0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
تبیین نقش توده و فضا در ایجاد هویت و پایداری فضاهای عمومی شهری
نویسندگان :
فاطمه آرامی
1
ارغوان قنبری
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر
کلمات کلیدی :
فضاهای پروخالی، ارتباط هویت و فرهنگ، ارتباط مکان و هویت ، پایداری
چکیده :
ساختار فضایی شهر، گستره ای است شامل مجموعه ای از فضاهای پر (توده) و خالی (فضا) که علاوه بر انتظام عناصر کالبدی در بعد فیزیکی و عینی، به تدریج مفاهیم معنایی و ذهنی مانند فرهنگ با آن پیوند داده شده اند. در واقع هر دو جنبه کالبدی و ذهنی بر روی هم تاثیر متقابل دارند و این اثر در روند شکل گیری هویت شهری، قابل بررسی است. می توان گفت رابطه توده و فضا با نیروهای معنایی و ذهنی موجود در میان آنها، در کل هویت یک مجموعه شهری را مشخص می کند. هویت یک فضای شهری، می تواند بازگو کننده ویژگی هایی باشد که آن فضا را در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی وتاریخی معرفی می کند. این مفاهیم به ظاهر ساده و نامحسوس به مرور باعث تحول و دگرگونی هویت جامعه می شوند. در این پژوهش با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و اسنادی و با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی به بررسی اهمیت نقش توده و فضا در شکل دهی به فضاهای شهری از بعد ذهنی پرداخته خواهد شد و در نتیجه سعی می شود با درک ارزش های محتوایی نیروهای ذهنی در تاثیر بر هویت مجموعه شهری، باعث ایجاد و حفظ پویایی و پایداری در فضاهای عمومی شهر شده و موجب شناخته و ساخته شدن مطلوب تر این فضاها شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعیین گروههای سنگی و تعداد جریانهای هیدرولیکی با استفاده از روش خوشه بندی میان مرکز فازی در یکی از چاههای مخزن آسماری میدان منصوری
سیده هاجر افتخاری - محمود معماریانی - زهرا ملکی - محسن آل علی - پوریا کیانوش
ارزیابی استفاده از ترکیبات کیتوسان به عنوان عامل بیوساید جایگزین ترکیبات ایزوتیازولینون در پوشش های بر پایه آب
داود زارعی - سپیده غفارنژاد
Adsorption and photocatalytic degradation of tetracycline by WO3/NC composite photocatalyst
Siamak Amiri domari - Mohammadjavad Jahanshahi
نقش آموزش های اقتصادی و سیاسی در سیاست گذاری های شهری و ارتقا شاخصه های شهروندی در جمهوری اسلامی ایران
گارینه کشیشیان سیرکی
تبیین رویکرد برندینگ فرهنگی و کاربست آن در مدیریت برند
پگاه غافل مبارکه
بررسی نقش نزدیک بینی مدیریتی بر هزینه های تحقیق و توسعه و ریسک شرکت
محمد مهری - مجید یکه باش - فاطمه صراف
تأثیر کارکنان واحد فروش بر ارزش ارزش ادراک شده با نقش میانجی سودمندی و لذت خرید
مهران افشانی
ویژگیهای منسوجات با قابلیت تغییر رنگ
مریم بیرامی - امین مفتاحی
شناسایی و رتبه بندی عومل موثر بر ایجاد یک تصویر ماندگار و برندسازی گردشگری(مطالعه موردی:شهرستان ارومیه)
حسن اسمعیل زاده - یوسف پاشازاده
رابطه بین کنترل داخلی و توسعه پایدار شرکتها با واسطه نقشهای نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری
نرگس حسینائی - حبیب الله نخعی - زهره حاجیها - کریم نخعی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3