0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
تبیین تأثیر بسته آموزشی فطرتمحور بر هویت دانشآموزان: چارچوبی برای ادغام هوش مصنوعی در نظامهای تربیتی
نویسندگان :
محسن سعیدی نژاد
1
معصومه السادات ابطحی
2
معصومه صمدی
3
سعید بهشتی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
3- پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
4- دانشگاه علامه طباطبائی
کلمات کلیدی :
آموزش فطرتمحور،تربیت اسلامی،هوش مصنوعی،هویت دانشآموزی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر بسته آموزشی فطرتمحور بر هویت دانشآموزان و ارائه الگویی برای ادغام هوش مصنوعی در نظامهای تربیتی انجام شد. مطالعه به روش ترکیبی و در دو مرحله اجرا شد: در بخش کیفی، مضامین محوری بسته از تحلیل مصاحبه با ۲۰ متخصص تربیتی استخراج شد و شامل مؤلفههایی چون فطرتگرایی، خودآگاهی، مسئولیتپذیری و تفکر انتقادی بود. در بخش کمی، اثربخشی بسته با مشارکت ۱۰۰ دانشآموز متوسطه اول، به کمک پرسشنامه هویت (با پایایی 0.89) و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چتبات تربیتی ارزیابی شد. نتایج نشان داد بسته آموزشی تأثیر معناداری بر تقویت هویت دینی و اجتماعی دانشآموزان دارد (t=5.67, p<0.01) و کاربرد فناوریهای هوش مصنوعی، با فراهم کردن یادگیری شخصیسازیشده، به تسهیل مفاهیم تربیتی کمک کرده است. این یافتهها میتواند الگویی عملیاتی برای توسعه آموزش فطرتمحور در بسترهای هوشمند فراهم سازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش هوش مصنوعی در ارتقای تجربه مشتری در تجارت الکترونیکی
رعنا رحیمی
پیش بینی پارامترهای اتم های فراسرد در یک شبکه مغناطیسی دایمی با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق
پروین کریمی - میریوسف حسینی ورزقانی
تحلیلی بر ابعاد پایداری مالی در بخش عمومی
یونس بادآور نهندی - فرناز رزقی
ارزیابی اثرات بازار بزرگ تهران بر بافت های مجاور و گروه های اجتماعی پیرامون در دو دهه اخیر
الناز اخشیک - محمدرضا درودی
مقایسۀ کاربست تدابیر معمارانۀ اقالیم 4گانه در بازارهای تاریخی ایران (مورد واکاوی: اقلیم سردوکوهستانی، معتدلومرطوب، گرموخشک، گرمومرطوب)
فاطمه سادات غیبی - آزاده شاهچراغی - علیرضا بندرآباد
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
سمیه دوست حق
کاوشی علمسنجی در پیوند هوش مصنوعی با مدیریت فناوری و نوآوری
پگاه آقایاری - زهره کریم میان
نقش عوامل روانشناختی در توسعه پایدار مبتنی بر سیاستگذاری انرژی در ایران
گارینه کشیشیان سیرکی - امیر عامری کردیانی - محمود فیضی پور نامقی
کاربرد هوش مصنوعی مولد در بازاریابی نوین
زهراسادات حسینی
AN EFFICIENT METHOD FOR DIABETES PREDICTION USING LINEAR DISCRIMINANT ANALYSIS AND EXTREME GRADIENT BOOSTING
Faranak Tajik - Mahdi Eslami
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1