0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی نقش روش های مبتنی بر هوش مصنوعی در ارزیابی ریسک اعتباری پلتفرم های تجارت الکترونیک
نویسندگان :
گودرز سعادتی مقدم
1
فاطمه زندی
2
1- آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تجارت الکترونیک،هوش مصنوعی،ارزیابی ریسک اعتباری،پلتفرم های تجارت الکترونیک
چکیده :
در سالهای اخیر رشد سریع تجارت الکترونیک باعث شده است که حملات سایبری و ریسک اعتباری در محیط تجارت الکترونیک به یک چالش اساسی تبدیل شود. در معاملات تجارت الکترونیک آنلاین، عدم تقارن اطلاعاتی بین فروشندگان و خریداران منجر به افزایش عدم اطمینان و ریسک معامله می شود. در حالی که بازار تجارت الکترونیک هنوز به سرعت در حال توسعه است، مشکل کمبود اعتبار در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین موانع برای توسعه پایدار تجارت الکترونیک است. کمبود اعتبار منجر به تضعیف نظم، انصاف و رقابت پذیری بازار مالی می شود که برای توسعه سالم تجارت الکترونیکی بسیار مضر است. طبق گزارش های مختلف، وبسایتهای تجارت الکترونیکی بزرگ مانند Taobao.com، Tmall.com و JD.com همگی از تعداد زیادی شکایت در مورد کیفیت پس از فروش رنج میبرند. ناتوانی در تضمین کیفیت محصول و تکثیر کالاهای تقلبی، اعتماد به پلتفرمهای خرید آنلاین را زیر سوال میبرد و تقاضا برای کیفیت کالا به یک گلوگاه برای سلامت و پایداری تجارت الکترونیکی تبدیل شده است. بنابراین، در چنین شرایطی ارزیابی ریسک اعتباری برای پلتفرم های تجارت الکترونیک به دلیل عدم قطعیت و ریسک معاملات مرتبط با خریداران و فروشندگان بسیار ضروری است. بعلاوه، این موضوع بخش مهمی از توسعه اکوسیستم (زنجیره صنعتی) تجارت الکترونیکی و یک عنصر کلیدی برای پایداری بازار مالی است. از طرفی دیگر در دنیای امروز، فناوری ها بسیار سریع در حال رشد بوده و ما روز به روز با فناوری های جدید متفاوتی در ارتباط هستیم. یکی از فناوری های مهم و کلیدی علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی می باشد که با ساخت ماشین های هوشمند آماده است انقلاب جدیدی در جهان ایجاد کند. در این مقاله، نحوه ارزیابی ریسک اعتباری فروشندگان با دو استراژی استاتیک و پویا بکمک چندین روش مختلف هوش مصنوعی به عنوان پایه و اساس ایجاد اعتماد بین فروشندگان و خریداران در محیط تجارت الکترونیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر اصالت برند بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن متغیر میانجی عشق به برند و متغیر تعدیل گر برندسازی افراد مشهور
مریم عطاراسدی - محسن امینی - مهلا کزازی
عوامل موثر بر دلبستگی مکانی دانشجویان دختر در فضاهای داخلی خوابگاهی
مرضیه جهانی مقدم - بهرنگ مرادی
تبیین اصول اولیه مرمت بافت های تاریخی در شهرها (مطالعه موردی: بافت تاریخی مرکز شهر همدان)
فریبا خان محمدی - رضا عریانی نژاد
TRANSPARENT SOLAR PANELS AND ITS APPLICATIONS IN BUILDINGS AND ELECTRIC VIHECLES
Mohammad Esmaeil Nazari - Morteza Rajabpour
پیش بینی پارامترهای اتم های فراسرد در یک شبکه مغناطیسی دایمی با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق
پروین کریمی - میریوسف حسینی ورزقانی
تحلیل کمی مولفه های عملکردمالی در پوشش فرهنگ استراتژیک به عنوان زیربنای مدیریت ریسکپروژه
سنجر سلاجقه - سعید اسدی فر
تأثیرات تغییر نرخ ارز در اقتصاد ایران
مهرداد برون
تاثیر تنوع پذیری محصول بر رابطه بین ساختار مالکیت و اعتبار تجاری
رسول عبدی - علی پورمسگری
همگرایی در حوزه فناوریهای نوین انرژی فرصتها و چالشهای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی
ایرج وفایی - گارینه کشیشیان سیرکی - محمدرضا قائدی
اکوسیستم نوآوری بازاریابی دیجیتال و کسب و کار
مونا یعقوبی زنجانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6