0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر تعاملات سه گانه مشتری با مشتری بر کیفیت تجربه و رفتار شهروندی مشتری
نویسندگان :
محمد توکلی
1
مهدی آناهید
2
زهرا آرمند
3
1- دانشگاه آزاد لار
2- دانشگاه لار
3- دانشگاه لار
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی،رفتار شهروندی مشتری،تعاملات مشتری با مشتری،کیفیت تجربه مشتری،تعامل دوستانه
چکیده :
امروزه با توسعه تجارت جهانی و پیشبرد سیاست خصوصی سازی، فرایند شناخت بازار، مشتریان، رقبا و تحلیل صحیح موقعیت آنها و در نتیجه شناسایی انتظارات و توقعات آنها اهمیتی دوچندان یافته و تبدیل به یک مزیت رقابتی منتج به بقا برای سازمان ها در عرصه رقابت موجود در بازار شده است. در این میان تکیه بر رفتار شهروندی مشتری دستاویزی است که به وسیله آن سازمان های خدمات محور از جمله بانک ها بدون پرداخت هزینه، می توانند به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بانک ها در حضور سایر مشتریان انجام می شود، مشتریان حتی زمانیکه با یکدیگر در تعامل نیستند بعنوان نیروی انسانی جدید سازمان بر رفتار و نگرش یکدیگر تاثیر گذاشته، زمان، فضا یا تجهیزات خدماتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و شرایطی را ایجاد میکنند که در آن تعامل مشتری با مشتری وبالطبع تجربه مشتری شکل می گیرد. این فرایند را تعاملات مشتری با مشتری مبتنی بر اثر گذاری بر تجربیات یکدیگر نامیده که در نهایت تعریف رفتارشهروندی مشتری را بدنبال دارد. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار بر کیفیت تجربه مشتری و رفتار شهروندی مشتریان، رابطه این رفتار با تعاملات بین مشتری را نیز ارزیابی نماید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعامل دوستانه و تماشاچی مشتری بر خلاف تعامل همسایگی مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت تجربه مشتریان دارند. همچنین کیفیت تجربه مشتری دارای تاثیر مثبت و معنادار بر رفتارشهروندی مشتریان بوده است. در نهایت اثر کیفیت ارتباطی بعنوان متغیر میانجی بر رابطه میان کیفیت تعامل دوستانه و تماشاچی با کیفیت تجربه مشتریان مورد تایید قرار گرفت اما تاثیر آن بر رابطه میان کیفیت تعامل همسایگی با کیفیت تجربه مشتریان رد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
قابلیت تحلیل تجاری بر عملکرد شرکت با میانجیگری چابکی شرکت و تعدیلگری تلاطم بازار و تکنولوژیکی
صادق خوشخبر - اسکندر عبدالهی
Advancing Safety Protocols with Deep Learning: An Efficient Helmet Detection System
Alireza Behinrad - Mahdi Mohammad Ali Ebrahim
دستگاه لمسی مبتنی بر پین برای افراد دارای اختلال بینایی: تشخیص لبه بلادرنگ و بازنمایی لمسی با استفاده از هوش مصنوعی
آرمیتا میرزاباقی
تاب آوری انرژی از منظر تغییرات فرهنگی: کاربست فضای تجربه و افق انتظار راینهارت کوزلک
حسین شریف آرا - گارینه کشیشیان سیرکی - احسان شریف آرا
تاثیر هوش مصنوعی در روند طراحی معماران (نمونه مورد بررسی پلتفرم میدجرنی)
محمد بهزادپور - بهاره جعفری
بررسی اهمیت اکوسیستم نوآوری در مدیریت تداوم کسب وکار در زنجیره تامین کسب و کارهای هوشمند
زهرا یوسفی - رسول غفاری
مسایل حقوقی رسانه
مهدی آقاجانی
بررسی ارتباط میان اندازه شرکت با کارایی سرمایه و کارایی زیست محیطی در مطالعه موردی شرکتهای خودروساز عضو بورس اوراق بهادار تهران
زهرا کرم پور - علیرضا اشرفی - علی کریم زاده مالفجانی
رویکرد های صنعتی برای حفظ محیط زیست در صنعت نساجی و پوشاک
لیدا السادات زگردی - امین مفتاحی
بررسی آتریوم در فضاهای تجاری، راهکاری در جهت دستیابی به معماری پایدار
ریحانه خرمی روز
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0