0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اثر تغییرات فروش بر اجزای اصلی رویکرد ترازنامهای اقلام تعهدی با استفاده از مدل جونز تعدیل شده
نویسندگان :
وحید روح الهی
1
سیدعباس هاشمی
2
مریم فرهادی
3
مریم شریف دوست
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
2- دانشگاه اصفهان
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
کلمات کلیدی :
اقلام تعهدی اختیاری،تغییرات فروش،عدم تقارن عملیاتی،مدل جونز تعدیل شده
چکیده :
مدل های برآورد اقلام تعهدی اختیاری مانند مدل جونز تعدیل شده رابطه ای خطی را بین تغییرات فروش و اقلام تعهدی فرض می کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که تغییرات فروش بر اقلام تعهدی اثر نامتقارن دارد؛ بدین معنا که کاهش و افزایش اقلام تعهدی و اجزای آن در زمان تغییرات فروش باهم برابر نیست و عدمتقارن ایجاد می شود. هدف این پژوهش بررسی حساسیت اقلام تعهدی و اجزای آن نسبت به عدم تقارن عملیاتی ناشی از تغییرات فروش است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. با استفاده از روش نمونه گیری حذفی سیستماتیک نمونه ای متشکل از 180 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1389 تا 1400 انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه ها، از الگوی رگرسیونی چندگانه به روش داده های ترکیبی استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان می دهد حساسیت اجزای اقلام تعهدی در زمان کاهش فروش کمتر از حساسیت این اجزا در زمان افزایش فروش است. این عدم تقارن در بدهی های جاری بیشتر از دارایی های جاری می باشد. حساسیت اقلام تعهدی نیز در زمان کاهش فروش بیشتر از حساسیت این اقلام در زمان افزایش فروش است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر اخلاق و مدل پنتاگون تقلب بر رفتار تقلب دانشجویان رشته حسابداری
کاوه پرندین - سمیه حسینی عقدایی - یاسر شیرزادی
مدیریت منابع انسانی سبز و رفتار دوستدار محیط زیست کارکنان: ارتباط آب و هوای محیط زیستی و دانش محیطی
مهسا کرمی - فرزانه پوراصغری
بررسی تأثیر پیچیدگی اطلاعات حسابداری بر فساد مالیاتی و اجتناب مالیاتی
محدثه میراحمدی
بررسی تاثیر افشا مسئولیت اجتماعی و مالکیت نهادی بر عملکرد شرکت
محسن حمیدیان - محمد رضا روشنی گیلوایی
فناورى هاى نوین در تولید منسوجات با قابلیت تولید حرارت
آیدا منافی - امین مفتاحی
بررسی تاثیر افشا گزارشگری پایداری و ساختار مالکیت بر شتاب سود
علی باغانی - محمد رضا روشنی گیلوایی
طراحی الگوی بازاریابی رابطه ای در برندهای لوکس (مطالعه موردی: ساعت های مچی)
فتانه علیزاده مشگانی - احمد استاد محمدی
عوامل موثر بر دلبستگی مکانی دانشجویان دختر در فضاهای داخلی خوابگاهی
مرضیه جهانی مقدم - بهرنگ مرادی
تحلیل گفتمان مسکن و فقر شهری: راهکارهایی برای افزایش دسترسی به مسکن در مناطق محروم
محسن قربانخانی - علی اصغر ملک افضلی - محمد حسین بوچانی
کاربرد الیاف و منسوجات هوشمند در طراحی لباس
نگار آقابابازاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1