0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر هوش تجاری، یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکت های دانش بنیان واقع در پارک نوآوری دانشگاه تهران
نویسندگان :
احسان رضاپور کمال آباد
1
حمیدرضا وزیری گهر
2
1- پیام نور گرمسار
2- پیام نور گرمسار
کلمات کلیدی :
هوش تجاری،یادگیری سازمانی،نوآوری،عملکرد مالی
چکیده :
هدف مطالعه تعیین تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه ای نوآوری و یادگیری سازمانی بود. جامعه آماری مطالعه شرکتهای فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بودند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه ساختار یافته و بر گرفته از هانگ و همکاران (2022) استفاده شد. جهت تعيين پايايي پرسش نامه از «كرونباخ آلفا، پايايي تركيبي و بار عاملي» استفاده شد. بعلاوه، جهت تعيين روايي از روايي منطقي و سازه استفاده گرديد. جهت بررسي مناسب بودن ساختار مدل مفهومي از معيارهاي «ضریب تعیین، شاخص ارتباط پيش بين و شاخص اندازه اثر» استفاده شد. نتایج نشان داد که ابزار جمع آوری داده ها از پایایی و روایی لازم برخوردار می باشند. همچنین، مناسب بودن ساختار مدل مفهومي تایید شد. جهت آزمون فرضيه ها از مدل معادلات ساختاري مبتنی بر حداقل مجموع مربعات جزئی استفاده شد. نتایج حاصله نشان داد که هوش تجاری بر یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد. یادگیری سازمانی بر نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد، نوآوری بر عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد و در نهایت، یادگیری سازمانی و نوآوری نقش میانجی در رابطه بین هوش تجاری و عملکرد مالی ایفا می نماید. این مطالعه با سنجش تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه ای نوآوری و یادگیری سازمانی توانست پنجره جدیدی بسوی محققان و درست اندرکاران برای بهبود عملکرد سازمانی بگشاید. بنابراین؛ نتایج این مطالعه می تواند برای مجامع علمی و دست اندرکاران مفید باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر اطمینان بیش از حد مدیران بر مخاطرات اخلاقی با در نظر گرفتن عدم شفافیت جریانهای نقدی
سیعد انور خطیبی - محمدرضا کوی بران
تاثیر نوسانات اقتصادی بر سود پیش بینی شده
احمد حشمتی - رویا دارابی
بررسی نقش کیفیت خدمات الکترونیکی، ارتباط با مشتری و اعتماد به برند در رابطه بین مسئولیت اجتماعی و وفاداری مشتری (مطالعه موردی مشتریان بانک ملی شعبات شهرستان گنبد کاووس)
محمد چقر - عبدالقادر تکه ئی
تأثیر مسئولیت اجتماعی بر رابطه بین خصوصیسازی بانک ها از طریق سهام عدالت و کارایی سرمایهگذاری
عاطفه جهانگیری بابادی - احمد پیفه - حامد احمد زاده
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
Borna Biglarbigilari - Amirreza Estakhrianhaghighi
ارائه مدل مفهومی مبتنی بر شاخصهای شبکهسازی در پارکهای علم و فناوری
منوچهر کرباسی - قنبر عباس پور اسفدن - سیده صدیقه جلال پور - پیمان حاجی زاده
Differential pulse voltammetric assessment of phthalate molecular blocking effect on the copper electrode modified by multi-walled carbon nanotubes: Statistical optimization by Box-Behnken experimental design
Akbar Islamnezhad - Sanaz Noroozi
تحلیل و بررسی مدل MOT و تاثیر آن بر استراتژی های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
مژگان بهشتی زاده - زلیخا جهانبخش نقده
بررسی نقش اینترنت و امنیت سایبری در مدل سیاست گذاری دولت الکترونیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی
امید زرین پور - بهرام علیشیری - فرزانه بیک زاده عباسی
دیدگاه های نوین در تاب آوری شهری در مقابل سوانح
نیکا حسامی - حسن ورمزیار - علی یزدانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0