0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر هوشمندسازی شهرها در توسعهی فرصتهای کارآفرینی
نویسندگان :
علیرضا امیدوند
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران جنوب
کلمات کلیدی :
رقابتپذیری،شهر هوشمندسازی،کارآفرینی،کارآفرینی شهری
چکیده :
با گسترش و رشد روزافزون شهرها، کنترل و اداره این سیستمهای پیچیده نیز دشوارتر شده است. کارآفرینی شهری، از جمله راهکارهایی است که با کاهش نرخ بیکاری و معضلات ناشی از آن، ایجاد درآمد پایدار، فراهم کردن زمینه استقلال شهروندان و ... شهرها را به سمت خودکنترلی هدایت کرده است، لذا شناسایی عوامل مؤثر بر کارآفرینی شهری میتواند راه را برای گسترش آن و به تبع آن، توسعه پایدار شهری فراهم کند. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر هوشمندسازی کسبوکار و گرایش به کارآفرینی در راستای افزایش مزیت رقابتی در شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان انجام شده است. روش تحقیق بر اساس هدف، از نوع تحقیقهای کمی و کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع تحقیقهای توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان و پرسنل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان در تهران تشکیل داده نمونهگیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است. برای سنجش متغیرهای هوشمندسازی کسبوکار و رقابتپذیری از پرسشنامه پترز و همکاران (2016) و برای متغیر گرایش به کارآفرینی از پرسشنامه ورزآلبا (2019) و کارا بی (2012) استفاده شده است. روایی و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ برای همه مؤلفههای پژوهش بیشتر از 7/0 به دست آمد، با اطمینان میتوان پایایی ابزار پژوهش را تأیید کرد. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی و از مدلیابی معادلات ساختاری به وسیله نرمافزارهای SPSS و SmartPLS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و در نهایت بر مزیت رقابتی تأثیر مثبت دارد و گرایش به کارآفرینی نقش میانجی را دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر کیفیت کمیته حسابرسی بر پایداری سود
خسرو امینی زاده
توسعه یک مدل فازی عصبی برای شبیه سازی سیستمهای دینامیک
رضا سعیدپور - احد سلطانی سروستانی
مروری بر ادبیات شکاف انتظارات حسابرسی
مهدی مران جوری - احسان ولدی
تاثیر اصالت برند بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن متغیر میانجی عشق به برند و متغیر تعدیل گر برندسازی افراد مشهور
مریم عطاراسدی - محسن امینی - مهلا کزازی
الگوی طراحی باغچههای خورشیدی هوشمند محله فهادان یزد با رویکرد اینترنت اشیاء
صدیقه معین مهر - سیدمحمدرسول هاشمی
تحلیل کمی مولفه های عملکردمالی در پوشش فرهنگ استراتژیک به عنوان زیربنای مدیریت ریسکپروژه
سنجر سلاجقه - سعید اسدی فر
اثر تغییرات فروش بر اجزای اصلی رویکرد ترازنامهای اقلام تعهدی با استفاده از مدل جونز تعدیل شده
وحید روح الهی - سیدعباس هاشمی - مریم فرهادی - مریم شریف دوست
تقویت امنیت پیادهسازی نرمافزارها با استفاده از برنامهنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی: رویکردی برای تولید کد امن و تشخیص خودکار آسیبپذیریها
حسن میثاقیان - مهدی رضاپور میرصالح
استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبینی و ارزیابی ریسک ابتلا به افسردگی با استفاده از دادههای پرسشنامهای با مدل ترکیبی
فاطمه رعیت خواه - امیرسینا نوروزی کیا - محمدرضا محمدی
Coatings for Corrosion Protection in Gas and Oil Pipelines: Technological Innovations and Industrial Applications
Akbar Rafiee - Mohammad Ghorbannejad - Mohammad Reza Kalaee
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1