0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار
نویسندگان :
محسن حمیدیان
1
فاطمه امینی زاده
2
1- دانشگاه ازاد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
مالکیت مدیریتی،استراتژی کسبوکار .،هزینه نمایندگی،استراتژی
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تأثیر مالکیت مدیریتی بر هزینههای نمایندگی با در نظر گرفتن استراتژی کسبوکار در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار است. در این پژوهش دو سؤال مطرح میشود: آیا مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی اثری دارد؟آیا استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را تغییر میدهد؟ نمونه آماری این پژوهش شامل 116 شرکت و دوره مطالعه سالهای 1390 الی 1400 را در برمیگیرد. نتایج پژوهش نشان میدهد که مالکیت مدیریتی بر هزینه نمایندگی تأثیر معناداری ندارد. همچنین استراتژی شرکت رابطه بین مالکیت مدیریتی و هزینههای نمایندگی را بهبود نمیبخشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت طراحی گرافیک در طراحی داخلی و محیط شهری
احمد میرزا محمدی - کیوان نائم
مرور نظاممند پژوهشها در زمینه رویکرد انسانمحور به یادگیری و آموزش با هوش مصنوعی مولد در K-12
فاطمه بناءهمزایی - جواد محمدزاده
بررسی تاثیر کوتهبینی سرمایهگذاران بر کوتهبینی مدیران با تاکید بر نقش تعدیلگر کیفیت گزارشگری مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مرضیه مهدی پور
تأثیر استراتژِی رقابت در صنعت بر رابطه بین پایداری و ارزش شرکت
سمیرا جودی - فرناز صمدی رضائی - علی اکبر نونهال
بررسی تاثیر ویژگیهای هیئت مدیره بر کیفیت حسابرسی با تاکید بر ساختار مالکیت
فاطمه صالحی یانسری - حسین کاظمی
پایش بالینی بیماری های تنفسی با هوش مصنوعی و سنجش از دور
هانیه آهنچیده
نقش تسهیم دانش در ارتباط بین سرمایه انسانی و توسعه اکوسیستم نوآوری
زهره خطیبی - مرضیه شب خوان
سنتز نانو ذرات FeOOH به روش همرسوبی
سحر بیرنگ
ارزیابی ترشوندگی در چاه های نفتی توسط لاگ NMR
سجاد پورجهانی - احمد واعظیان - منصور ضیایی - یوسف شیری - سید حامد بلوری
AN EFFICIENT METHOD FOR DIABETES PREDICTION USING LINEAR DISCRIMINANT ANALYSIS AND EXTREME GRADIENT BOOSTING
Faranak Tajik - Mahdi Eslami
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1