0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر تعاملات سه گانه مشتری با مشتری بر کیفیت تجربه و رفتار شهروندی مشتری
نویسندگان :
محمد توکلی
1
مهدی آناهید
2
زهرا آرمند
3
1- دانشگاه آزاد لار
2- دانشگاه لار
3- دانشگاه لار
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی،رفتار شهروندی مشتری،تعاملات مشتری با مشتری،کیفیت تجربه مشتری،تعامل دوستانه
چکیده :
امروزه با توسعه تجارت جهانی و پیشبرد سیاست خصوصی سازی، فرایند شناخت بازار، مشتریان، رقبا و تحلیل صحیح موقعیت آنها و در نتیجه شناسایی انتظارات و توقعات آنها اهمیتی دوچندان یافته و تبدیل به یک مزیت رقابتی منتج به بقا برای سازمان ها در عرصه رقابت موجود در بازار شده است. در این میان تکیه بر رفتار شهروندی مشتری دستاویزی است که به وسیله آن سازمان های خدمات محور از جمله بانک ها بدون پرداخت هزینه، می توانند به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بانک ها در حضور سایر مشتریان انجام می شود، مشتریان حتی زمانیکه با یکدیگر در تعامل نیستند بعنوان نیروی انسانی جدید سازمان بر رفتار و نگرش یکدیگر تاثیر گذاشته، زمان، فضا یا تجهیزات خدماتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و شرایطی را ایجاد میکنند که در آن تعامل مشتری با مشتری وبالطبع تجربه مشتری شکل می گیرد. این فرایند را تعاملات مشتری با مشتری مبتنی بر اثر گذاری بر تجربیات یکدیگر نامیده که در نهایت تعریف رفتارشهروندی مشتری را بدنبال دارد. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار بر کیفیت تجربه مشتری و رفتار شهروندی مشتریان، رابطه این رفتار با تعاملات بین مشتری را نیز ارزیابی نماید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعامل دوستانه و تماشاچی مشتری بر خلاف تعامل همسایگی مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت تجربه مشتریان دارند. همچنین کیفیت تجربه مشتری دارای تاثیر مثبت و معنادار بر رفتارشهروندی مشتریان بوده است. در نهایت اثر کیفیت ارتباطی بعنوان متغیر میانجی بر رابطه میان کیفیت تعامل دوستانه و تماشاچی با کیفیت تجربه مشتریان مورد تایید قرار گرفت اما تاثیر آن بر رابطه میان کیفیت تعامل همسایگی با کیفیت تجربه مشتریان رد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تهیه پوشش هایی بر پایه نانوکیتوزان اصلاح شده با کربوکسی متیل سلولز جهت افزایش ماندگاری قارچ خوراکی دکمه ای
فاطمه عظیم خانی - شاهین تفنگدارزاده
بررسی تاثیر توانایی مدیریتی بر غیر منتظره بودن(تحمیلی بودن) مالیات شرکت ها
سید مجید علوی - پروانه سلاطین - سیده عاطفه حسینی
الکتروآنالیز تیروزین در سطح الکترود اصلاح شده با نانوذرات TiO2 و Fe3O4
نسرین محمدی - محمدعلی شیخ محسنی - نیر محمدخانی
تاثیر تحول دیجیتال بر صنعت مخابرات
مهرداد فکرت نژاد - ندا بنی حسینی
DFT study on boron nitride nanotube as nanosensor and drug delivery carrier for enalapril molecule
Khourshid Mehdizadeh
سنتز نانو ذرات FeOOH به روش همرسوبی
سحر بیرنگ
An evaluation of the antifungal and antimicrobial properties of some novel chromenopyrimidinones
Atieh Abazari - Mahmood Tajbakhsh - Pouya Taheri
توسعه و بهینهسازی فرآیند رنگبری رنگهای ریاکتیو با استفاده از زئولیتهای سازماندهیپذیر ZIF60 دوستدار محیط زیست
سیدحسین هاشمی موسوی - غزال جوراب بخش - فرشته نعمت الهی
حسابداری و حسابرسی گزارشگری پایداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران
نعمت مهدی زاده - مهدی زینالی
تلفیق لایههای دور سنجی با استفاده از روش های دانش محور جهت بارزسازی آلتراسیون های برگه 1:100،000 ماهنشان
پیمان افضل - معین شریفی - محمود مختاری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1