0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
انتخاب موقعیتهای معاملاتی بر اساس رفتار حجم معاملات با بکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی
نویسندگان :
نادر رضائی
1
فرشاد وفائی
2
1- آزاد بناب
2- دانشگاه آزاد اسلامی بناب
کلمات کلیدی :
موقعیتهای معاملاتی،حجم معاملات،شبکه عصبی تابع شعاع مدار
چکیده :
پژوهش حاضر به دنبال بررسی نحوه انتخاب موقعیتهای معاملاتی براساس رفتار حجم معاملات با استفاده شبکه های عصبی میباشد. انتخاب موقعیت معاملاتی (خرید، فروش و نگهداری) مناسب مهمترین فعالیت یک سرمایهگذار میباشد که تداوم فعالیت وی به انجام درست و اثربخش آن منوط است. در این مطالعه برای اندازهگیری و مشخص نمودن موقعیت معاملاتی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال استفاده شده است بطوریکه با بکارگیری سه اندیکاتور آر اس آی، مکدی و استوکستیک، موقعیتهای معاملاتی برای سهم مورد آزمون این مطالعه یعنی سهام شرکت پتروشیمی شازند (با نماد شاراک) برای سال مالی منتهی به 31/05/1402 انجام گرفت. سپس برای بررسی نحوه ارتباط حجم معاملات با موقعیتهای معاملاتی از توانایی شبکه عصبی تابع شعاع مدار برای این منظور استفاده گردید و مدل آن بوسیله نرم افزار اس پی اس اس، توسعه داده شد در این مدل نحوه انتخاب تعداد لایهها و واحدهای آنها بطور خودکار توسط نرم افزار انتخاب شد و تابع فعال کننده آن softmax انتخاب گردید. نتایج حاصل از اجرای مدل نشان می دهد در حالت کلی مقدار درصد درستی عمل شبکه عصبی تابع شعاع مدار برای دو نمونه در هر حالت به ترتیب آموزش، و آزمایش برابر است با 1/92، و 100 درصد می باشد که این مقادیر، برای داشتن یک پیش بینی درست مناسب می باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه خطای قیمت گذاری سهام و نوآوری شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مستوره سپه وند - زهره زیودار
Nanocapsulation of Lemongrass essential oil into herbal gel and evaluation of its antifungal activity against Candida albicans
Zahra Lasemi - Razieh Azimi
بررسی شاخص های تاب آوری شهر هوشمند و نقش آن در توسعه پایدار شهری
علی علایی - زهرا فتاحیان - فاطمه ویسی
اولویتبندی راهکارهای وصول مطالبات غیر جاری (مطالعه موردی: شعب بانک آینده شهر مشهد)
سنجر سلاجقه - محمدرضا تقدیسی خیابانی - اسما عباسقلی زاده
راهکارهای اجرای موفق نوآوری سازمانی در شرکتهای دانش بنیان
فیروزه طبیب زاده - جمال خانی جزنی
تحلیل و بررسی مدل MOT و تاثیر آن بر استراتژی های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
مژگان بهشتی زاده - زلیخا جهانبخش نقده
بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد شغلی و رفتار کاری مخرب با تاکید بر اثر میانجی رضایت شغلی برای رسیدن به مزیت رقابتی
ارسلان حسینی - اسکندر عبدالهی
آسیب شناسی سیستم آموزشی در فرآیند طراحی معماری (با رویکرد سازنده گرا در فرایند حل مسأله)
امیر صادقخانی - رضا عریانی نژاد
AI-Based Lifespan Estimation and Energy Efficiency Optimization of Port Ship Unloader Motors Under Harsh Environmental Conditions
Mohammadali Zarghami - Sadigh Raissi - Hamid Tohidi - Shahrooz Bamdad
بهینه سازی فرمولاسیون رنگ های سنباده ای الکترو استاتیک به همراه نانو ذرات روی، جهت بهبود چسبندگی و کنترل خوردگی
محمد حسین ترکاشوند - محمدرضا کلایی - سجاد فراهانی - فاطمه سمنانی رهبر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0