0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
نقش هوش مصنوعی در نگهداری و تعمیرات هوشمند
نویسندگان :
مازیار مساحی
1
حمید توحیدی
2
سیده فاطمه گلریزگشتی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
یادگیری ماشین،نگهداری و تعمیرات هوشمند،صنعت 4.0،هوش مصنوعی
چکیده :
با پیشرفت سریع فناوریهای دیجیتال، هوش مصنوعی(AI) بهعنوان یکی از محرکهای اصلی تحول در نگهداری و تعمیرات صنعتی شناخته میشود. این مقاله با تمرکز ویژه بر کاربردهای هوش مصنوعی، به بررسی سیستمهای نگهداری و تعمیرات هوشمند در چارچوب صنعت ۴.۰ میپردازد. در این مطالعه کیفی، نقش الگوریتمهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در پیشبینی و پیشگیری از خرابی تجهیزات صنعتی تحلیل شده است. نتایج نشان میدهد که پیادهسازی سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند تا 30 درصد هزینههای نگهداری و تعمیرات را کاهش داده، زمان در دسترس بودن تجهیزات را افزایش داده و تصمیمگیری مدیریتی را بهبود بخشد. مقاله همچنین به چالشهای فنی، فرهنگی و امنیتی اجرای این سیستمها پرداخته و پیشنهاداتی برای تسهیل پیادهسازی در صنایع داخلی ارائه میدهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر میدان های الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان و سلامت آنها
توحید علیرضائی
ارزیابی هزینه برق تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی نکا و نیروگاه بیوگاز مشهد
محدثه توکلی
شاخص های کیفیت زندگی در مجتمع های مسکونی با تاکید بر هویت مکان
ملیکا سالاریان - منصوره رضاسلطانی
یک جمع کننده کامل کننده بر مولتی پلکس کم توان جدید با استفاده از تکنیک Gdi
سعید غریبی - جواد کرمدل - روشنک رفیعی نظری - حسن قلمی باویل علیایی
قراردادهای هوشمند در بستر پاراچین، طلایه دار توسعه اکوسیستم نوآوری در صنعت مالی
رحمت اله محمدی پور - نادر عین الهی
موقعیت ایران در انتقال انرژی گاز به شبه قاره هند
طاهره خیرخواه صادق
مدیریت منابع انسانی دیجیتال
سنجر سلاجقه - مرضیه ناظری زاده - اسما عباسقلی زاده - محمدرضا تقدیسی خیابانی
الکتروآنالیز تیروزین در سطح الکترود اصلاح شده با نانوذرات TiO2 و Fe3O4
نسرین محمدی - محمدعلی شیخ محسنی - نیر محمدخانی
بررسی روشهای تخصیص منابع و ارائه روشی ترکیبی مبتنی بر تصمیم گیری چندگانه در محیط های مبتنی بر محاسبات ابری
بهارک حیدری
پیشبینی رضایتمندی مسافران خطوط هوایی با معماری ترکیبی BLSTM و مکانیزم توجه
سعید دادگر - زلیخا جهانبخش نقده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1