0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر تعاملات سه گانه مشتری با مشتری بر کیفیت تجربه و رفتار شهروندی مشتری
نویسندگان :
محمد توکلی
1
مهدی آناهید
2
زهرا آرمند
3
1- دانشگاه آزاد لار
2- دانشگاه لار
3- دانشگاه لار
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی،رفتار شهروندی مشتری،تعاملات مشتری با مشتری،کیفیت تجربه مشتری،تعامل دوستانه
چکیده :
امروزه با توسعه تجارت جهانی و پیشبرد سیاست خصوصی سازی، فرایند شناخت بازار، مشتریان، رقبا و تحلیل صحیح موقعیت آنها و در نتیجه شناسایی انتظارات و توقعات آنها اهمیتی دوچندان یافته و تبدیل به یک مزیت رقابتی منتج به بقا برای سازمان ها در عرصه رقابت موجود در بازار شده است. در این میان تکیه بر رفتار شهروندی مشتری دستاویزی است که به وسیله آن سازمان های خدمات محور از جمله بانک ها بدون پرداخت هزینه، می توانند به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بانک ها در حضور سایر مشتریان انجام می شود، مشتریان حتی زمانیکه با یکدیگر در تعامل نیستند بعنوان نیروی انسانی جدید سازمان بر رفتار و نگرش یکدیگر تاثیر گذاشته، زمان، فضا یا تجهیزات خدماتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و شرایطی را ایجاد میکنند که در آن تعامل مشتری با مشتری وبالطبع تجربه مشتری شکل می گیرد. این فرایند را تعاملات مشتری با مشتری مبتنی بر اثر گذاری بر تجربیات یکدیگر نامیده که در نهایت تعریف رفتارشهروندی مشتری را بدنبال دارد. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار بر کیفیت تجربه مشتری و رفتار شهروندی مشتریان، رابطه این رفتار با تعاملات بین مشتری را نیز ارزیابی نماید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعامل دوستانه و تماشاچی مشتری بر خلاف تعامل همسایگی مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت تجربه مشتریان دارند. همچنین کیفیت تجربه مشتری دارای تاثیر مثبت و معنادار بر رفتارشهروندی مشتریان بوده است. در نهایت اثر کیفیت ارتباطی بعنوان متغیر میانجی بر رابطه میان کیفیت تعامل دوستانه و تماشاچی با کیفیت تجربه مشتریان مورد تایید قرار گرفت اما تاثیر آن بر رابطه میان کیفیت تعامل همسایگی با کیفیت تجربه مشتریان رد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ابزار های حسابداری گزارشگری پایداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران
نعمت مهدی زاده - یونس بادآور نهندی
تنوع جنسیتی و ارتباط ارزشی اطلاعات حسابداری
علی آشتاب - حمیده محمدزاده
هوشمندسازی تسویهحساب رومینگ 5G بهکمک قراردادهای هوشمند و یادگیری فدرال در شرایط تحریم
هادی پیری نیارق - پیمان حاجی زاده عنبران - سعید فروغی - جواد رمضان قربانی
تاثیر بلوغ سیستمهای مدیریت منابع انسانی بر بالندگی سازمانی با نقش تعدیل کنندگی رفتارهای کارآفرینانه اجتماعی (مورد مطالعه: جمعیت هلال احمر استان همدان)
صدیقه طوطیان - محمدرضا احسنی
کاربردهای هوش مصنوعی در مهندسی مکانیک: از طراحی تا نگهداری پیشبینانه
علی محمدی - حسن قلمی باویل علیائی
نقش نوآوری های سازه ای در شکل گیری معماری معاصر (بررسی روش ساخت و اجرا در پروژه های فرای اتو و شیگروبان)
مریم نعمت اللهی
ارتقاء امنیت سایبری در زیرساختهای هوشمند انرژی: یک رویکرد تشخیص نفوذ نوین مبتنی بر یادگیری عمیق برای اینترنت اشیاء صنعتی
میثم میر یحیی یی - مهدی فرتاش - جواد اکبری ترکستانی
تأثیر عملیات سطحی و عملیات حرارتی بر خواص مکانیکی آلیاژ اینکونل 625 ساخته شده به روش ذوب انتخابی لیزر
محمد رزازی بروجنی - ثائر موسی هادی تاج الدین
استفاده از انرژی میدان های مغناطیسی و جریان های الکتریکی در مدیریت و کنترل بیماری آلزایمر
شقایق ایزدپناه
سنتزپلیمر مغناطیسیCMC/CuFe12O19
بیتا جاویدان - پروین غربانی - پروین غربانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3