0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل ریسک در زنجیره تأمین پایدار با استفاده از روش دلفی و تصمیمگیری چندمعیاره فازی؛ (مورد بررسی شرکت فرآوردههای لبنی طراوت)
نویسندگان :
الهه خراسانی
1
منصور مومنی
2
1- موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند (واحد دختران)
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
زنجیره تامین پایدار،تصمیم گیری چندمعیاره،ریسک،روش دلفی،AHP
چکیده :
در بعضي از حوزه ها، مديريت ريسک به طور مناسبي توسعه يافته است اما در حوزۀ زنجيرۀ تأمين،کمتر توسعه يافته و به آن پرداخته شده است. بر اساس جمع بندي پژوهش هاي گذشته می توان به این نکته اشاره نمود که ریسک هاي اقتصادي، محیطی و اجتماعی جزء جداناپذیر زنجیره تامین پایدار می باشند.هدف اصلی از این پژوهش شناسایی و رتبه بندي ریسک های موجود در زنجیره تامین پایدار در شرکت فرآورده های لبنی طراوت می باشد. بدین منظور پس از شناسایی ریسک های زنجیره تامین پایدار بر اساس پیشینه پژوهش و نظرات مدیران و کارشناسان شرکت فرآورده های لبنی طراوت، در نهایت در قالب پرسشنامه دلفی، ریسک های مورد نظر شناسایی گردید.میزان ارتباط عوامل ریسک و زنجیره تامین پایدار از ماتریس مقایسه زوجی و تکنیک وزن دهی تصمیم گیری چندمعیاره AHP فازی برای اولویت بندی عوامل کلیدی زنجیره تامین پایدار و ریسک از طریق نرم افزار AHP فازی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از اولویت بندی عوامل زنجیره تامین پایدار بر اساس رویکرد مدیریت ریسک نشان داد ریسک تامین کننده به عنوان مهمترین ریسک در زنجیره تامین پایدار شرکت لبنی طراوت شناخته شد. اولویت بندی ریسک های مربوطه به ترتیب عبارتند از: ریسک تامین کننده، ریسک عرضه، ریسک عملیاتی، ریسک تقاضا و ریسک مالی. ریسک عملیاتی به طور کلی در زنجیره تامین دارای اهمیتی به میزان 123/0 از لحاظ ریسک موجود د زنجیره تامین تولید محصولات لبنی می باشد. که از لحاظ درصدی حدود 3/12درصد را به خود اختصاص داده است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی مالی بر نابرابری درآمدی در کشور های منتخب خاور میانه
زهرا گودرزی - بهزاد زینالی - محمد خضری
ارزیابی تاثیر مسئولیت اجتماعی بربهبود عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش میانجی مزیت رقابتی(مطالعه موردی: بانک ملی استان فارس)
محمد توکلی - محمد جواد محبوبی فرد
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
سمیه دوست حق
اثربخشی تجارت الکترونیک و مزایای اقتصادی آن بر مصرف پایدار
مریم نورائی - فروزان محمدی یاریجانی
روشهای هوشمند پیشبینی ترافیک و مسیریابی بهینه در شبکههای بین خودرویی پویا
محسن ملایری
پیش بینی روشی برای تشخیص سایت های فیشینگ با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین
سمیه عظیمی
مدیریت منابع انسانی سبز و نقش آن در توسعه محصولات سبز
فیروزه حاجی علی اکبری - فرهاد ادیبی جزیمق
بررسی فرآیند جذب کاتیون های فلز سنگین سرب به کمک نانوذرات γ-آلومینای تجاری
سیدمهدی سیاه پوش
بررسی اثر حق الزحمه بر پوشش رسانهای مدیرعامل
احمد حشمتی - علی باغانی
کاربردهای هوش مصنوعی در بهینهسازی عملکرد ساختمانهای سبز: فرصتها، مکانیزمها و چالشها
سید عظیم حسینی - رضا محمدبیک
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0