0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اثرات مشترک آرمانگرایی اخلاقی و ویژگی شک گرایی بر کشف تقلب حسابرسان
نویسندگان :
محسن حمیدیان
1
غزاله سیفی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
آرمانگرایی اخلاقی،ویژگی شک گرایی،کشف تقلب
چکیده :
آرمانگرایی اخلاقی نگرش فرد را نسبت به پیامدهای یک عمل و نگرانی فرد را برای منافع دیگران منعکس میکند. درحالیکه شک گرایی، تمایل فرد به کسب شواهد قبل از رسیدن به نتیجه و تمایل او را برای اعتباربخشیدن به یک گزاره منعکس میکند. با تکیه بر این بینش، فرض میشود که آرمانگرایی اخلاقی و شکگرایی تأثیر مکملی بر عملکرد برنامهریزی تقلب حسابرسان دارند. چراکه اولی میزان تحمل حسابرس را برای اجازه دادن به صاحبکار برای فرار از یک عمل مشکوک اخلاقی تعیین میکند، درحالیکه دومی در تعیین نحوه جستجو و ارزیابی کلی شواهد مهم است. در این تحقیق به بررسی اثرات مشترک آرمانگرایی اخلاقی و ویژگی شک گرایی بر کشف تقلب حسابرسان پرداخته میشود. روش انجام پژوهش، توصيفي پيمايشي است و براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل حسابرسان شاغل در سازمان حسابرسي و مؤسسات حسابرسي عضو جامعه حسابداران رسمي در سال 1401 است. نمونه پژوهش شامل 224 حسابرس میباشد که پرسشنامه به روش نمونهگیری تصادفی در میان آنها توزیع شد. نتایج نشان داد ارتباط بین شک گرایی یا ایدئالگرایی اخلاقی و تعداد روشهای حسابرسی مؤثر کشف تقلب به یکدیگر بستگی دارد؛ به عبارتی اثرات مشترک و توام شک گرایی بالا و ایدئالیسم اخلاقی بالا، منجر به بهبود شیوههای کشف تقلب میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اکوسیستم نوآوری در صنعت خدمات
وحید شرفی
تحلیل و بررس ی ضوابط و مقررات سیما و منظر شهری با تأکید بر طراحی نمای ساختمانها در دوره معاصر
علیرضا توحیدی
رابطه بین کنترل داخلی و توسعه پایدار شرکتها با واسطه نقشهای نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری
نرگس حسینائی - حبیب الله نخعی - زهره حاجیها - کریم نخعی
حوزههای کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت عملیات و زنجیره تامین در ایران
سیما قنبری - احمد جعفرزاده افشاری
تأثیر هوش مصنوعی در مدیریت مناظر و بافتهای تاریخی شهری آینده
فاطمه میرزایی پور میبدی - سوسن زارع - ستاره زارع
طراحی الگوی بازاریابی رابطه ای در برندهای لوکس (مطالعه موردی: ساعت های مچی)
فتانه علیزاده مشگانی - احمد استاد محمدی
ارتباط بین مدیریت ارتباطات الکترونیک بر ارتقاء میزان رضایت مندی بیمهگذاران شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
بررسی و تعیین شاخص کیفیت آب (WQI) دشت البرز بر مبنای مطالعه موقعیت جغرافیایی و تیپ غالب آب های زیرزمینی
مهدی هدایت پور - حمیدرضا ربیعی فر - حسین حسن پور درویشی - رضا شیرین آبادی - سعید فرخی زاده
Graphene-oxide (GO) Electrophoresis Deposition on PET Film Coated by Indium Tin Oxide (ITO)
Ali Rezaei
طراحی الگوی فرهنگ سازمانی در سازمانهای حاکمیتی- میانداری (مورد مطالعه: وزارت کشور)
بهزاد بابا بابایی - ناصر میرسپاسی - ناصر آزاد - سمیه قجری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1