0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر جهانیشدن بر کارایی سیاستهای پولی در کشورهای منتخب اسلامی
نویسندگان :
رباب ازلی
1
سید علی پایتختی اسکویی
2
منیره دیزجی
3
علیرضا تمیزی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
کلمات کلیدی :
جهانیشدن،کارایی سیاست پولی،کشورهایی اسلامی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر جهانیشدن بر کارایی سیاست های پولی در منتخبی از کشورهای اسلامی در طول دوره 2019-2000 با استفاده از روش (Panel VAR)میباشد .. نتایج حاصل از پژوهش دلالت بر این دارد که جهانیشدن با تعامل حجم نقدینگی باعث افزایش تغییرات تولید ناخالص داخلی می شود، بنابراین جهانیشدن کارایی سیاست پولی را کاهش می دهد. شوک های متغیر تعاملی جهانیشدن و نرخ بهره باعث افزایش تغییرات تولید ناخالص داخلی می شود که نشانگر عدم کارایی سیاست پولی ناشی از نرخ بهره است. تغییرات نرخ تورم به شوک های متغیر تعاملی جهانیشدن و حجم نقدینگی و متغیر تعاملی جهانیشدن و نرخ بهره در بلندمدت عکس العملی نشان نمی دهد؛ بنابراین در بلندمدت سیاست پولی از طریق نرخ بهره، تغییرات تورمی را کاهش می دهد که این امر حاکی از کارایی سیاست پولی از کانال نرخ بهره است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تجدید حیات نخاله ها در کاربری های روستایی (روستای ملوران، استان سیستان و بلوچستان)
ثمینه نیک پور - نگین علیپور یگانه - فائزه حسنی پور نوین - مریم حضرتی
بررسی شاخص امنیت در تجارت الکترونیک سیار و راهکارهای جلب اعتماد مشتریان
میلاد فریدنیا - امیررضا استخریان حقیقی
مدل توسعهی سرمایهی انسانی در سازمانهای فناور
حامد عبداللهی
نقش مجتمع بین راهی در جذب گردشگران ، کاربران و توسعه صنعت گردشگری
شهرزاد حبیبی
مقایسه الگوریتمهای یادگیری ماشین برای تشخیص سرطان پستان با استفاده از تصاویر FNA
سمیه عظیمی
بررسی رفتار بازدارنده های فنیل ایزوسیانات و فنیل ایزوتیوسیانات برروی فولاد میکروآلیاژی API X56 مورد استفاده در مخازن اسید کلریدریک
محمد امین بزاززاده - مهدی بروجردنیا
بررسی تاثیر افشا گزارشگری پایداری و ساختار مالکیت بر شتاب سود
علی باغانی - محمد رضا روشنی گیلوایی
حذف فتوکاتالیستی رنگ بلو21 از محلول های آبی با استفاده از نانو ذرات TiO2
اسماعیل ترشابی - نادر بهرامی فر
بررسی تاثیر خوش بینی مدیر عامل و اندازه شرکت بر اجتناب مالیاتی
احمد حشمتی - محسن حمیدیان
تأثیر شدت سرمایهگذاری بر رابطه رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی
محسن حمیدیان - سارا ناصری نسب
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1