0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
عوامل موثر بر خرید آنی در تجارت سیار
نویسندگان :
سمیه ستوده
1
امیر رضا استخریان
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
کلمات کلیدی :
تجارت سیار،مرور لذت گرا،مرور سودمند،خرید آنی
چکیده :
شواهد رو به رشد نشان می دهد که تجارت سیار رفتار خرید آنی مصرف کنندگان را افزایش می دهد و خرید از طریق تلفن همراه به یک روش محبوب تبدیل شده است. این مطالعه به بررسی عوامل موثر بر خرید آنی می پردازد و تئوری انگیزه، مرور لذتگرا و مرور سودمند را به عنوان دو محرک کلیدی در خرید فوری در تجارت تلفن همراه میبیند. دو یافته اصلی ظاهر می شود: اول، سه عامل موقعیت (قابلیت حمل، جذابیت بصری و تأثیر بین فردی) به طور متفاوتی بر مرور لذتگرا و مرور سودمند تأثیر میگذارند. دوم، مرور لذتگرا بهطور مستقیم و مثبت بر تمایل مصرفکنندگان برای خرید تکانشی تأثیر میگذارد، در حالی که مرور سودمند بهطور غیرمستقیم بر تمایل مصرفکنندگان برای خرید آنی از طریق مرور لذتگرا تأثیر میگذارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اولویت بندی عوامل موثر بر تامین منابع مالی در شرکت های دانش بنیان و نوآور
سید محمد موقر افضلی - حسن قربانی ده بالائی - مژگان ناظری
بررسی ارتباط بین سهامداران بلوکی(تمرکز مالکیت معیار هرفیندال هیرشمن) با مدیریت سود
علی باغانی - الهه رسولی - مریم عبادی
بررسی عملکرد مدیریت پسماند شهری با رویکرد طرح تفکیک ازمبدا - مطالعه موردی منطقه 9 شهرداری تهران
فاطمه حیدریان - محمدرضا درودی
تحلیل پایداری چاه نفت در حین عملیات حفاری با استفاده از مدلسازی تحلیلی و عددی
رضا عشقی قهدریجانی - رضا شیرین آبادی - احسان موسوی
تأثیر روابط سیاسی بر عملکرد مالی شرکتهای سهامی در بازار سرمایه ایران (با تأکید بر نقش اعضای مستقل هیئتمدیره و سهامداران نهادی)
موسی حسن زاده - رویا دارابی
اصلاح خواص مکانیکی آلیاژ پلی لاکتیک اسیدنشاسته با استفاده از نانوسیلیکا
پویا حقانی - محمدرضا کلایی - محمد آکو
موقعیت ایران در انتقال انرژی گاز به شبه قاره هند
طاهره خیرخواه صادق
سنتز نانوالیاف اکسید روی و خواص اپتیکی اکسید روی
سجاد خلیلی باصری - سعید پرهوده - مهدی عابدی
ملاحظات اخلاقی و سوگیری در مدلهای زبانی بزرگ
علیرضا نورانی - راضیه فرازکیش
اهمیت طراحی گرافیک در طراحی داخلی و محیط شهری
احمد میرزا محمدی - کیوان نائم
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1