0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی با رویکرد نوآوری بر موفقیت استراتژی سازمان مطالعه موردی ( سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران )
نویسندگان :
محمد جواد گل زاده
1
صابر خندان علمداری
2
ندا فرح بخش
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
3- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
کلمات کلیدی :
موفقیت استراتژی سازمان،فرهنگ سازمانی،نوآوری سازمانی،سازمان بنادر و دریانوردی
چکیده :
از آنجایی که روش بسترسازی تفکرات نوآورانه و تغییر و بهبود فرهنگ سازمانی نهادینه شده نقش مهمی در موفقیت برنامه ها ایفا می کند. هدف این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر بر تاثیر فرهنگ سازمانی با رویکرد نوآوری بر موفقیت استراتژی سازمان و همچنین تعیین روابط بین این عوامل می باشد. علي رغم اهميت نوآوری تاكنون كمتر به مطالعه و پژوهش بنيادي جهت نوآوری و فرهنگ سازمانی پرداخته شده است نمونه آماری این تحقیق265 نفر از کارکنان و کارمندان بخش ستادی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران بودند . که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. که از میان 350 پرسشنامه توزیع شده، نمونه انتخاب شده است. مدل معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار ایموس برای بررسی روابط میان سازه های این تحقیق به کار گرفته شد. یافتههای تحقیق بیان میدارند که فرهنگ سازمانی برنوآوری سازمانی تأثیرمستقیمی دارد و همچنین نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری سازمانی و فرهنگ سازمانی تأثیر مستقیمی بر موفقیت استراتژی سازمان دارد . نتایج پژوهش پیش رو عبارتند از: الف) فرهنگ سازمانی بر روی نوآوری کارکنان تاثیرگذار است و ارتباطشان به صورت مثبت و مستقیم می باشد,ب( نوآوری بر روی موفقیت استراتژی سازمان تاثیر مستقیم دارد و ارتباطشان به صورت مثبت و مستقیم می باشد، ج( فرهنگ سازمانی بر موفقیت استراتژی سازمان تاثیرگذار است و ارتباطشان به صورت مثبت و مستقیم می باشد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش هوش مصنوعی در توسعه متاورس: از شبیهسازی واقعگرایانه تا تعاملات هوشمند
دانیال قویدل منگوده - زهرا تمیمی - حسن قلمی باویل علیایی
طراحی الگوی فرهنگ سازمانی با رویکرد شبکه ایی - میانداری
بهزاد بابایی - ناصر میرسپاسی - ناصر آزاد - سمیه قجری
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی مالی بر نابرابری درآمدی در کشور های منتخب خاور میانه
زهرا گودرزی - بهزاد زینالی - محمد خضری
تأثیر فناوری اطلاعات بر بهبود فرآیندهای مدیریت و تصمیمگیری مالی در سازمانها
هادی پوراکبر لیل ابادلر - رحیم بنابی قدیم
طراحی الگوی بازاریابی رابطه ای در برندهای لوکس (مطالعه موردی: ساعت های مچی)
فتانه علیزاده مشگانی - احمد استاد محمدی
تبیین مدل ارزش گذاری دارایی ها: تأثیر ساختار دارایی ها ی عملیاتی بر بازده سهام
مرتضی محمودی - سعید جبارزاده کنگرلویی - جمال بحری ثالث - علی آشتاب
بررسی تاثیر کوتهبینی سرمایهگذاران بر کوتهبینی مدیران با تاکید بر نقش تعدیلگر کیفیت گزارشگری مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مرضیه مهدی پور
بررسی توسعه نوآوریهای حسابداری مدیریت در شرکتهای کوچک و متوسط: مطالعه موردی استان گیلان
سیده آمنه میرباقری
تحلیل اثربخشی سیستمهای پشتیبان تصمیمگیری مبتنی بر هوش مصنوعی در توسعه اقتصاد هوشمند
محمدرضا کریمی - مرتضی وحدتی
شبکهسازی در پارکهای علم و فناوری ایران
منوچهر کرباسی - قنبر عباس پور اسفدن - سیده صدیقه جلال پور - پیمان حاجی زاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6