0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی
جامعهشناسی بهبود فرهنگ مصرف بهینه انرژی در ایران
نویسندگان :
محسن امیری
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
جامعهشناسی،مصرف بهینه انرژی،فرهنگ مصرف،تغییرات اجتماعی،ایران
چکیده :
در شرایط بحران انرژی و تغییرات اقلیمی، مصرف بهینه انرژی به یکی از مسائل حیاتی جوامع مختلف تبدیل شده است. در این میان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی بهویژه در کشورهایی مانند ایران که با بحران انرژی مواجهاند، ضرورت دارد. این مقاله به بررسی ابعاد جامعهشناختی و فرهنگی بهبود مصرف بهینه انرژی در ایران پرداخته و به دنبال شناسایی عواملی است که میتوانند بر تغییر الگوهای مصرف انرژی تأثیرگذار باشند. از طریق تحلیل نظریات جامعهشناسان و رفتارهای اجتماعی، این پژوهش به بررسی مشکلات و چالشها و همچنین راهکارهایی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در ایران میپردازد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که آموزش، آگاهیرسانی و اصلاحات در سیاستگذاریهای اجتماعی میتوانند در بهبود مصرف بهینه انرژی در ایران نقش موثری ایفا کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اخلاق در روانشناسی و هوش مصنوعی( بررسی مرزهای اخلاقی در جمعآوری دادههای روانشناختی، تصمیمگیریهای درمانی خودکار، و مداخله در احساسات انسان)
کتایون حدادی - مهدیس خوش اخلاق
تحلیل اثربخشی سیستمهای پشتیبان تصمیمگیری مبتنی بر هوش مصنوعی در توسعه اقتصاد هوشمند
محمدرضا کریمی - مرتضی وحدتی
مروری بر کاربرد مدلهای یادگیری عمیق در پیشبینی قیمت ارزهای دیجیتال
زینب مهرانی راد - هدیه مرادی - مریم حاجییی
Problem of Lost Circulation Associated with Brine Influx in Jambur Field
Alaa Khallel Dakhil - Ahmad Adib - Ali Ibrahim Kasim Ali Ibrahim Kasim
ارزیابی معبر شهری با رویکرد خیابان کامل مورد پژوهی : خیابان ستارخان تهران
محمد رضا بهروز رشید - سحر پشتکوه
به کارگیری روشهای مختلف پردازش تصاویر ماهوارهای به منظور شناسایی دگرسانی منطقه چراغیانان، شمال غرب ایران
سعیده آقایان - فرانک فیضی - پیمان افضل
بررسی رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با نوآوری سازمانی
سید فتح اله هاشم نژاد
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
Borna Biglarbigilari - Amirreza Estakhrianhaghighi
هم آفرینی هوشمند ارزش عمومی: تحلیل اهمیت -عملکرد راه کارهای ارتقاء مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها و خدمات عمومی
رضا بخشی
نقش هوش مصنوعی در ارتقای تجربه مشتری در تجارت الکترونیکی
رعنا رحیمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1