0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
بررسی چند روش برای دستیابی به یادگیری افزایشی با شبکه های عصبی
نویسندگان :
شایان محمدی
1
1- موسسه آموزش عالی توس
کلمات کلیدی :
یادگیری مادام العمر،فراموشی فاجعه بار،یادگیری افزایشی
چکیده :
یادگیری افزایشی یکی از موضوعات مهم در یادگیری ماشین است که هدف آن بهروزرسانی مدل با دادههای جدید بدون از بین رفتن دانش قبلی میباشد. این رویکرد در مقابل یادگیری سنتی قرار دارد که نیازمند دسترسی به کل دادهها بهطور همزمان است. در سالهای اخیر، روشهای مختلفی برای پیادهسازی یادگیری افزایشی ارائه شدهاند که میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد: روشهای همگنسازی که با محدود کردن تغییرات پارامترهای شبکه در هنگام یادگیری اطلاعات جدید، از فراموشی جلوگیری میکنند؛ روشهای مبتنی بر پاسخ که از ذخیره یا بازسازی نمونههایی از دادههای قدیمی استفاده میکنند؛ و روشهای مبتنی بر معماری پویا که ساختار شبکه را با ورود اطلاعات جدید گسترش میدهند. این مقاله به بررسی و مقایسه این سه رویکرد اصلی پرداخته و نقاط قوت و ضعف هر یک را تحلیل میکند. همچنین برخی از پیشرفت های نوین در معماری و الگوریتم های یادگیری افزایشی را بررسی می کند و در نهایت به بررسی چند نمونه از کاربرد های آن می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین ابهامات تأثیرگذاری ویژگی های سود بر بازده سهام در مدل های چند عاملی فاما و فرنچ
مرتضی محمودی - سعید جبارزاده کنگرلویی - جمال بحری ثالث - علی آشتاب
تأثیرات تغییر نرخ ارز در اقتصاد ایران
مهرداد برون
شبکهسازی در پارکهای علم و فناوری ایران
منوچهر کرباسی - قنبر عباس پور اسفدن - سیده صدیقه جلال پور - پیمان حاجی زاده
مروری بر روش های مبتنی بر یادگیری عمیق در تشخیص آلزایمر با استفاده از تصویربرداری مغزی
مهدیس کلاته - دل آرا حقی - مریم حاجی ئی
Green synthesis of silver nanoparticles using extract of plant: Characterizations and antibacterial activity
Zahra Lasemi
Using Neural Network Models to predict Equivalent Circulation Density (ECD)
Chinar Aliomar - Ahmad Adib
واکاوی مولفههای موثر بر تبدیل پارک به باغ ایرانی با بررسی پارک های معاصر در شهر تبریز
احمد میرزا محمدی - کیوان نائم
تخمین میزان برق مصرفی خانوار شهر بغداد با استفاده از رویکرد ترکیبی ملخ و شبکه عصبی مصنوعی
احمد کریم عباس الخزرجی - حمید توحیدی - آمنه فراهانی
تدوین اثر پیامهای بازاریابی حسی بر رفتار مصرف (مطالعه فروشگاه های آنلاین موادغذایی)
فاطمه خواجه فینی - محمدرضا حمیدی زاده - عبداله نعامی - فتانه علیزاده مشکانی
ارائه الگوی نقش عوامل مؤثر روانشناسی در بازنمایی ذهنی بر توجیه رفتار و فرایند تصمیمگیری حسابداران مدیریت
مهدی موذنی - محمدحامد خان محمدی - آذر مسلمی - طاهره محمودیان دستنائی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1