0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
امکانسنجی بهکارگیری اختیار مانع در بورس تهران و نقش آن در مدیریت ریسک
نویسندگان :
ایمان احمدزاده
1
1- دانشگاه سمنان
کلمات کلیدی :
اختیار نامتعارف مانع،مدیریت ریسک،اختیار معامله،بورس اوراق بهادار
چکیده :
آیا امکان بهکارگیری اختیار مانع از بعد بازار سنجی و فنی- ساختاری در بورس تهران وجود دارد؟ تا چه میزان در مدیریت ریسک موفق خواهد بود؟ شناسایی عوامل مؤثر بر ابعاد مختلف و فرضیهسازی، از طریق روش دلفی و سنجش سطوح مختلف از طریق تحلیل دادههای پرسشنامهای با نمونهگیری تصادفی ساده انجام پذیرفته است. نتایج دلالت بر آن دارد که اختیار مانع نقش مهمی در پوشش ریسک داشته و بهکارگیری آن بر متغیرهای کلان اقتصادی اثر مثبت دارد. جامعه هدف معتقدند اختیار مانع عمدتاً برای مبادلات بینالملل و پوشش نوسانات نرخ ارز استفاده میشود. تائید همه فرضیههای مربوط به مدیریت ریسک دلالت بر آن دارد که این ابزار در صورت اجرایی شدن میتواند نقش مهمی در پوشش ریسکهای مختلف داشته باشد و با بالا بردن توان مدیریت ریسک و افزایش سطح امنیت سرمایهگذاری، موجب جذب سرمایه داخلی و خارجی شده و از طریق آن موجب رشد و توسعه اقتصادی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل موثر بر اجرای حسابداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری وتوجیه آن با تئوری نمایندگی و ذینفعان در ایران
ندا نجفی حقی - مهدی زینالی
شبیه سازی یک وسیلۀ نقلیه توسط نرم افزار MATLAB جهت بهره وری در بکارگیری انرژی تجدیدپذیر
سید علیرضا موسوی شیرازی - علی جمیل عذاب
مدلسازی جریان اطلاعات انرژی و ارزیابی عدم قطعیت در عملکرد پمپهای صنعتی: رویکردی کاربردی در صنعت فولاد
محمد پروانه - فریور فاضلپور - احمد خوشگرد
استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبینی و ارزیابی ریسک ابتلا به افسردگی با استفاده از دادههای پرسشنامهای با مدل ترکیبی
فاطمه رعیت خواه - امیرسینا نوروزی کیا - محمدرضا محمدی
بررسی مولفه های موثر بر پرورش استعدادهای درخشان با رویکرد ارتقا هوش هیجانی در معماری فضای آموزشی
مسعود جعفری - رضا محبی
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
سمیه دوست حق
مروری بر نقش داده کاوی در تدوین خط مشی گذاری نوآوری در اکو سیستم های کسب و کار
سنجر سلاجقه - رضا متوسلیان - شهین شرفی
امنیت محیط چند ابری: یک مطالعه مروری با تکیه بر فراوانی الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی
علی دیلمیان - یونس مباشری - امیر صحافی
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتری با نقش میانجی بازاریابی انسان به انسان
محمد علی شرکت بزازان - عبداله نعامی
تدوین اثر پیامهای بازاریابی حسی بر رفتار مصرف (مطالعه فروشگاه های آنلاین موادغذایی)
فاطمه خواجه فینی - محمدرضا حمیدی زاده - عبداله نعامی - فتانه علیزاده مشکانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1