0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
ارزیابی پذیرش بانکداری دیجیتال از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس
نویسندگان :
فرشاد خالوزاده
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
پذیرش،بانکداری اینترنتی،بانکداری الکترونیک،بانکداری دیجیتال
چکیده :
پیشرفت های فعلی در زمینه فناوری های الکترونیک، باعث ایجاد تغییرات عمیق و بی وقفه در استفاده از بانکداری دیجیتال در بخش مالی شده است. برنامه ای که توسط موسسات مالی با بانک ها ارائه می شود و به کاربران خود اجازه می دهد حتی با یک دستگاه تلفن همراه از راه دور معاملات مالی خود را انجام دهند. این فرایند هم نیاز بانک ها و هم نیاز مشتری را با دسترسی سهل الوصول و دائمی فراهم می سازد و با پایین آوردن هزینه های مالی و سطح خطای پایین تر موجب بهبود خدمات رسانی می گردد. پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری دیجیتال از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری مورد نظر کسانی هستند که در شعب بانک ملی حساب دارند. روش نمونه گیری در دسترس بوده است که تعداد ١٦٤ نفر از مشتریان شعب بانک ملی انتخاب شد و جهت گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بین آنان توزیع شد و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون آماری همبستگی پیرسون و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده گردید. در این پژوهش رابطه متغیرهای عوامل خارجی (شدت استفاده از وب، دامنه تمایل به نوآوری، تجربه خرید اینترنتی قبلی، رضایت مندی از شعب بانک های سنتی و رضایت مندی از دستگاه های ATM) ، ادراک از سهولت استفاده، ادراک از سودمندی و اعتماد را نسبت به پذیرش بانکداری دیجیتال از سوی مشتریان مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر، با بررسی رابطه بانکداری دیجیتال و عوامل موثر بر پذیرش آن نتیجه گرفته شد که در بین انواع عوامل تاثیر گذار، مهم ترین عامل، عوامل خارجی است. سپس به ترتیب اعتماد، سهولت درک شده و در نهایت سودمندی درک شده بیشترین تا کمترین رابطه را با بانکداری دیجیتال دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه انعطافپذیری مالی با سبک حسابرس در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
نوروز نورالله زاده - غزاله سیفی
نقش اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال و آنالیز رفتار مشتری از طریق ردیابی داده ها
میلاد فریدنیا - احمد مصلی نژاد
Komagataeibacter xylinus bacterial cellulose and its emerging applications
Mahshad Sadat Kashef Sabery - Amin Meftahi
انتخاب موقعیتهای معاملاتی بر اساس رفتار بازدهی اوراق بهادار با بکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی
نادر رضائی - پروانه اعجازی
تبیین عوامل ادراکمحیطی در ایجاد حسمکان (موردپژوهی: بازار تاریخی تبریز)
فاطمه سادات غیبی - آزاده شاهچراغی - علیرضا بندرآباد
نقش هوش مصنوعی در اینترنت اشیا بیمارستان ها: تحول در مدیریت سلامت و مراقبت های پزشکی
طیبه لایقی قلعه سوخته - سمیه حسام - شقایق وحدت
بررسی راهکارهای افزایش بهرهوری منابع انسانی و تجهیزات در سازمان ها
محمدهاشم کوشا - عبداله مخملی - نداسادات صانعی
حسابداری ارزهای دیجیتال
علی نعمتی - مجتبی کریمی - آذین سادات استادرمضان
تأثیر روشهای تاریخگذاری برچسبهای مواد لبنی و دانش و اعتماد مصرفکنندگان بر ریسک ادراکشده از مصرف محصول و تمایل به مصرف با هدف کاهش ضایعات مواد غذایی
شهرزاد چیتساز - حمید حدادیان
شبیه سازی تزویج لیزر دیودی آرایه ای توان بالا به فیبر نوری
سید حامد قاسمی - حسن قلمی باویل علیایی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1