0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر تعاملات سه گانه مشتری با مشتری بر کیفیت تجربه و رفتار شهروندی مشتری
نویسندگان :
محمد توکلی
1
مهدی آناهید
2
زهرا آرمند
3
1- دانشگاه آزاد لار
2- دانشگاه لار
3- دانشگاه لار
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی،رفتار شهروندی مشتری،تعاملات مشتری با مشتری،کیفیت تجربه مشتری،تعامل دوستانه
چکیده :
امروزه با توسعه تجارت جهانی و پیشبرد سیاست خصوصی سازی، فرایند شناخت بازار، مشتریان، رقبا و تحلیل صحیح موقعیت آنها و در نتیجه شناسایی انتظارات و توقعات آنها اهمیتی دوچندان یافته و تبدیل به یک مزیت رقابتی منتج به بقا برای سازمان ها در عرصه رقابت موجود در بازار شده است. در این میان تکیه بر رفتار شهروندی مشتری دستاویزی است که به وسیله آن سازمان های خدمات محور از جمله بانک ها بدون پرداخت هزینه، می توانند به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بانک ها در حضور سایر مشتریان انجام می شود، مشتریان حتی زمانیکه با یکدیگر در تعامل نیستند بعنوان نیروی انسانی جدید سازمان بر رفتار و نگرش یکدیگر تاثیر گذاشته، زمان، فضا یا تجهیزات خدماتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و شرایطی را ایجاد میکنند که در آن تعامل مشتری با مشتری وبالطبع تجربه مشتری شکل می گیرد. این فرایند را تعاملات مشتری با مشتری مبتنی بر اثر گذاری بر تجربیات یکدیگر نامیده که در نهایت تعریف رفتارشهروندی مشتری را بدنبال دارد. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار بر کیفیت تجربه مشتری و رفتار شهروندی مشتریان، رابطه این رفتار با تعاملات بین مشتری را نیز ارزیابی نماید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعامل دوستانه و تماشاچی مشتری بر خلاف تعامل همسایگی مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت تجربه مشتریان دارند. همچنین کیفیت تجربه مشتری دارای تاثیر مثبت و معنادار بر رفتارشهروندی مشتریان بوده است. در نهایت اثر کیفیت ارتباطی بعنوان متغیر میانجی بر رابطه میان کیفیت تعامل دوستانه و تماشاچی با کیفیت تجربه مشتریان مورد تایید قرار گرفت اما تاثیر آن بر رابطه میان کیفیت تعامل همسایگی با کیفیت تجربه مشتریان رد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه الگوی سناریومحور در راستای توسعه ی رویکرد تکافل در صنعت بیمه کشور با استفاده از روش دلفی فازی و مدلسازی ساختاری – تفسیری (Delphi – ISM)
رضا ایمانی - مرتضی نوری ورزنی
صیانت و توسعه پایدار حریم شهر تهران (مورد مطالعاتی: حریم شهرداری منطقه 15)
علیرضا خطیبی - علی شمس الدینی - محمدعلی خلیجی
توسعه یک مدل فازی عصبی برای شبیه سازی سیستمهای دینامیک
رضا سعیدپور - احد سلطانی سروستانی
بررسی رابطه بین کیفیت معماری محیط و سلامت روان شهروندان شهر تهران
عادل عطایی کاریزی
The Impact of Using OpenWrt on the Security of Network Routers
Mohammad Amin Shirvani - Razieh Farazkish
تاثیرچابکی استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت نوآوری مطالعه موردی بانک صادرات شرق تهران
معصومه لطیفی بنماران - لیلاسادات محسنیان
نقش فناوریهای هوش مصنوعی شامل پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق در تحول فرآیندهای آموزش و پرورش: تحلیل فرصتها و چالشها
منصور شفیعی
اولویت بندی عوامل موثر بر تامین منابع مالی در شرکت های دانش بنیان و نوآور
سید محمد موقر افضلی - حسن قربانی ده بالائی - مژگان ناظری
نانو پوشش های ضد خوردگی در صنعت
مهرنوش محمدی - علی نادری پسند
بررسی وضعیت مدیریت ارتباطات الکترونیک شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1