0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر شدت سرمایهگذاری بر رابطه رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی
نویسندگان :
محسن حمیدیان
1
سارا ناصری نسب
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
شدت سرمایهگذاری،رقابت بازار محصول،اهرم عملیاتی،سود عملیاتی
چکیده :
اهرم عملیاتی به پدیدهای اشاره دارد که نرخ تغییر سود به دلیل وجود هزینههای ثابت بیشتر از نرخ تغییر درآمد فروش است. هدف تجزیهوتحلیل اهرم عملیاتی خود این است که بداند سود عملیاتی شرکت نسبت به تغییرات در نتایج فروش چقدر حساس است و حداقل هدف فروش چقدر و چه اندازه باشد تا شرکت خطر زیان را تجربه نکند. در این تحقیق به بررسی تأثیر شدت سرمایهگذاری بر رابطه رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی پرداخته شده است. اطلاعات موردنیاز این پژوهش برگرفته از صورتهای مالی 116 شرکت در بازه زمانی 1393-1400 میباشد. پژوهش حاضر، ازنظر هدف کاربردی؛ و ازنظر ماهیت و محتوا از نوع همبستگی است. برای آزمون وجود رابطه بین متغیرها و معنادار بودن مدل برآورده شده از روش رگرسیون چندگانه مبتنی بر تحلیل دادههای تابلویی (پانل دیتا) استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیههای پژوهش نشان داد رقابت بازار محصول بالا عدم اطمینان تقاضا را در مورد محصولات و خدمات افزایش میدهد و بنابراین مدیران را تشویق میکند تا ظرفیت مازاد را برای مدتی حفظ کنند تا روند تقاضا را ارزیابی کنند؛ در نتیجه رقابت بالا، اهرم عملیاتی را افزایش می دهد؛ همچنین نتایج نشان داد که شدت سرمایهگذاری این رابطه را تعدیل میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین عوامل ارتقادهنده ی اجتماع پذیری معلولان جسمی-حرکتی در فضاهای عمومی ورزشی
بیتا بنی اسدی - رکسانا عبدالهی
.Improving Knowledge Distillation Transfer Learning to Increase the Accuracy of the Lightweight Multi-Task Learning Classifier in Cognitive Software-Defined Radio
Ali Tohidi - Amir Amirabadi - Iman Ahanian - Razieh Farazkish
Introducing a new method for formation control the leader-follower of UAVs based on quantum neural networks
Hamid Mohseny - Razieh Farazkish - Nima Jafarzadeh - Roshanak Rafiei Nazari
راهنمای تأثیر افشا مسئولیت اجتماعی بر عدم تقارن اطلاعاتی
محبوبه جعفری - ملیکا اسکندرپناه
اثربخشی تجارت الکترونیک و مزایای اقتصادی آن بر مصرف پایدار
مریم نورائی - فروزان محمدی یاریجانی
بررسی مدلهای ریاضی رهایش دارو در پلیمرها
آتوسا ایزدی پارسا - امین مفتاحی - سمیه علی بخشی
مدلسازی رابطه کمی ساختار- ویژگی برای پیش بینی دانسیته ی مواد پرانرژی بر اساس روش بهینه سازی مونت کارلو
حمیده حمزه علی - شهین احمدی
چارچوب یکپارچه برای هوشمندسازی شبکه برق ایران با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
هادی پیری نیارق - پیمان حاجی زاده عنبران - سعید رضایی
طراحی مدل بهینه پرتفوی صنعتی شرکتهای هلدینگ
محمد ابراهیم راعی عز آبادی - حسین بهادرفر
محاسبه و بررسی تغییرات باند گپ نانوکامپوزیتهای ZnO/PEG به روش تاک
نسیبه ملاحسنی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3