0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر عوامل مختلف بر درآمدهای مالیاتی ایران
نویسندگان :
علیرضا خوشخو
1
فاطمه زندی
2
1- دانشگاه ازاد تهران جنوب
2- دانشگاه ازاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
درآمدهای مالیاتی،وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی،عدم شفافیت در نظام مالیاتی،ضعف فرهنگ مالیاتی
چکیده :
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر عوامل مختلف بر درآمدهای مالیاتی ایران صورت گرفته است. بدین منظور از روش خودرگرسیون توضیحی با وقفه های گسترده در طی بازه زمانی 1391 تا 1401 استفاده شد. در این تحقیق هر بار یکی از متغیرها در مدل وارد شده و 3 مدل مختلف (مدل 1 وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، مدل 2 عدم شفافیت در نظام مالیاتی و مدل 3 ضعف فرهنگ مالیاتی) برآورد شده است. نتایج حاصل از این برآورد نشان داد که در تمامی مدل ها اثر لگاریتم سه متغیر بر درآمد مالیاتی منفی و معنی دار است؛ به این صورت که با افزایش یک درصدی مالیات با فرض ثابت گرفتن سایر شرایط، درآمدهای مالیاتی به ترتیب در مدل های (1) تا (3) به اندازه 01/0، 02/0، 05/3 درصد کاهش می یابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مولفه های تاثیر گذار مجموعه اقامتی تفریحی جهت جذب توریست
رضا اکبری
بررسی ارتباط و ابعاد رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی اسـتان کرمان
روشنک بهرام نژاد
مواد رسانای الکتریکی منعطف برپایه پلیمرهای هادی و نانومواد
نیلوفر رفیع زاده زعیم - رامین خواجوی - داود طغرایی - جواد علمایی - داود زارعی
بررسی ارتباط بین کیفیت حسابرسی در تأثیرگذاری ساختار سررسید بدهی کوتاه مدت بر معیار ریسک سقوط قیمت سهام
حسن چناری بوکت - نسرین شبنلویی
تهیه بیوحسگر نوری برای تشخیص باقیمانده سم کارباریل در میوه ها
ناهید رئوفی - مهناز تراب پرور - محمد حسین منوچهری نژاد - متین ایمانی - شایان ذاکر شبیری - محمد مهدی قربانی واقعی - علی گیلاسی
تاثیر آنتن 5G به روی پوست, ماهیچه و خون انسان
سوگند احمدی لویه - حسن قلمی باویل علیایی - علیرضا تقی زاده شول
اخلاق در روانشناسی و هوش مصنوعی( بررسی مرزهای اخلاقی در جمعآوری دادههای روانشناختی، تصمیمگیریهای درمانی خودکار، و مداخله در احساسات انسان)
کتایون حدادی - مهدیس خوش اخلاق
فرصتها و چالشهای حسابرسی نوآوری در اکوسیستم نوآوری
سوره محمدی
طراحی مدل مفهومی هدف گذاری هوشمند در بازاریابی بانک ها
فریماه فیاض - محمدحسین آقایی پور - فرزانه بیک زاده عباسی
دیپلماسی هوش مصنوعی؛ فرصتها و چالشها
سید مصطفی شریفی - گارینه کشیشیان سیرکی - حسن خداوردی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3