0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
تعیین نقش هوش مصنوعی در ارتقای امنیت سایبری و مدیریت تهدیدات شبکههای اجتماعی
نویسندگان :
ابوالفضل عزیزخانی
1
هادی یوسفی رامندی
2
1- دانشگاه ملی مهارت پسران (شهید بابایی) قزوین
2- دانشگاه ملی مهارت پسران (شهید بابایی) قزوین
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،امنیت سایبری،شبکههای اجتماعی،تهدیدات سایبری
چکیده :
چکيده - این پژوهش نقش هوش مصنوعی (AI) در تقویت امنیت سایبری شبکههای اجتماعی را بررسی کرده است. نتایج اولیه نشان میدهد الگوریتمهای یادگیری ماشین (ML) حملات سایبری مانند فیشینگ و بدافزار را با دقت 87% تشخیص میدهند. دادهها از پلتفرمهای واقعی مانند توییتر و اینستاگرام جمعآوری و با شبیهسازی تهدیدات توسط نرمافزار NS-3 ارزیابی شدند. استفاده از AI زمان پاسخگویی به حملات را تا 40% کاهش داد؛ مثلاً، شناسایی بدافزار در توییتها در 2 ثانیه انجام شد. با این حال، چالشهایی نظیر نقض حریم خصوصی (Privacy) به دلیل جمعآوری دادهها و سوگیری الگوریتمها (Bias) به دلیل عدم تنوع دادهها باقی است. این مطالعه با پیشنهاد رویکرد ترکیبی AI و تحلیل رفتار کاربران، مانند تشخیص حساب جعلی با 50 لایک در یک دقیقه، راهکارهایی نوین برای کاهش خسارات ارائه میدهد. هدف، طراحی مدلی عملی برای پلتفرمهاست که امنیت کاربران را تضمین کند. این پژوهش بر ضرورت تعادل بین کارایی فنی و ملاحظات اخلاقی تأکید دارد و پیشنهاد میکند تحقیقات آتی روی تهدیدات نوظهور تمرکز کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعۀ تطبیقی مناظرحسی در بازارهای تاریخی ایران
فاطمه سادات غیبی - آزاده شاهچراغی - علیرضا بندرآباد
توسعه الگوی اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد اکو سیستم نوآورانه در خلق ارزش در کسبوکارهای دانشبنیان
ایمان جلیلیان - محمد رضا کاباران زاد قدیم - نصرت اله شادنوش - جمشید عدالتیان شهریاری
سیستم توصیه کننده ترکیبی برای خدمات بانکی شامل کالاکارت بر اساس رفتار مشتری
قادر امیری فرد - زینب رضائی
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر سلامت اداری با تاکید بر مدیریت نوآوری در عصر دیجیتال
صدیقه طوطیان - شیدا افشار یوسفی
تاثیر سنگرگیری مدیریت بر مدیریت سود اقلام تعهدی
خسرو امینی زاده
بررسی و آنالیز یک مادۀ نانوکامپوزیتی برای گرفتن فلزات سنگین از آب آلوده
سید علیرضا موسوی شیرازی - سمر حسین سلمان التمیمی
تأثیر آمیخته بازاریابی بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک با تأکید بر نقش اعتماد مشتریان و مشتری نوازی
رضا کوچک پور نصفی - حمید رضا سعید نیا - حمید سعیدی - رحیم محترم
پیاده سازی مدیریت و رهبری منابع انسان دیجیتال و تطابق نوآورانه سازمانی
امیدرضا محمودی نیلو - محمد حسن چراغعلی - فریبا صلاحی - سید صدیقه جلالپور
TRANSPARENT SOLAR PANELS AND ITS APPLICATIONS IN BUILDINGS AND ELECTRIC VIHECLES
Mohammad Esmaeil Nazari - Morteza Rajabpour
حذف رنگ های آزو از آب با استفاده از نانوکامپوزیت Fe3O4@PbNi به عنوان فوتوکاتالیست
پریسا صادری بی بالان - سید سیامک اشرف تالش
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1