0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار
نویسندگان :
محسن حمیدیان
1
فاطمه امینی زاده
2
1- دانشگاه ازاد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
مالکیت مدیریتی،استراتژی کسبوکار .،هزینه نمایندگی،استراتژی
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار است. در این پژوهش دو سؤال مطرح میشود: آیا مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی اثری دارد؟آیا استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را تغییر میدهد؟ نمونه آماری این پژوهش شامل 116 شرکت و دوره مطالعه سالهای 1390 الی 1400 را در برمیگیرد. نتایج پژوهش نشان میدهد که مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی تأثیر معناداری ندارد. همچنین استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را بهبود نمیبخشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیستم های یکپارچه مالی و مالیاتی در اقتصاد دیجیتال در ایران
علی کیانی فر - علی باغانی - حامد بهجتی فرد
تأثیر عملکرد مدیریت زنجیره تأمین صنایع معدنی بر پذیرش هوش مصنوعی (مورد مطالعه: شرکت های فعال مرتبط با صنایع معدنی در تهران)
رکسانه چرخچی - علی رحیمی - سیده صدیقه جلال پور
A new approach to considering intermediate weights of NDEA
Alireza Moradi - Saber Saati - Mehrzad Navabakhsh
بررسی نقش تعدیلکننده رضایت مصرفکننده از خدمات و تصویر برند بر رابطه بین کیفیت ادراک شده خدمات و قصد خرید مجدد
دکتر شهرزاد سراج - امیر مرتضی پیشوا
ارزیابی سیستم های اطلاعاتی حسابداری با استفاده از مدل سیستم اطلاعاتی دیلون و مکلین (DM ISM) در بین بانکها در دوران بیماری همه گیر کرونا
حمیدرضا دجعفری دهکری - نعمت اله عالی پور
تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری
علیرضا امیدوند
کاتالیز واکنش اکسایش متانول توسط الکترود اصلاح شده خمیر کربن با نانوذرات نیکل-مس
میناسادات حقیر - محمدعلی شیخ محسنی - حسن مهدوی کیا
بررسی عملکرد فتوولتائیک یکپارچه با سیستم سایبان ادغامی در بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان
فردین بابازاده
نقش عدم تقارن اطلاعاتی و احساسات سرمایهگذاران بر رابطه توانایی مدیران و ضریب واکنش سود
سروناز قیطانچیان
بررسی وضعیت مدیریت ارتباطات الکترونیک شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6