0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مطالعه ای بر توسعه اکوسیستم نوآوری در مدلهای کسب و کار دیجیتال
نویسندگان :
مهناز ژیان نصرالهی
1
مهدی زینالی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز
2- استادیار گروه حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران،
کلمات کلیدی :
کسب و کار دیجیتال،اکوسیستم،ظهور اکوسیستم،تغییر دیجیتالی،خدمات دیجیتالی،دیجیتالی شدن،خرده فروشی
چکیده :
منظور از تجارت الکترونیک، انجام تمام فعالیتهای تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای رایانهای و اینترنت است. در نگاهی جامع تر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر میگیرد که در آن از «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوریهای قدیمیتر همچون تلکس و تلهکپی را هم شامل میشود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری در مفهوم تجارت است و اشاره به تجارت الکترونیکی صرفاً اشاره مستقیم به روش و بستر تبادل اطلاعات و انجام معامله دارد. تجارت الکترونیک، که بهعنوان تجارت آنلاین نیز شناخته میشود، بهطورِ کلی خرید یا فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. تجارت الکترونیک باعث گسترش فناوریهایی مانند تجارت همراه، انتقال وجوه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی داده (EDI)، نرمافزارهای مدیریت موجودی و سیستمهای جمعآوری خودکار داده شدهاست. بر اساس تحلیل کیفی 17 مصاحبه، این مطالعه یک چارچوب دو مرحله ای برای تغییر به سوی مدل های کسب و کار دیجیتال ایجاد نمود. در مرحله 1، خرده فروشان با ارائه دهندگان خدمات تخصصی برای پیاده سازی یک مدل کسب و کار دیجیتال همکاری کردند. از آنجا که شرکت ها از اکوسیستم خرده فروشی با شرکت هایی از اکوسیستم خدمات دییجتال همکاری کردند تا یک گزاره ارزش برای مشتریان نهایی ایجاد کنند، یک فرااکوسیستم به وجود آمد. در مرحله 2، شرکت ها(خرده فروشان) به دنبال متمایز کردن خودشان از رقبا در فرااکوسیستم بودند. تعاملات فیزیکی با ارائه دهندگان خدملت دیجیتال، تامین کنندگان کالا و مشتریان، ابزارهای عمده به سوی این هدف هستند. بنابراین، دیجیتالی شدن منجر به منسوخ شدن تعاملات فیزیکی و روابط شخصی نزدیک نمی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد مخاطرهآمیز صادراتی با نقش میانجی استراتژی رقابتی و ارتباطات بازاریابی
محسن ناظم بکایی - محدثه اشرفیان رهقی
نانو فیلتراسیون و کاربرد آن در تصفیه آب
مهرداد برون
بررسی نقش تعدیلکننده رضایت مصرفکننده از خدمات و تصویر برند بر رابطه بین کیفیت ادراک شده خدمات و قصد خرید مجدد
دکتر شهرزاد سراج - امیر مرتضی پیشوا
بررسی تأثیر اخلاق و مدل پنتاگون تقلب بر رفتار تقلب دانشجویان رشته حسابداری
کاوه پرندین - سمیه حسینی عقدایی - یاسر شیرزادی
تاثیر هوشمندسازی شهرها در توسعهی فرصتهای کارآفرینی
علیرضا امیدوند
عوامل موثر در شکل گیری معماری دوران قاجار در منطقه کرمانشاه
علی علایی - لیلا کرماجانی - صالحه اسکندریان
بررسی قراردادآتی زعفران در ایران
مهوش فرخی - علی نجفی مقدم - رویا دارابی
کاربردهای هوش مصنوعی در بهینهسازی عملکرد ساختمانهای سبز: فرصتها، مکانیزمها و چالشها
رضا محمدبیک - سید عظیم حسینی
بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر در معماری
محمدرضا وصایتی - شهرزاد حبیبی
تاثیر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران)
محمد جواد گل زاده - صابر خندان علمداری - ندا فرح بخش
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3