0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
فن بازارها و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان
نویسندگان :
حسین زندالوند
1
1- ازار اسلامی تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تجاری سازی، محصولات دانش بنیان، فن بازارها، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
چکیده :
فن بازار يكي از ابزارهايي است كه با هدف سهولت در اجرا و محقق شدن سياست هاي اقتصاد دانش بنيان و تجاري سازي محصولات در اين حوزه به وجود آمده و در واقع، سامانه اي براي هدايت و نظارت بر مبادلات فناوري است. هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در فن بازارها می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری داده ها، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق خبرگان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که حداقل دارای 10 سال سابقه کار در حوزه شرکتهای دانش بنیان و تحصیلات مرتبط ترجیحاً در حوزه های مربوطه داشته باشند؛ به همین منظور تعداد 15 نفر خبره به روش نمونه گیری هدفمند تعیین شدند و برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه نیمه باز و به روش دلفی و مصاحبه به صورت ترکیبی استفاده شد. پس از شناسایی، عوامل با روش AHP فازی رتبه بندی گردیده اند. عوامل شناسایی شده و رتبه آنها عبارت است از: بازاریابی فناوری، مشاوری و انتقال فناوری، حقوقی و تامین مالی، توجه الزامات بازار هدف، مدیریت فناوری، فروش فناوری، سیاست گذاری، فنی، تولید و فروش با معیارهای بین المللی. کلیدواژه ها: تجاری سازی، محصولات دانش بنیان، فن بازارها، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فعالیتهای بازاریابی بازیگونه بر ایجاد رفتارهای مطلوب در مصرف کننده با تکیه بر نقش واسطهای رضایت مشتری و عشق برند در بین مشتریان اسنپ فود تهران
مهران افشانی
بررسی نقش نوآوری مدل کسب و کار بر بهبود عملکرد صادراتی
حمید کاکائی - علی دانش زاد - فاطمه زندی - کتایون جلالیان
بررسی خواص پوشش دولایه نانوکامپوزیتی Ni-P/Ni-P-Al2O3
راضیه ثانی - فرناز ابراهیمی
بررسی اثر کاتالیزی کمپلکس مس(II) با لیگاند N،N-بیس[1(2)H-تترازول-5-ایل]آمین بر تجزیه گرمایی آمونیوم پرکلرات
مهدیه کریمی - عباس اسلامی
کاربرد هوش مصنوعی در بخش بالادستی نفت و گاز: روندهای فعلی، چالشها و چشمانداز آینده
نرگس علی نژاد - ارشیا حسین نژاد - حسن قلمی باویل علیایی
بررسی وضعیت مدیریت ارتباطات الکترونیک شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
The evaluation of the QuEChERS and Ultrasonic-extracted Mixture Contents and the Smoke Compositions of Iranian Traditional and Flavored Tobaccos
Lida Nikbakhtan
َAI-Assisted Language Education Research: Areas and Tools
Marzieh Bagherkazemi - Nasibeh Bagherpour - Leila Khalili Sarafi
مروری جامع بر رویکردهای یادگیری ماشین در پیشبینی ترک شغل کارکنان: از مدلهای سنتی تا روشهای عمیق
میلاد ادیبی
طراحی ساختمان با رویکرد طراحی بیوفیلیک و با هدف ارتقا کیفیت فضا
غادة خلیل مزهر الغالبی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1