0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مطالعه ای بر توسعه اکوسیستم نوآوری در مدلهای کسب و کار دیجیتال
نویسندگان :
مهناز ژیان نصرالهی
1
مهدی زینالی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز
2- استادیار گروه حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران،
کلمات کلیدی :
کسب و کار دیجیتال،اکوسیستم،ظهور اکوسیستم،تغییر دیجیتالی،خدمات دیجیتالی،دیجیتالی شدن،خرده فروشی
چکیده :
منظور از تجارت الکترونیک، انجام تمام فعالیتهای تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای رایانهای و اینترنت است. در نگاهی جامع تر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر میگیرد که در آن از «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوریهای قدیمیتر همچون تلکس و تلهکپی را هم شامل میشود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری در مفهوم تجارت است و اشاره به تجارت الکترونیکی صرفاً اشاره مستقیم به روش و بستر تبادل اطلاعات و انجام معامله دارد. تجارت الکترونیک، که بهعنوان تجارت آنلاین نیز شناخته میشود، بهطورِ کلی خرید یا فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت است. تجارت الکترونیک باعث گسترش فناوریهایی مانند تجارت همراه، انتقال وجوه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی داده (EDI)، نرمافزارهای مدیریت موجودی و سیستمهای جمعآوری خودکار داده شدهاست. بر اساس تحلیل کیفی 17 مصاحبه، این مطالعه یک چارچوب دو مرحله ای برای تغییر به سوی مدل های کسب و کار دیجیتال ایجاد نمود. در مرحله 1، خرده فروشان با ارائه دهندگان خدمات تخصصی برای پیاده سازی یک مدل کسب و کار دیجیتال همکاری کردند. از آنجا که شرکت ها از اکوسیستم خرده فروشی با شرکت هایی از اکوسیستم خدمات دییجتال همکاری کردند تا یک گزاره ارزش برای مشتریان نهایی ایجاد کنند، یک فرااکوسیستم به وجود آمد. در مرحله 2، شرکت ها(خرده فروشان) به دنبال متمایز کردن خودشان از رقبا در فرااکوسیستم بودند. تعاملات فیزیکی با ارائه دهندگان خدملت دیجیتال، تامین کنندگان کالا و مشتریان، ابزارهای عمده به سوی این هدف هستند. بنابراین، دیجیتالی شدن منجر به منسوخ شدن تعاملات فیزیکی و روابط شخصی نزدیک نمی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر کاربرد هوش مصنوعی در بهبود تجربه مشتری در کسبوکارهای دیجیتال
پریسا فعال محمد علی - پرستو فعال محمد علی - مریم حاجی ئی
مدل های ترکیبی بینایی ماشین و پردازش تصویر برای ربات های خودگردان: چالش ها و فرصت ها
فاطمه جندقی علائی - زلیخا Zoleikha
الگوریتمهای پیشنهاد دهنده برای مدیریت هزینهها و پیشنهادهای پرداخت شخصیسازیشده
فاطمه کریمی - فاطمه خداپرست
روشهای نوین در جذب و جداسازی دی اکسید کربن از گازهای سوختی و هوا
زهرا بردبار - مجید مشایخ - فریبا خلیلی
Evaluation of antifungal activity of the prepared nanoemulsions of Thymus daenensis essential oil against penicillium
Zahra Lasemi
نقش هوش مصنوعی در تحول سیستمهای مدیریت دانش سازمانی: مروری بر روندها و چالشها
کیانوش نوری باشکند - زلیخا جهانبخش نقده
بررسی نقش تاثیر گذاری سیستم خبره CRM در بهبود تعامل با خریداران در اکو سیستم های کسب و کار
سنجر سلاجقه - رضا متوسلیان - مرضیه ایزدی
بررسی اثر کاتالیزی کمپلکس مس(II) با لیگاند N،N-بیس[1(2)H-تترازول-5-ایل]آمین بر تجزیه گرمایی آمونیوم پرکلرات
مهدیه کریمی - عباس اسلامی
پیچیدگی محاسباتی الگوریتمهای کدگذاری کلاسیک به کوانتومی: مقاله مروری
حامد تقوایی - مسرور حسن
مقایسۀ کاربست تدابیر معمارانۀ اقالیم 4گانه در بازارهای تاریخی ایران (مورد واکاوی: اقلیم سردوکوهستانی، معتدلومرطوب، گرموخشک، گرمومرطوب)
فاطمه سادات غیبی - آزاده شاهچراغی - علیرضا بندرآباد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1