0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر تعاملات سه گانه مشتری با مشتری بر کیفیت تجربه و رفتار شهروندی مشتری
نویسندگان :
محمد توکلی
1
مهدی آناهید
2
زهرا آرمند
3
1- دانشگاه آزاد لار
2- دانشگاه لار
3- دانشگاه لار
کلمات کلیدی :
رفتار شهروندی سازمانی،رفتار شهروندی مشتری،تعاملات مشتری با مشتری،کیفیت تجربه مشتری،تعامل دوستانه
چکیده :
امروزه با توسعه تجارت جهانی و پیشبرد سیاست خصوصی سازی، فرایند شناخت بازار، مشتریان، رقبا و تحلیل صحیح موقعیت آنها و در نتیجه شناسایی انتظارات و توقعات آنها اهمیتی دوچندان یافته و تبدیل به یک مزیت رقابتی منتج به بقا برای سازمان ها در عرصه رقابت موجود در بازار شده است. در این میان تکیه بر رفتار شهروندی مشتری دستاویزی است که به وسیله آن سازمان های خدمات محور از جمله بانک ها بدون پرداخت هزینه، می توانند به مزیت رقابتی دست یابند. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات بانک ها در حضور سایر مشتریان انجام می شود، مشتریان حتی زمانیکه با یکدیگر در تعامل نیستند بعنوان نیروی انسانی جدید سازمان بر رفتار و نگرش یکدیگر تاثیر گذاشته، زمان، فضا یا تجهیزات خدماتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و شرایطی را ایجاد میکنند که در آن تعامل مشتری با مشتری وبالطبع تجربه مشتری شکل می گیرد. این فرایند را تعاملات مشتری با مشتری مبتنی بر اثر گذاری بر تجربیات یکدیگر نامیده که در نهایت تعریف رفتارشهروندی مشتری را بدنبال دارد. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عوامل مختلف و تاثیر گذار بر کیفیت تجربه مشتری و رفتار شهروندی مشتریان، رابطه این رفتار با تعاملات بین مشتری را نیز ارزیابی نماید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تعامل دوستانه و تماشاچی مشتری بر خلاف تعامل همسایگی مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر کیفیت تجربه مشتریان دارند. همچنین کیفیت تجربه مشتری دارای تاثیر مثبت و معنادار بر رفتارشهروندی مشتریان بوده است. در نهایت اثر کیفیت ارتباطی بعنوان متغیر میانجی بر رابطه میان کیفیت تعامل دوستانه و تماشاچی با کیفیت تجربه مشتریان مورد تایید قرار گرفت اما تاثیر آن بر رابطه میان کیفیت تعامل همسایگی با کیفیت تجربه مشتریان رد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر بهینه سازی فرآیند خرید لباس با هوش مصنوعی، راهکاری نوآورانه برای کاهش مصرف انرژی و منابع
مریم بهلولی علمداری - رضا اکبری بنگر
نقش فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در هوشمندی کسب وکار بانکی
مریم خضری
شبکههای اجتماعی؛سلاحها و ابزارهای یکسان برای همه
مهدی آقاجانی
انتخاب موقعیتهای معاملاتی بر اساس رفتار بازدهی اوراق بهادار با بکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی
نادر رضائی - پروانه اعجازی
سیاست گذاری راهبردی مبتنی بر تبیین اثرگذاری مصرف رسانه ای بر هویت فرهنگی کارکنان (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران)
محمد جواد گل زاده - صابر خندان علمداری - ندا فرح بخش - معصومه لطیفی بنماران
تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد شغلی و رفتارهای غیرمولد با تأکید بر نقش میانجی رضایت شغلی (مورد مطالعه: بانک پاسارگاد شعبه های شهر تهران)
مهیا محمدی - رضا اسکندریان
بررسی رابطه بین تصمیمات سرمایه گذاران نهادی با کیفیت شرکت در عرضه های اولیه عمومی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
علی باغانی - الناز سبزه ئی
Green synthesis of silver nanoparticles using extract of plant: Characterizations and antibacterial activity
Zahra Lasemi
بررسی عوامل موثر بر نوسانات ویژه سهام
منیره دیزجی - اصغر رموزی - عسگر پاک مرام - علی پایتختی اسکوئی
بررسی جایگاه و نقش نمای متحرک در انواع ساختمان ها جهت صرفه جویی در مصرف انرژی
دعاء کریم راضی الساعدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6