا با برنامه ملل متحد برای محیط زیست (unep) در پی شناسایی شاخصهای پررنگ محیطزیستی در جهت حفظ صلح و امنیت بینالمللی بهعنوان اصلیترین وظیفه سازمان ملل متحد و سپس ارتقای شیوههای مصرف و تولید پایدار بهعنوان کلید توسعه پایدار، باشند. اهمیت نقش سازمانهای بینالمللی همچون بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی ، اتحادیه محیطزیست و دیگر سازمان ها در کنار سازمان ملل متحد در اجرایی شدن اهداف تعریفشده محیطزیستی با همکاری بخش خصوصی امکانپذیر میباشد، اما وجود مشکلات متعدد و وضعیت فعلی محیطزیست گواه از عدم کفایت برنامههای تعریفشده است. از آنجا که بیشترین آسیب به محیط زیست در راستای اهداف اقتصادی بوده است ، پس بایستی به بررسی حمایت از تولیدکنندگان سبز و یافتن راهی جهت کاهش اقتصاد قهوهای (استفاده بیش از حد منابع فسیلی و غیر قابل تجدید) با حفظ فایده مؤثر و تداوم فعالیت و ایجاد رقابت در عرصه اقتصادی بپردازیم . در این مقاله با استناد به ماده یک منشور ملل متحد مبنیبر حفظ صلح و امنیت بینالمللی، و محیط زیست به عنوان یکی از مسائل بالقوه تشکیل دهنده چالشهای بین المللی ، بایستی با استفاده از ظرفیت سازمانهای بین المللی خصوصا سازمان ملل ، معاهده ای عام الشمول و لازم الاجراء با محوریت مالیات سبز تدوین نمود تا کشورهای صنعتی ملزم به انتقال تکنولوژی تولید سبز و سایر کشورها نیز ملزم به رعایت آن شده و عواقب عدم اجرای آن با ابزار مالیات سبز تنظیم و در خدمت حفظ محیط زیست جهانی قرار گیرند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سنتز نانوالیاف اکسید روی و خواص اپتیکی اکسید روی
سجاد خلیلی باصری - سعید پرهوده - مهدی عابدی
اکوسیستم نوآوری به عنوان یک مفهوم چندگانه
محمدرضا نژادحسن
سیستم های یکپارچه مالی و مالیاتی در اقتصاد دیجیتال در ایران
علی کیانی فر - علی باغانی - حامد بهجتی فرد
اهمیت و نقش اعتماد در اکوسیستمهای نوآوری
وحید تقی زاده خانقاه
چارچوب یکپارچه برای هوشمندسازی شبکه برق ایران با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
هادی پیری نیارق - پیمان حاجی زاده عنبران - سعید رضایی
جهتگیریهای استراتژیک و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال
حسنعلی سلمانیان - ناصر یزدانی
بررسی تاریخچه و ارتقاء سبکهای آموزش معماری: از مکاتب قدیمی تا اندیشههای امروز
سید محمد علی احمدی طباطبایی - سید محسن موسوی - فریال احمدی - فرهاد شریعت راد
تعیین رخسارههای الکتریکی با استفاده از روشهای خوشه بندی MRGC و ANN در یکی از چاههای مخزن آسماری میدان منصوری
سیده هاجر افتخاری - محمود معماریانی - زهرا ملکی - محسن آل علی - پوریا کیانوش
A Review of Synthesis of AgNPs Specially with Algae and Their Applications
Aida Gifani - Mohammadhossein Manouchehrinejad
سنجش اثرگذاری هوش مصنوعی بر بازاریابی صنعتی با تاکید بر رویکرد دینامیک در شرکت های دانش بنیان
هدیه جلالی ارکی - معصومه لطیفی بنماران - زهرا نعامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1