0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
مروری بر روشهای پیشبینی تقاضای مشتری مبتنی بر روشهای هوش مصنوعی
نویسندگان :
سید محمود عدالت حقی
1
محمد صفاری
2
1- دانشگاه روزانه تفرش
2- دانشگاه روزانه تفرش
کلمات کلیدی :
پیشبینی تقاضا،هوش مصنوعی،یادگیری ماشین،رضایت مشتری
چکیده :
مدیریت موجودی و پیشبینی تقاضا از اجزای حیاتی مدیریت زنجیره تأمین هستند که بهطور مستقیم بر کارایی عملیاتی، مدیریت هزینهها و رضایت مشتری یک شرکت تأثیر میگذارند. بهطور سنتی، این وظایف بر دادههای تاریخی و مدلهای آماری ساده برای پیشبینی تقاضا و مدیریت موجودی تکیه داشتهاند. اگرچه این روشهای سنتی تا حدی مؤثر بودهاند، اما اغلب نتوانستهاند پیچیدگیها و پویایی بازارهای مدرن را بهخوبی درک و پیشبینی کنند. تغییرات در رفتار مصرفکننده، پیشرفتهای سریع فناوری و جهانیشدن زنجیرههای تأمین، نیازمند رویکردهایی پیچیدهتر و سازگارتر هستند. در این مقاله، به بررسی روشهای پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیشبینی تقاضای مشتری در صنایع مختلف پرداخته میشود. با توجه به پیچیدگی و پویایی بازارهای امروزی، پیشبینی دقیق تقاضا نقش کلیدی در بهینهسازی مدیریت موجودی، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشتری ایفا میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر افزودن نیکل و تانتالیوم به آلیاژ تیتانیوم – مولیبدن و بررسی ویژگی های مکانیکی و فیزیکی مواد: یک مطالعه شبیه سازی
صباح فروزان - امید اشکانی - زهرا ارجمندی
راهکاری ترکیبی از بلاکچین و هوش مصنوعی برای مقابله با حملات دادهسازی جعلی در سیستمهای امنیت دیجیتال
محمدرضا شیردل - رضا کارپرداز - سیده سما موسوی - فاطمه خداپرست
Preparation of biomass nanocomposite from Pampas and metal oxide nanoparticle derived metal-organic frameworks Ni-MOF as electrode materials for supercapacitor fabrication
Maryam Nouzari
تحلیل سیگنال PPG غیرکاشتنی روی مچ دست برای پایش سلامت قلب و تشخیص استرس با استفاده از پردازش سیگنال زیستی و هوش مصنوعی
محمد توکلیان راد - حسن قلمی باویل علیایی
بررسی عملکرد مدیریت پسماند شهری با رویکرد طرح تفکیک ازمبدا - مطالعه موردی منطقه 9 شهرداری تهران
فاطمه حیدریان - محمدرضا درودی
Design and Synthesis of Alginate Hydrogel Nanohybrid as a Promising Cancer Treatment
Mahrad Ghazli - Alireza Hatamirad - Neda Attaran
مدل کسب و کار پایدار با رویکرد اکوسیستم نوآوری
فاطمه آسا
بهینهسازی مذاکرات آنلاین با هوش مصنوعی: طراحی چت بات خودآموز برای چانهزنی هوشمند در فروش الکترونیک
سونیا کریمی - زلیخا جهانبخش نقده
مروری بر روش های مبتنی بر یادگیری عمیق در تشخیص آلزایمر با استفاده از تصویربرداری مغزی
مهدیس کلاته - دل آرا حقی - مریم حاجی ئی
راهبری شرکتی و پاداش مدیریت
مرجان آقاجان پور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6