0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر هوش تجاری، یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکت های دانش بنیان واقع در پارک نوآوری دانشگاه تهران
نویسندگان :
احسان رضاپور کمال آباد
1
حمیدرضا وزیری گهر
2
1- پیام نور گرمسار
2- پیام نور گرمسار
کلمات کلیدی :
هوش تجاری،یادگیری سازمانی،نوآوری،عملکرد مالی
چکیده :
هدف مطالعه تعیین تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه ای نوآوری و یادگیری سازمانی بود. جامعه آماری مطالعه شرکتهای فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بودند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه ساختار یافته و بر گرفته از هانگ و همکاران (2022) استفاده شد. جهت تعيين پايايي پرسش نامه از «كرونباخ آلفا، پايايي تركيبي و بار عاملي» استفاده شد. بعلاوه، جهت تعيين روايي از روايي منطقي و سازه استفاده گرديد. جهت بررسي مناسب بودن ساختار مدل مفهومي از معيارهاي «ضریب تعیین، شاخص ارتباط پيش بين و شاخص اندازه اثر» استفاده شد. نتایج نشان داد که ابزار جمع آوری داده ها از پایایی و روایی لازم برخوردار می باشند. همچنین، مناسب بودن ساختار مدل مفهومي تایید شد. جهت آزمون فرضيه ها از مدل معادلات ساختاري مبتنی بر حداقل مجموع مربعات جزئی استفاده شد. نتایج حاصله نشان داد که هوش تجاری بر یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد. یادگیری سازمانی بر نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد، نوآوری بر عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد و در نهایت، یادگیری سازمانی و نوآوری نقش میانجی در رابطه بین هوش تجاری و عملکرد مالی ایفا می نماید. این مطالعه با سنجش تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه ای نوآوری و یادگیری سازمانی توانست پنجره جدیدی بسوی محققان و درست اندرکاران برای بهبود عملکرد سازمانی بگشاید. بنابراین؛ نتایج این مطالعه می تواند برای مجامع علمی و دست اندرکاران مفید باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود فرآیند کدینگ و دیکدینگ درشبکه های بیسیم نسل جدید (6G-5G) با هدف کاهش توان گیرنده به کمک یادگیری ماشین
نیلوفر حاجی محمّدی - سیّد احمد علمایی - غلامرضا محمّدخانی - امیر امیرآبادی زواره مفرد
تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری
علیرضا امیدوند
بررسی فرایند استخراج عصاره قهوه توسط فرایند تقطیر با مایکروویو
محمد حسین کارگر طرازکوهی - بهروز عباسی سورکی
بررسی مولفه های تاثیر گذار مجموعه اقامتی تفریحی جهت جذب توریست
رضا اکبری
رابطه بین چابکی بازاریابی و عملکرد مالی درآشفتگی بازار (مطالعه موردی: شرکتهای فعال در صنعت خودرو و ساخت قطعات)
دکتر رضا منصوریان - حبیب تقی نسب
سنتز و شناسایی کمپلکس های خوشه ای 2- مرکاپتوبنزایمیدازول با یون Cu+ و آنیون MoS42
زینب فرهاد مفرد - رضا هیودی
تأثیر هوش مصنوعی عمومی بر چشم انداز فناوری آینده
نیما حاجیان افراکتی
اثرات سرمایه گذاری مستقیم خارجی، صنعتی شدن و باسوادی بر کیفیت محیط زیست در ایران
ادیبه سواری - فرشاد خالوزاده
طراحی الگوی استراتژیک ساختار واسطه ای دانشگاه ها با رویکرد دانشگاه کار آفرین
علی دستفروش - امیررضا علیزاده مجد
مطالعه ای بر امور مالی احساسی به عنوان رویکردی جدید برای درک و تاثیر بر بازارهای بورس (از دیدگاه مالی رفتاری)
نعمت اله عالی پور - مهسا زنگنه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1