0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
نویسندگان :
سمیه دوست حق
1
1- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
محیط های بازاریابی مدرن،پیچیدگی،کثرت داده ها،تصمیم گیری های بازاریابی
چکیده :
در چشم انداز کسب و کارهای فعلی، ماهیت بازاریابی با ریزش مداوم و عدم قطعیت، بهطور همزمان پر از دادههای جدید در حال تغییر است. توسعه سریع فناوری بازاریابی فرصتهای بیشتری را برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان، پیگیری و تجزیه و تحلیل رفتارها و احساسات آنها به ارمغان میآورد. این شرایط متغیر حاکی از آن است که تصمیمگیری نیز در معرض تغییر است. هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر انواع ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن از جمله پیچیدگی، کثرت دادهها و ناپایداری بر تصمیمگیریهای بازاریابی است. از اینرو 216 نفر از مدیران بازاریابی شرکتهای فعال تجاری، تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی شهر رشت تحت نمونه ی آماری و به روش روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادها، از پرسشنامه ی بومی سازی شده مبتنی بر مطالعه ی نوردین و همکاران (2023) استفاده شده است؛ اعتبار آن از دو منظر روائی و پایائی مورد تائید قرار گرفته است. به منظور آزمون فرضیه ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داده است که ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن بر تصمیمگیریهای بازاریابی تاثیر دارد. همچنین مشخص شد پیچیدگی محیط بازریابی نسبت به سایر ابعا مهمتر تلقی شده است. پس از آن، مدیران بازاریابی معتقد هستد با انبوهی از دادهها در هنگام تصمیمگیری مواجه میشوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد هوش مصنوعی و تحلیل پیشبینانه در تخمین تقاضای محصولات مالی جدید در محیط بانکداری باز
ساسان بهمنیار
اکوسیستم نوآوری به عنوان یک مفهوم چندگانه
محمدرضا نژادحسن
Synthesis, characterization, and membrane desalination application of a novel poly (sulfone urethane)
Armaghan Moghaddam - Shahram Mehdipour-Ataei - Samal Babanzadeh
حسابداری و حسابرسی گزارشگری پایداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران
نعمت مهدی زاده - مهدی زینالی
ربات لایه روب لجن در مخازن نفتی
مهدی گوهررخی - ناهید رئوفی - مریم خادمی - محمدعلی غلامی - میر یوسف حسینی ورزقانی
مطالعه بررسی عملکرد شرکتهای عمدهفروشی و خردهفروشی جهت ادغام نوآوریها در رویه های منابع انسانی، ظرفیت های نوآوری و مزیت رقابتی
نعمت اله عالی پور - مهسا زنگنه
آنالیز انرژی و اگزرژی کارخانه نیتریک اسید پتروشیمی کارون
عرفان عباسیان همدانی - اشکان عبدالی سوسن - احمد خوشگرد
کاربرد دوقلوهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی در بهینه سازی تصمیمات سرمایه گذاری و تولید در صنایع تبدیلی با رویکرد متاورس صنعتی
فاطمه کربندی - فرزانه بیگ زاده عباسی
آینده مدیریت شهری و شهرهای هوشمند (مورد مطالعه: شهر تهران)
ندا نجفی زاده - علی باصری
تعیین رخسارههای الکتریکی با استفاده از روشهای خوشه بندی MRGC و ANN در یکی از چاههای مخزن آسماری میدان منصوری
سیده هاجر افتخاری - محمود معماریانی - زهرا ملکی - محسن آل علی - پوریا کیانوش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0