0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی
دیپلماسی انرژی روسیه در خلیج فارس پس از بحران اوکراین
نویسندگان :
محمد رضا دهشیری
1
سعید واشقانی فراهانی
2
1- عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه
2- دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه
کلمات کلیدی :
دیپلماسی انرژی،بجران اوکراین،خلیج فارس،روسیه
چکیده :
این مقاله به بررسی تأثیر بحران اوکراین بر دیپلماسی انرژی روسیه میپردازد. با توجه به تحولات ژئوپلیتیکی ناشی از این بحران، فرضیه اصلی پژوهش این است که روسیه با فعالسازی دیپلماسی انرژی خود در منطقه خلیج فارس و بهرهگیری از ظرفیتهای شرکتهای بزرگ خود مانند گازپروم و روس اتم، تلاش کرده است نقش مشارکتجویانهتری در تحولات انرژی این منطقه ایفا کند. به ویژه در سالهای اخیر، روسیه با تقویت حضور شرکتهای خود در بخشهای نفت و گاز خلیج فارس، به دنبال تحقق منافع اقتصادی و استراتژیک خود بوده است. این پژوهش به تحلیل دیپلماسی انرژی روسیه در راستای تقویت روابط انرژی با کشورهای خلیج فارس و بررسی تأثیرات آن بر امنیت انرژی جهانی میپردازد. نتایج این پژوهش نشان می دهد روسیه توانسته با آغاز بحران اوکراین و تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور با فعال نمودن دیپلماسی انرژی خود همکاری های نزدیکی را با کشورهای صادر کننده نفت و گاز در این منطقه داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
به کارگیری روشهای مختلف پردازش تصاویر ماهوارهای به منظور شناسایی دگرسانی منطقه چراغیانان، شمال غرب ایران
سعیده آقایان - فرانک فیضی - پیمان افضل
سنتز رنگ های آزو بر پایه α- نفتول و β- نفتول با استفاده از رزین سیلیکا کلرید و سیلیکاژل مرطوب جهت رنگرزی الیاف
الناز دوشنبه پور - محمد میرجلیلی - عبدالحمید بامنیری - آیدین برملایی
سیستم های یکپارچه مالی و مالیاتی در اقتصاد دیجیتال در ایران
علی کیانی فر - علی باغانی - حامد بهجتی فرد
تأثیر ابعاد قابلیت هوش مصنوعی بر خلاقیت سازمانی و عملکرد شرکت
فاطمه شمس الدین - علیرضا بخشی زاده
توسعه اکوسیستم نوآوری
رویا وطن پرست - فاطمه زندی
بررسی تأثیر قوانین زیست محیطی،حمایت دولتی بر پذیرش اکوسیستم نوآوری سبز با نقش میانجی اکوسیستم محیط رقابت(مورد مطالعه:شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه انرژی های تجدید پذیر)
دکتر الهه میگون پوری - سیداحتشام سیدعلی روته - نسیم جلیلی عابدزاده
اثر فینتک بر عملکرد پایدار بانک با نقش تعدیلگری مزیت رقابتی
معصومه لطیفی بنماران - درنا عبدالهی - زهرا نعامی
بررسی هوش مصنوعی و تجربه خرید دیجیتال مشتری در بازاریابی
زهره حاجیها - محمدامین حسنی کبوترخانی
بررسی تأثیر فنآوری اطالعات برپیشرفت مالی با نقش میانجی خدمات دیجیتال به مشتریان بانک
علی عابدی
Generative Artificial Intelligence: A turning point in educational management
Elahe Alipour
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1