0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار
نویسندگان :
محسن حمیدیان
1
فاطمه امینی زاده
2
1- دانشگاه ازاد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
مالکیت مدیریتی،استراتژی کسبوکار .،هزینه نمایندگی،استراتژی
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار است. در این پژوهش دو سؤال مطرح میشود: آیا مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی اثری دارد؟آیا استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را تغییر میدهد؟ نمونه آماری این پژوهش شامل 116 شرکت و دوره مطالعه سالهای 1390 الی 1400 را در برمیگیرد. نتایج پژوهش نشان میدهد که مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی تأثیر معناداری ندارد. همچنین استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را بهبود نمیبخشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Review of The Use of Lithium Bromide For Use In Absorption Chiller Systems With Approach of Reducing Energy Consumption
Amirhosein Lotfalipour - Moahammad hosein Manouchehri nejad
بررسی اجمالی جایگاه هوش مصنوعی در آینده آموزش دانشگاهی ؛ جمهوری اسلامی ایران
محمد زندیه
کاربرد سیستم اطلاعات مکانی (GIS) در معماری منظر: رویکردها، چشماندازها، و چالشها
امیر محمد صالح آبادی - علی جندالهی - علیرضا اخ الصنایع
ارتقاء سطح کیفی زندگی سالمندان از طریق طراحی شهری مبتنی بر الگوی وونرف (مطالعه موردی: خیابان سنگ فرش ولیعصر تبریز)
هانیه فدائی شجاعی - سحر طوفان
بررسی نقش کیفیت خدمات الکترونیکی، ارتباط با مشتری و اعتماد به برند در رابطه بین مسئولیت اجتماعی و وفاداری مشتری (مطالعه موردی مشتریان بانک ملی شعبات شهرستان گنبد کاووس)
محمد چقر - عبدالقادر تکه ئی
تأثیر عملیات سطحی و عملیات حرارتی بر خواص مکانیکی آلیاژ اینکونل 625 ساخته شده به روش ذوب انتخابی لیزر
محمد رزازی بروجنی - ثائر موسی هادی تاج الدین
نقش دولت های هوشمند در افزایش کیفی اکوسیستم های نوآورانه در حوزه اقتصادی شهری
مرتضی پارسامنش
بررسی رابطه بین چرخه عمر بر مدیریت سود
احمد حشمتی - فاطمه صراف
تحلیل حساسیت اثر مصالح سبز ساختمانی در مدیریت اقتصادی صنعت ساختمان
علی شهسوار - محمد امامی کورنده
کاهش اثر تزویج متقابل و بهبود راندمان آنتن درسیستم موقعیت یابی جهانی
نیلوفر حاجی محمّدی - سیّد احمد علمایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0