0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مطالعه ای بر توسعه اکوسیستم نوآوری در مدلهای کسب و کار دیجیتال
نویسندگان :
مهناز ژیان نصرالهی
1
مهدی زینالی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز
2- استادیار گروه حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران،
کلمات کلیدی :
کسب و کار دیجیتال،اکوسیستم،ظهور اکوسیستم،تغییر دیجیتالی،خدمات دیجیتالی،دیجیتالی شدن،خرده فروشی
چکیده :
منظور از تجارت الکترونیک، انجام تمام فعالیتهای تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای رایانهای و اینترنت است. در نگاهی جامع تر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر میگیرد که در آن از «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوریهای قدیمیتر همچون تلکس و تلهکپی را هم شامل میشود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری در مفهوم تجارت است و اشاره به تجارت الکترونیکی صرفاً اشاره مستقیم به روش و بستر تبادل اطلاعات و انجام معامله دارد. تجارت الکترونیک، که بهعنوان تجارت آنلاین نیز شناخته میشود، بهطورِ کلی خرید یا فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. تجارت الکترونیک باعث گسترش فناوریهایی مانند تجارت همراه، انتقال وجوه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی داده (EDI)، نرمافزارهای مدیریت موجودی و سیستمهای جمعآوری خودکار داده شدهاست. بر اساس تحلیل کیفی 17 مصاحبه، این مطالعه یک چارچوب دو مرحله ای برای تغییر به سوی مدل های کسب و کار دیجیتال ایجاد نمود. در مرحله 1، خرده فروشان با ارائه دهندگان خدمات تخصصی برای پیاده سازی یک مدل کسب و کار دیجیتال همکاری کردند. از آنجا که شرکت ها از اکوسیستم خرده فروشی با شرکت هایی از اکوسیستم خدمات دییجتال همکاری کردند تا یک گزاره ارزش برای مشتریان نهایی ایجاد کنند، یک فرااکوسیستم به وجود آمد. در مرحله 2، شرکت ها(خرده فروشان) به دنبال متمایز کردن خودشان از رقبا در فرااکوسیستم بودند. تعاملات فیزیکی با ارائه دهندگان خدملت دیجیتال، تامین کنندگان کالا و مشتریان، ابزارهای عمده به سوی این هدف هستند. بنابراین، دیجیتالی شدن منجر به منسوخ شدن تعاملات فیزیکی و روابط شخصی نزدیک نمی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سنتز و بررسی خواص الکترولیت یورتانی تابشپز برای باطریهای یون لیتیمی
اکبر رفیعی - زهرا رحمانی - بهزاد شیرکوند هداوند
تبیین اثرگذاری فرهنگ شهری بر پایداری فضای شهر ایرانی بعد از سوانح طبیعی
یلدا رفیعی
شبیه سازی تعیین ویسکوزیته مایعات نیوتنی با میکروطره پلیمری
سحر اسماعیلی - جواد رهبر شهروزی
بررسی تأثیر حضور کمیتههای ریسک هیئت مدیره بر ریسک محدودیتهای مالی در بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
محمدرضا رادفر - منصوره علیقلی - زهرا کلانترزاده دره شیری
ساخت سیستم فتوولتائیک ساختمانی با استفاده از دنبال کننده نور طبیعی در روز و نور مصنوعی در شب
حامد باقری تبار - سید مهدی حکیمی - علی اکبر نصیری - علیرضا مشکین
دیپلماسی انرژی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران
هادی رنجبر
چالش ها و راهکار هاى پیاده سازى شهر هوشمند، مقایسه دو شهر خواهر خوانده،اصفهان و بارسلونا
منیر احمدى فرد - رضا طولابى
تحلیل نرخ جذب ویژه امواج الکترومغناطیس بر بدن انسان در فضاهای بسته
مهسا ولی پور - حسن قلمی باویل علیایی - مریم فیروزی
بررسی چند روش برای دستیابی به یادگیری افزایشی با شبکه های عصبی
شایان محمدی
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
سمیه دوست حق
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1