0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
کاربرد های هوش مصنوعی در فناوری های سبز
نویسندگان :
مهشید طیرانی
1
مهرنوش محمدی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
Artificial intelligence،Green technology،Greenhouse Gas Emissions،Sustainable agriculture
چکیده :
فناوری سبز به عنوان مجموعه ای از روش ها و فناوری ها برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و حمایت از پایداری زیست محیطی شناخته می شود.هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری های پیشرفته،می تواند در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای،افزایش بهره وری کشاورزی و بهبود فرآیند بازیافت زباله نقش مهمی ایفا کند.در این مقاله،کاربرد های مختلف در فناوری سبز بررسی می شود.هوش مصنوعی با بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع،پیش بینی تغییرات آب و هوایی و کمک به مدیریت منابع کشاورزی،به کاهش گاز های گلخانه ای و افزایش تولید محصولات کشاورزی کمک می کند.همچنین با استفاده از الگوریتم های پیشرفته و روباتیک،فرآیند بازیافت زباله بهبود یافته و بهره وری در مدیریت پسماند افزایش می یابد.هوش مصنوعی همچنین می تواند با تفکیک دقیق زباله ها ،کاهش مصرف منابع و بهینه سازی مسیر های جمع آوری زباله،به کاهش آلودگی و هدر رفت منابع کمک کند.این مقاله نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی در فناوری های سبز می تواند به تحقق اهداف پایداری زیست محیطی کمک کند و به طور مؤثری در کاهش آثار منفی تغییرات اقلیمی مؤثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش دانش جامعه شناختی در سیاستگذاری عمومی (مطالعه موردی: سیاستگذاری در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، با تمرکز بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش)
علی فلک پور - گارینه کشیشیان سیرکی - حسن خداوردی
طراحی الگوی حکمرانی مشارکتی آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی «راهبردی برای تحول رفتاری در مصرف پایدار منابع آب»
سید محسن خادمی نوش آبادی
الگوی تصمیمگیری مالی مبتنی بر هوش و درک متورم از سواد مدیران
سمیرا سرایی - فاطمه صراف - محسن حمیدیان
شبکههای اجتماعی؛سلاحها و ابزارهای یکسان برای همه
مهدی آقاجانی
آثار پاندمی کرونا بر اقتصاد ایران
وحید سپهر - فاطمه زندی - بیژن صفوی - محمد خضری
تاثیر فعالیتهای بازاریابی بازیگونه بر ایجاد رفتارهای مطلوب در مصرف کننده با تکیه بر نقش واسطهای رضایت مشتری و عشق برند در بین مشتریان اسنپ فود تهران
مهران افشانی
نقش هوش مصنوعی در توسعه متاورس: از شبیهسازی واقعگرایانه تا تعاملات هوشمند
دانیال قویدل منگوده - زهرا تمیمی - حسن قلمی باویل علیایی
بررسی رابطه انعطافپذیری مالی با سبک حسابرس در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
نوروز نورالله زاده - غزاله سیفی
توسعه الگوی اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد اکو سیستم نوآورانه در خلق ارزش در کسبوکارهای دانشبنیان
ایمان جلیلیان - محمد رضا کاباران زاد قدیم - نصرت اله شادنوش - جمشید عدالتیان شهریاری
روشهای هوشمند پیشبینی ترافیک و مسیریابی بهینه در شبکههای بین خودرویی پویا
محسن ملایری - راضیه فرازکیش - زلیخا جهانبخش نقده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3