0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
نقش توسعه جهانی ارزهای دیجیتال در مدیریت نقدینگی شرکت ها
نویسندگان :
محبوبه کمالی دولت آبادی
1
شهرام چهارمحالی
2
حسین بدیعی
3
1- دانشجوی دکترا، گروه حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3- گروه حسابداری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلمات کلیدی :
مدیریت نقدینگی،ارزهای دیجیتال،توسعه جهانی،اهرم مالی
چکیده :
زمانی که موضوع ثبات مالی یک شرکت مطرح میشود، اولین چیزی که به آن اشاره میگردد، مدیریت بهینه نقدینگی است که جزء کلیدیترین بخشهای ثبات مالی تعریف شده است. به دلیل آنکه دارایی اصلی همان وجه نقد است و جهت پرداخت تعهدات از این وجه نقد استفاده میشود، از همینرو جهت دستیابی به سود بالا، بایستی آن را مدیریت نمود. در واقع همین موضوع یکی از اصلیترین و تاثیرگذارترین بخشها بر روی رشد آینده شرکتها است. چنین اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. مدیریت نقدینگی در صنعت رمز ارزها را میتوان به عنوان توانایی خرید یا فروش ارزهای دیجیتال بدون ایجاد نوسانات جدی در نرخ آنها تعریف کرد. ارز دیجیتال دارای نقدینگی تنها در صورتی مورد توجه واقع میشود که شرکتها بتوانند با مدیریت بهینه و بدون هیچ مشکل و پیامدی آنها را مبادله کنند. بازار تنها در صورتی نقدینگی دارد که شرکتکنندگان آن آماده معامله باشند. یعنی حجم معاملات زیادی در بازار رمزارز خاص وجود داشته باشد و قیمتهای عرضه و تقاضا تفاوت زیادی نداشته باشند. بنابراین، این امر به عنوان مدیریت بهینه نقدینگی در نظر گرفته میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر تحول دیجیتال بر صنعت مخابرات
مهرداد فکرت نژاد - ندا بنی حسینی
تبیین ابهامات تأثیرگذاری ویژگی های سود بر بازده سهام در مدل های چند عاملی فاما و فرنچ
مرتضی محمودی - سعید جبارزاده کنگرلویی - جمال بحری ثالث - علی آشتاب
استفاده از پلتفرم های نوآوری باز برای انتقال تکنولوژی
امیدرضا محمودی نیلو - محمد حسن چراغعلی - فریبا صلاحی - سید صدیقه جلالپور
تاثیر آنتن 5G به روی پوست, ماهیچه و خون انسان
سوگند احمدی لویه - حسن قلمی باویل علیایی - علیرضا تقی زاده شول
دیپلماسی انرژی روسیه در خلیج فارس پس از بحران اوکراین
محمد رضا دهشیری - سعید واشقانی فراهانی
بررسی هوش مصنوعی و تجربه خرید دیجیتال مشتری در بازاریابی
زهره حاجیها - محمدامین حسنی کبوترخانی
تاثیر تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی با نقش میانجی قابلیتهای خلاقانه
پرهام مجبوله - امین اردلان
مطالعه ای بر توسعه اکوسیستم نوآوری در مدلهای کسب و کار دیجیتال
مهناز ژیان نصرالهی - مهدی زینالی
تبیین عوامل ارتقادهنده ی اجتماع پذیری معلولان جسمی-حرکتی در فضاهای عمومی ورزشی
بیتا بنی اسدی - رکسانا عبدالهی
تاثیر ارتباطات سیاسی بر رابطه بین استراتژی تجاری و مالیات تهاجمی
وحید تقی زاده خانقاه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6