0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
کاربرد هوش مصنوعی در برنامهریزی راهبردی تامین تجهیزات در صنعت برق: مطالعهای بر مدیریت تقاضای کنتور برق در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی
نویسندگان :
عبدالرحیم رحیمی
1
عادل قربانی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
الگوریتم LSTM،یادگیری ماشین،پیشبینی تقاضا،هوش مصنوعی
چکیده :
در دنیای امروز که تغییرات سریع در مصرف انرژی و تحول دیجیتال اهمیت روز افزونی یافتهاند، پیشبینی دقیق تقاضای تجهیزات حیاتی همچون کنتورهای برق امری حیاتی برای شرکتهای توزیع انرژی است. این پژوهش با هدف توسعه یک مدل پیشبینی بر پایه الگوریتم یادگیری عمیق LSTM، به تحلیل دادههای فروش کنتور در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ پرداخته و روند آینده را تا سال ۱۴۰۶ مدلسازی میکند. استفاده از روش تجربی مبتنی بر دادههای واقعی و تحلیل مقایسهای با مدلهای کلاسیک، دقت مدل LSTM را نشان داده است. یافتهها حاکی از الگوی نوسانی اما قابل پیشبینی در روند تقاضای کنتور برق هستند. نتایج این پژوهش میتواند مبنای تصمیمسازی دقیق در حوزه تأمین، انبارداری و قراردادهای خرید تجهیزات لوازم اندازه گیری مانند کنتور برق در صنعت برق ایران قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Conductivity of Elastomeric Material “Conductive Blends of Polyaniline Dodecylbenzenesulfonate and poly(epichlorhydrin)”
Elaheh Bakhtiarian
ارتباط بین مدیریت ارتباطات الکترونیک بر ارتقاء میزان رضایت مندی بیمهگذاران شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
رویکرد معاصر پولشویی تامین مالی تروریسم ارزیابی ریسک و روش های اتوماسیون آن در بانکداری تجاری
مهدیه جوانی
هوشمندسازی تسویهحساب رومینگ 5G بهکمک قراردادهای هوشمند و یادگیری فدرال در شرایط تحریم
هادی پیری نیارق - پیمان حاجی زاده عنبران - سعید فروغی - جواد رمضان قربانی
منسوجات رسانای الکترونیک
میترا مبرهنی اذر شربیانی - امین مفتاحی
تاثیر نهادها بر مصرف انرژی های نو
فرزانه خجسته قاسمی - پروانه سلاطین
بهینه سازی توسعه ی برنامه های اینترنت اشیا در محیط های مه ناهمگن با منابع محدود
سید کیوان هدایتی ترابی - سارا فرزای
بررسی ارتباط بین سهامداران بلوکی(تمرکز مالکیت معیار هرفیندال هیرشمن) با مدیریت سود
علی باغانی - الهه رسولی - مریم عبادی
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتری با نقش میانجی بازاریابی انسان به انسان
محمد علی شرکت بزازان - عبداله نعامی
نقش هوش مصنوعی در تحول سیستمهای مدیریت دانش سازمانی: مروری بر روندها و چالشها
کیانوش نوری باشکند - زلیخا جهانبخش نقده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3