0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
کاوشی علمسنجی در پیوند هوش مصنوعی با مدیریت فناوری و نوآوری
نویسندگان :
پگاه آقایاری
1
زهره کریم میان
2
1- دانشگاه آزاد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،مدیریت فناوری و نوآوری
چکیده :
با گسترش روزافزون دنیای دیجیتال، هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری انقلابی، تأثیرات چشمگیری بر فرآیندهای مدیریت فناوری و نوآوری در سازمانها گذاشته است. این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی در بهبود فرآیندهای مدیریت فناوری و نوآوری پرداخته است. پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل علمسنجی چون Bibliometrix ، دادههای کتابسنجی را از پایگاه "وب آف ساینس" استخراج کرده و از آن برای شناسایی مفاهیم کلیدی و روندهای تکاملی این حوزه استفاده نموده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که هوش مصنوعی میتواند بهطور مؤثر فرآیندهای نوآوری را تسریع کرده و به سازمانها در شناسایی و بهرهبرداری از فرصتهای نوآورانه کمک کند. این مقاله همچنین نتایج پژوهش را در قالب نقشههای مفهومی و موضوعی ارائه میدهد براساس تحلیل هم رخدادی همرخدادی واژگان، نقشههای مفهومی و مضامینی چهار دسته اصلی را نشان میدهند که شامل پشتیبانی تصمیمگیری فناورانه، تحلیل دانش فناورانه، نوآوری پایدار، و نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد. این مطالعه نشان میدهند که هوش مصنوعی نهتنها بهعنوان یک ابزار تسهیلکننده ظاهر میشود، بلکه به عاملی برای تحول بنیادین در فرآیند نوآوری تبدیل شده است. و درنهایت یافتههای این پژوهش بیان میداردکه هوش مصنوعی بهعنوان یک فناوری توانمندساز عمومی نقش بسزایی در بازتعریف فرآیندها و ساختارهای این حوزه دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
گفتمان سازی ادبی ، راهکاری برای مصرف بهینه انرژی
لیلا خلیلی صرافی - مصطفی ملک پایین
تأثیر مدیریت سود و ساختار سرمایه بر درماندگی مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
علی باغانی - فاطمه امینی زاده
طراحی سیستم مدیریت اطلاعات حسابداری بر مبنای کلان داده و فناوری ابری
راهله زارعی - فاطمه سلطانی - ملیحه وطن دوست
طراحی مدل انضباط مالی شرکت ها با در نظر گرفتن پیشران های خرد و کلان
احمد قاسمی - عبدالکریم مقدم - آذر مسلمی
بررسی دینامیک سازوکار لایه بندی سیال اطراف نانو ذره در بهبود انتقال حرارت
محمد هادی پیراحمدیان - سید محمد رضا رئیس السادات
تاثیر ارتباطات سیاسی بر رابطه بین استراتژی تجاری و مالیات تهاجمی
وحید تقی زاده خانقاه
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
Borna Biglarbigilari - Amirreza Estakhrianhaghighi
سنتز و شناسایی کمپلکس های خوشه ای 2- مرکاپتوبنزایمیدازول با یون Cu+ و آنیون MoS42
زینب فرهاد مفرد - رضا هیودی
مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود مصرف انرژی ساختمان مسکونی
سلمان ملکی - توحید پوررستم - محسن جعفری ندوشن
بررسی رابطه دوره تصدی مدیرعامل با هزینه های تحقیق و توسعه و ریسک شرکت
مجید یکه باش - سروناز قیطانچیان - عارفه محقق
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1