0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
تحلیل احساسات در شبکه اجتماعی توئیتر با تمرکز بر توئیتهای فارسی با استفاده از پردازش متن و مدل یادگیری عمیق ترکیبی مبتنی بر CNN و LSTM
نویسندگان :
رکسانا وثوقی
1
امیرحسین کاشفی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تحلیل احساسات،پردازش زبان طبیعی،یادگیری عمیق،توییت فارسی
چکیده :
با گسترش و استفاده متداول از شبکههای اجتماعی، دادههای عظیمی از نظرات کاربران و احساسات آنها در بستر وب در دسترس قرار میگیرد. این دادهها شامل اطلاعاتی در زمینههای مختلف هستند که میتوانند منعطف به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشند. تجزیهوتحلیل این احساسات منتشر شده، یکی از داغترین زمینههای تحقیقاتی در علم داده و هوش مصنوعی به شمار میرود. شبکههای عصبی عمیق با قابلیتهای پیچیده خود، توانایی پردازش و تحلیل این حجم عظیم از دادهها را دارند و بهویژه در زمینههایی مانند طبقهبندی احساسات، شناسایی نظرات مثبت یا منفی، و پیشبینی رفتار کاربران، کاربرد فراوانی دارند. این مدلها قادر به شناسایی ویژگیهای پیچیده در دادهها و استخراج الگوهای پنهان هستند که ممکن است توسط روشهای سنتی تحلیل دادهها قابل شناسایی نباشند. در این پژوهش، از یک مدل ترکیبی مبتنی بر دو الگوریتم یادگیری عمیق استفاده شده است. این مدل پس از آموزش بر روی یک مجموعه داده از توییتهای فارسی، به طبقهبندی هر توییت به مثبت یا منفی پرداخته است. سپس عملکرد این مدل با دیگر الگوریتمها از جمله روشهای سنتی مقایسه شده است. معیارهای دقت، صحت، فراخوانی و امتیاز F1 برای ارزیابی کیفیت مدل و مقایسه عملکرد آن با سایر الگوریتمها بهکار گرفته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی شهری با رویکرد خلق مکان سوم (مورد پژوهی: بلوار فردوس، منطقه پنج شهرداری تهران)
غزاله باقری بهشتی - الهام امینی
تاثیر کیفیت کمیته حسابرسی بر پایداری سود
خسرو امینی زاده
بررسی رابطه بین سرمایه در گردش مورد نیاز و نگرش خوشبینانه مدیریت با تاکید بر نقش هزینه فرصت از دست رفته وجوه نقد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مهران نصرت زاده - محسن حمیدیان
بررسی وضعیت مدیریت ارتباطات الکترونیک شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
دینامیک غیر خطی و آشوبی مدل اقتصادی مرتبه کسری و کنترل بهینه آن
محدثه ناصری - هادی سعیدی
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتری با نقش میانجی بازاریابی انسان به انسان
محمد علی شرکت بزازان - عبداله نعامی
بررسی برخی از مدل های بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی محتوایی
حمیدرضا حسن زاده نایینی
تأثیر سازمانهای یادگیرنده بر عملکرد کارکنان با نقش متغیر میانجی خلاقیت (مورد مطالعه کارکنان صنعت فولاد ایران)
الهه حسنی - پروانه گلرد - ناصر آزاد
راهکارهای اجرای موفق نوآوری سازمانی در شرکتهای دانش بنیان
فیروزه طبیب زاده - جمال خانی جزنی
طراحی و توسعه یک مدل مبتنی بر منطق فازی جهت مکان یابی نیروگاه های خورشیدی در استان زنجان
جواد صابریان - محمدعلی یزدی مقدم
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6