0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
آینده مدیریت شهری و شهرهای هوشمند (مورد مطالعه: شهر تهران)
نویسندگان :
ندا نجفی زاده
1
علی باصری
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
کلمات کلیدی :
شهر هوشمند،مدیریت نوین شهری،تحلیل مردمشناختی،فناوری اطلاعات
چکیده :
گسترش شهرنشینی و پیامدهای آن، ضرورت بازاندیشی در مدیریت شهری را پررنگ کرده است. شهرهای هوشمند بهعنوان الگوی نوین مدیریت شهری، با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال و مشارکت شهروندان، راهحلی جامع برای چالشهایی مانند ترافیک، آلودگی و ناکارآمدی خدمات شهری ارائه میدهند. این مقاله با روش کیفی و چارچوب نظری مبتنی بر نظریههای «جامعه شبکهای» مانوئل کاستلز (2000) و «سرمایه اجتماعی» رابرت پاتنام (1995)، به تحلیل مردمشناختی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی استقرار شهرهای هوشمند در ایران میپردازد. یافتهها نشان میدهد که تحقق شهر هوشمند علاوه بر زیرساختهای فنی، نیازمند تقویت سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و آموزش شهروندی است. این پژوهش با تمرکز بر مورد مطالعه تهران، نشان میدهد که هوشمندسازی در کلانشهرهای ایران نیازمند توجه همزمان به ابعاد فنی و اجتماعی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر سورفکتانتهای مختلف بر مولیبدن دی سولفید(MoS2) سنتز شده به روش هیدروترمال با کاربرد خاص و مناسب برای روانکار
اکبر رفیعی - گایانه وارطانیان - مهدی قهاری - مهران رستمی
بررسی شاخص های تاب آوری شهر هوشمند و نقش آن در توسعه پایدار شهری
علی علایی - زهرا فتاحیان - فاطمه ویسی
چارچوب جامع برای پذیرش و ارائه گزارشگری مالی پایدار
هادی رومی گاوگانی
بررسی ارتباط بین عوامل فردی و ذاتی و اجرای کنترلهای داخلی در بخش عمومی
سعید شهابی نژاد - سیده معصومه هاشمیان
تحلیل سیگنال PPG غیرکاشتنی روی مچ دست برای پایش سلامت قلب و تشخیص استرس با استفاده از پردازش سیگنال زیستی و هوش مصنوعی
محمد توکلیان راد - حسن قلمی باویل علیایی
حذف رنگ های آزو از آب با استفاده از نانوکامپوزیت Fe3O4@PbNi به عنوان فوتوکاتالیست
پریسا صادری بی بالان - سید سیامک اشرف تالش
زنجیره تامین هوشمند با استفاده از بلاک چین تاکید بر رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
حمید شیرزاد - مهین برازنده وخشور - حسین محمودی
تأثیر ابعاد قابلیت هوش مصنوعی بر خلاقیت سازمانی و عملکرد شرکت
فاطمه شمس الدین - علیرضا بخشی زاده
تبیین رویکرد برندینگ فرهنگی و کاربست آن در مدیریت برند
پگاه غافل مبارکه
معماری ادراک و بهینهسازی معماری غرفههای نمایشگاهی (حال و آینده)
آزاد بهمنش - مهدی خاکزند - حدیثه کامران کسمایی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1