0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
نویسندگان :
سمیه دوست حق
1
1- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
محیط های بازاریابی مدرن،پیچیدگی،کثرت داده ها،تصمیم گیری های بازاریابی
چکیده :
در چشم انداز کسب و کارهای فعلی، ماهیت بازاریابی با ریزش مداوم و عدم قطعیت، بهطور همزمان پر از دادههای جدید در حال تغییر است. توسعه سریع فناوری بازاریابی فرصتهای بیشتری را برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان، پیگیری و تجزیه و تحلیل رفتارها و احساسات آنها به ارمغان میآورد. این شرایط متغیر حاکی از آن است که تصمیمگیری نیز در معرض تغییر است. هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر انواع ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن از جمله پیچیدگی، کثرت دادهها و ناپایداری بر تصمیمگیریهای بازاریابی است. از اینرو 216 نفر از مدیران بازاریابی شرکتهای فعال تجاری، تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی شهر رشت تحت نمونه ی آماری و به روش روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادها، از پرسشنامه ی بومی سازی شده مبتنی بر مطالعه ی نوردین و همکاران (2023) استفاده شده است؛ اعتبار آن از دو منظر روائی و پایائی مورد تائید قرار گرفته است. به منظور آزمون فرضیه ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داده است که ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن بر تصمیمگیریهای بازاریابی تاثیر دارد. همچنین مشخص شد پیچیدگی محیط بازریابی نسبت به سایر ابعا مهمتر تلقی شده است. پس از آن، مدیران بازاریابی معتقد هستد با انبوهی از دادهها در هنگام تصمیمگیری مواجه میشوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه ترویجی از ارزیابی به هنگام از ارزش اجتماعی مالی دیجیتالی انجام شده در کشورهای نوظهور از دیدگاه جدید محیط زیست، اجتماع و حاکمیت شرکتی و تعمیم نتایج و بومی سازی آن در ایران اسلامی
نعمت اله عالی پور - مهسا زنگنه
تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری
علیرضا امیدوند
اقتصاد کم کربن و حسابداری گازهای گلخانهای
سامان محمدی - نگین عرب - نگین فیضی ورله
پلتفرم هوشمحور تشخیص و مداخله در کلینیک روانشناختی کودک: همافزایی انسان و هوش مصنوعی
فاطمه رجبی فرد - مصطفی جلالی
ارزیابی شاخصه های موثر معماری بیوفیلیک بر ارتقا سلامت از دیدگاه کادر درمان، بیماران و همراهان (نمونه موردی: بیمارستان شفا کرمان)
محجوبه نوحی بزنجانی - منصور نیک پور - محسن قاسمی
بررسی رابطه بین فراهم آوردن منابع مالی و تصمیم گیری های مالی شرکتها
سلمان زارع - عباس شیبانی تذرجی
شناسایی و اولویت بندی فرصت ها و چالش های فناوری نوپدید بلاکچین در صنعت بانکداری
فاطمه صراف - رسول برادران - شبنم قره باغی بالازاده - سمیه فرهادی
طراحی شهری آینده نگر به منظور ارتقاء امنیت زنان و کاهش بزهکاری (نمونه مورد مطالعه، محله حسینیه زنجان)
سولماز احمدی باروق - زهرا رسولی
Multi-objective Modeling and Optimization of Building External Walls Using Genetic Algorithm and Simulated Annealing
Mohammad Chehrzad - Seyed Azim Hosseini - Razieh Farazkish
رویکرد های صنعتی برای حفظ محیط زیست در صنعت نساجی و پوشاک
لیدا السادات زگردی - امین مفتاحی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1