0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر نهادها بر مصرف انرژی های نو
نویسندگان :
فرزانه خجسته قاسمی
1
پروانه سلاطین
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
2- دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه
کلمات کلیدی :
انرژی های نو،کیفیت نهادها،پانل دیتا
چکیده :
انرژی همواره در تمام دوران ها نقشی اساسی در زندگی بشر داشته است. مصرف بی رویه انرژی های تجدید ناپذیر خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد نموده است. از این رو، کارشناسان همواره به دنبال راهی برای مقابله با این مشکلات و جایگزین کردن راه حلی بهتر برای آن بوده اند. در این راستا از جمله بهترین راه حل ها استفاده از انرژی های نو )انرژی های تجدید پذیر( می باشد که کمترین صدمه را به محیط زیست وارد می سازد و منابع آن تمام نشدنی است. گسترش استفاده از انرژی های نو نیازمند ایجاد بستری مناسب توسط نهادها دارد. زیر ساخت های توسعه انرژی های نو چه زیرساخت های فیزیکی مانند تجهیزات تولید و انتقال نیرو و چه زیرساخت های سازمانی و زیرساخت های قانونی و حقوقی ، استانداردها و معیارهای مرتبط با انرژی های نو و نیز قوانین و سیاست های مرتبط که در بلندمدت بتوانند تولید و مصرف انرژی های نو را در کشورها پشتیبانی کنند، را می توان یکی از کانال های تاثیرگذاری نهادها بر افزایش مصرف انرژی های نو دانست. از این رو هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیرگذاری نهادها بر مصرف انرژی های نو در گروه کشورهای منتخب درآمد متوسط 2002 می باشد. نتایج برآورد مدل با استفاده از روش گشتاورهای تعمیم یافته نشان داد که - در دوره زمانی 2020 کیفیت نهادها تاثیر مثبت و معناداری بر مصرف انرژی های نو در کشورهای منتخب دارد. سیاست های توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر باید به دنبال رسیدن به اهداف حرکت به سمت توسعه پایدار سیستم های تولید انرژی، رسیدن به سطح توسعه پایدار تولید انرژی، ارتقای آگاهی عمومی و پذیرش اجتماعی کاربرد انرژی های تجدیدپذیر، ارتقای قابلیت رقابت پذیری از نظر قیمت تمام شده باشند .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی فرایند استخراج عصاره قهوه توسط فرایند تقطیر با مایکروویو
محمد حسین کارگر طرازکوهی - بهروز عباسی سورکی
بهینه سازی سیستم تولید پوشاک با استفاده از تکنولوژی های نوین: یک مرور سیستماتیک
مریم قلی زاده - رضا اکبری بنگر
تأثیر بازی وارسازی بر قصد خرید مشتریان با نقش میانجی لذت درک شده و تعاملات اجتماعی (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)
سینا پازوکی - علیرضا بخشی زاده
معرفی کاربرد سیستمهای هوشمند در حمل و نقل شهری
هومن برمشوری - سید عبدالله حسین زاده - سعید موغلی - روح اله حسینی
بررسی شاخص های تاب آوری شهر هوشمند و نقش آن در توسعه پایدار شهری
علی علایی - زهرا فتاحیان - فاطمه ویسی
تحلیل و بازیابی ارزش های کارکردی فضاهای داخلی بر مبنای روش کانسی
آناهیتا عبد شریف آبادی - سید هادی قدوسی فر - سید غلامرضا اسلامی
کاربرد نانو لیپوزوم در فرآیند دارو رسانی و درمانی
امید مرادی - فاطمه خدایی
بهبود فرآیند کدینگ و دیکدینگ درشبکه های بیسیم نسل جدید (6G-5G) با هدف کاهش توان گیرنده به کمک یادگیری ماشین
نیلوفر حاجی محمّدی - سیّد احمد علمایی - غلامرضا محمّدخانی - امیر امیرآبادی زواره مفرد
توسعه اکوسیستم نوآوری
رویا وطن پرست - فاطمه زندی
ارائه الگوی نقش عوامل مؤثر روانشناسی در بازنمایی ذهنی بر توجیه رفتار و فرایند تصمیمگیری حسابداران مدیریت
مهدی موذنی - محمدحامد خان محمدی - آذر مسلمی - طاهره محمودیان دستنائی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3