0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اثر تغییرات فروش بر اجزای اصلی رویکرد ترازنامهای اقلام تعهدی با استفاده از مدل جونز تعدیل شده
نویسندگان :
وحید روح الهی
1
سیدعباس هاشمی
2
مریم فرهادی
3
مریم شریف دوست
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
2- دانشگاه اصفهان
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
اقلام تعهدی اختیاری،تغییرات فروش،عدم تقارن عملیاتی،مدل جونز تعدیل شده
چکیده :
مدل های برآورد اقلام تعهدی اختیاری مانند مدل جونز تعدیل شده رابطه ای خطی را بین تغییرات فروش و اقلام تعهدی فرض می کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که تغییرات فروش بر اقلام تعهدی اثر نامتقارن دارد؛ بدین معنا که کاهش و افزایش اقلام تعهدی و اجزای آن در زمان تغییرات فروش باهم برابر نیست و عدمتقارن ایجاد می شود. هدف این پژوهش بررسی حساسیت اقلام تعهدی و اجزای آن نسبت به عدم تقارن عملیاتی ناشی از تغییرات فروش است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. با استفاده از روش نمونه گیری حذفی سیستماتیک نمونه ای متشکل از 180 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1389 تا 1400 انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه ها، از الگوی رگرسیونی چندگانه به روش داده های ترکیبی استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان می دهد حساسیت اجزای اقلام تعهدی در زمان کاهش فروش کمتر از حساسیت این اجزا در زمان افزایش فروش است. این عدم تقارن در بدهی های جاری بیشتر از دارایی های جاری می باشد. حساسیت اقلام تعهدی نیز در زمان کاهش فروش بیشتر از حساسیت این اقلام در زمان افزایش فروش است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش خلاقیت (نوآوری) در تدوین استراتژی در صنایع دریایی مطالعه موردی ( سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران )
محمد جواد گل زاده - صابر خندان علمداری - ندا فرح بخش
الگوی تصمیمگیری مالی مبتنی بر هوش و درک متورم از سواد مدیران
سمیرا سرایی - فاطمه صراف - محسن حمیدیان
نقش اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال و آنالیز رفتار مشتری از طریق ردیابی داده ها
میلاد فریدنیا - احمد مصلی نژاد
بررسی تئوریهای سکوت و آوا در حسابرسی
فهیمه ابراهیمی - آرزو مصلی نژاد
ارائه ی روشی برای بهینه سازی موقعیت یابی منبع
نیلوفر حاجی محمّدی - سیّد احمد علمایی
اکوسیستم نوآوری بازاریابی دیجیتال و کسب و کار
مونا یعقوبی زنجانی
بررسی تاثیر شاخص های اجتماعی، اقتصادی، نهادی و کالبدی بر تاب آوری مناطق شهری در برابر سوانح(مطالعه موردی؛ شهر کاشان)
ساجده کریمی کندزی
روشها و چالشهای تحملپذیری خطا در شبکههای روی تراشه
مسعود زنگنه
بررسی اثر ساختار مالکیت بر رابطه بین عدم اطمینان سیاست اقتصادی و ریسک اعتباری بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
داریوش جاوید - غلامحسن تقی نتاج - علی رضائی - زهره ترک پیچلو
تدوین استراتژی های نوپدید اکوسیستم نوآوری با رویکرد مدیریت فرهنگی در خط مشی گذاری سازمان
مهران فرجی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6