0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
مقاله مروری تشخیص و شناسایی کودکان با ناهنجاری سندروم داون از طریق آنالیز چهره و شبکه های عصبی
نویسندگان :
الهه سیدرزاقی
1
راضیه فرازکیش
2
مونا مرادی
3
سیدعظیم حسینی
4
1- ازاد اسلامی تهران جنوب
2- ازاد اسلامی تهران جنوب
3- دانشگاه ازاد رودهن
4- ازاد اسلامی تهران جنوب
کلمات کلیدی :
آنالیز چهره،پردازش تصویر
چکیده :
سندروم داون یکی از شایعترین اختلالات ژنتیکی است که به طور عمده به دلیل وجود یک کپی اضافی از کروموزوم 21 د ر ساختار ژنتیکی فرد بروز میکند . این ناهنجاری ژنتیکی میتواند منجر به مشکلات جسمی، ذهنی، و رشد اجتماعی در کودکان مبتلا شود.در این مقاله مروری بر روش های ارائه شده در زمینه شناسایی کودکان با ناهنجاری سندروم داون از طریق تحلبل چهره و شبکه های عصبی خواهیم پرداخت. روشهای مختلف برای تشخیص سندروم داون وجود دارد که، به ویژه تکنیکهای مبتنی بر مدلهای یادگیری عمیق، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاب آوری انرژی از منظر تغییرات فرهنگی: کاربست فضای تجربه و افق انتظار راینهارت کوزلک
حسین شریف آرا - گارینه کشیشیان سیرکی - احسان شریف آرا
Verifiable and Privacy-Preserving Large Language Model Interactions: Addressing Blockchain-based Accountability Frameworks
Navid Homayouni - Razieh Farazkish
بررسی تاثیر نرخ رشد بازده سهام، بهره وری، انباشت سرمایه، نوسان پذیری قیمت سهام و اعتبار تجاری بر شاخص کارایی بازار سهام شرکت ها
بهزاد بیگی - فاطمه صراف
تاملی بر ضرورت هوشمند سازی مدیریت بحران در کاهش خطر پذیری سوانح طبیعی
زهرا کمری - سیده زهرا اکبریان
بررسی اثر تضعیف ارزش پول ملی بر صادرات و واردات بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات در ایران
کریم نخعی - مجتبی محمدزاده - محسن صفایی
مروری بر فرایندهای شیرین سازی و تصفیه گازهای طبیعی
امیرحسین بخشاوند - مهشید مددی - نیلوفر رفیع زاده زعیم
بررسی چالشهای اخلاقی در سیستمهای هوشمند و راهکارهای جلوگیری از آنها
ساحل رحیم زارعی
سنتز و شناسایی کمپلکس های خوشه ای 2- مرکاپتوبنزایمیدازول با یون Cu+ و آنیون MoS42
زینب فرهاد مفرد - رضا هیودی
بررسی رویکرد روان شناختی حسابداران ادارات منطقه آزاد اروند در بهبود عملکرد کاری و پیشرفت شغلی
سمیرا کمالی - رسول کرمی - خاطره کارگرپور
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
سمیه دوست حق
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6