0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مطالعه اثرگذاری نوآوری و کارآفرینی بر مدیریت توسعه پایدار
نویسندگان :
امیرعباس فرهمند
1
امیر حسن کسرائی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
کلمات کلیدی :
نوآوری،کارآفرینی،توسعه پایدار،مدل داده های ترکیبی،توسعه اقتصادی
چکیده :
در حال حاضر، ترکیب اقتصاد جهان به شدت از گذشته متفاوت است. توسعه پایدار امروز بر اساس نوآوری، خلاقیت، و بهرهگیری از دانش استوار است. ترویج کارآفرینی در کشورها، علاوه بر ایجاد زمینه برای رشد و توسعه پایدار، میتواند مسائل و چالشهایی همچون فقر، نابسامانی اجتماعی و فرهنگی، بیکاری میان فارغالتحصیلان دانشگاهی، و مشکلات گسترده دیگر را حل نماید. در واقع، کارآفرینی به معنای کشف و بهرهبرداری از فرصتها جهت ایجاد ارزش در حوزههای مختلف اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی، اساس توسعه جامعه به حساب میآید. کارآفرینی و نوآوری به عنوان عوامل اساسی و تأثیرگذار در جوامع فعلی و رشد اقتصادی کشورها محسوب میشوند. بهمنظور درک اهمیت این موضوع، تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین کارآفرینی و نوآوری در زمینه توسعه پایدار پرداخته است. در این مقاله، نقش و جایگاه کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار بررسی شده و کارآفرین بهعنوان نیروی محرک اصلی توسعه جوامع مورد تأکید قرار گرفته است. این تعاریف با در نظر گرفتن مفاهیم کلیدی مرتبط با توسعه اقتصادی و توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفتهاند. سپس با توجه به پایههای نظری، نقش کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار بررسی شده و در انتها، مقاله بهصورت خلاصه به بررسی واژههای کلیدی و نتیجهگیری پرداخته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آبدوست سازی سطح غشاء اولترافیلتراسیون الیاف توخالی پلی پروپیلن به روش سولفوناسیون جهت افزایش عبوردهی آب و کاهش پدیده گرفتگی
احسان مختاری - مرتضی صادقی
تحلیل سرمایهگذاری تحقیق و توسعه در فعالیتهای نوآورانه با تمرکز بر نااطمینانی و محیط رقابتی
محمد حسنی - ریبوار حسین صالح
تأثیر هوش مصنوعی در مدیریت مناظر و بافتهای تاریخی شهری آینده
فاطمه میرزایی پور میبدی - سوسن زارع - ستاره زارع
بهینهسازی سیستم تعلیق هوشمند خودرو با استفاده از فلزات حافظه دار و هوش مصنوعی
محمدهیرش باقدم
سنتزاکسید گرافن و بررسی خصوصیات اپتیکی آن
اکرم علیزاده - سعید پرهوده
تأثیر مسئولیت اجتماعی بر رابطه بین خصوصیسازی بانک ها از طریق سهام عدالت و کارایی سرمایهگذاری
عاطفه جهانگیری بابادی - احمد پیفه - حامد احمد زاده
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
مهیا محمدی - محمدرضا قریشی رودبارکی
سیاست گذاری راهبردی مبتنی بر تبیین اثرگذاری مصرف رسانه ای بر هویت فرهنگی کارکنان (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران)
محمد جواد گل زاده - صابر خندان علمداری - ندا فرح بخش - معصومه لطیفی بنماران
حفاظت جامع، پاسخی درخور ارزش های مناظر فرهنگی
شقایق طاوسی - بهرنگ بهرامی
مالی دیجیتالی و ESG شرکتی (محیطزیست، اجتماع و حاکمیت شرکتی)
فاطمه صراف - الهه رسولی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1