0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
استقلال حسابرس یا استقلال موسسات حسابرسی ؟ (پژوهشی نو درجهت یکپارچه سازی انتخاب و استقلال موسسات حسابرسی )
نویسندگان :
میثم رودی
1
نقی فاضلی
2
آرزو خسروانی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
کلمات کلیدی :
استقلال موسسات حسابرسی،انتخاب موسسات حسابرسی،رتبه بندی موسسات حسابرسی
چکیده :
هدف : از آنجا که استقلال مهم ترین ویژگی حسابرس است می خواهیم این ویژگی را در موسسات حسابرسی گسترش و توسعه دهیم بنابراین هدف ما ، ارائه راهکار کاربردی و اجرائی جهت حفظ استقلال در موسسات حسابرسی است .روش : ما با استفاده از روش دلفی فازی نظرات خبرگان را در سال 1401در این خصوص جمع آوری و جمع بندی کردیم .یافته ها : خبرگان بیان کردند که از 34ویژگی های استقلال حسابرس بجز8مورد در موسسات حسابرسی قابل اجراست . بحث و نتیجه گیری : اگر این ویژگی ها در یک جا جمع نشود و به صورت پراکنده وانفرادی تحت عنوان استقلال حسابرس باشد ونه استقلال موسسات حسابرسی ، کمتر میتوانیم شاهد استقلال موسسات حسابرسی باشیم ، هم چنین در حال حاضر تنها جائیکه میتوان ویژگی های استقلال را تحت یک مدل و الگوی کاربردی و اجرائی جمع بندی و لحاظ نمود در رتبه بندی موسسات حسابرسی است که این مورد توسط جامعه حسابداران رسمی انجام می پذیرد .اگر این ویژگی ها ومعیارها دررتبه بندی موسسات حسابرسی لحاظ و به صورت عملی به کارگرفته شود می توانیم از این راه استقلال موسسات حسابرسی را بالاتر برده و حفظ نمائیم .رتبه بندی موسسات حسابرسی میتواند با درنظر گرفتن ویژگی های استقلال مناسب تر شود و توزیع عادلانه کارها را به ارمغان بیاورد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
مهیا محمدی - محمدرضا قریشی رودبارکی
جایگزین کردن مواد اصلاح کننده ضربه برپایه کرافت بجای پلی اتیلن کلرینه در صنایع لوله واتصالات پی وی سی سخت
فرهاد مرادیان نژاد
حسابداری داراییهای نامشهود: راهحلهای پیشنهادی
مهناز ژیان نصرالهی - مهدی علی نژاد ساروکلائی
طراحی و ارزیابی واحد جدید بازیافت گاز فلر به منظور تولید برق و حرارت
سجاد دولت یاری - سمیرا اصل شیرین
تأثیر آمیخته بازاریابی بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک با تأکید بر نقش اعتماد مشتریان و مشتری نوازی
رضا کوچک پور نصفی - حمید رضا سعید نیا - حمید سعیدی - رحیم محترم
مروری بر استفاده از یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در شناسایی تقلب در سیستمهای
محمدرضا شریفی - محسن مسعودی مقدم - مریم حاجی ئی
بررسی آتریوم در فضاهای تجاری، راهکاری در جهت دستیابی به معماری پایدار
ریحانه خرمی روز
کاربرد نانو الیاف جهت تصفیه پساب و جداسازی
مینا حاجی محمّدی - نیلوفر رفیع زاده زعیم - رامین خواجوی
سیاستگذاری مدیریت اصلاح الگوی مصرف انرژی در شهر تهران برای تحقق توسعه پایدار
رضا خلج - گارینه کشیشیان سیرکی - محمدرضا قائدی
تأثیر جهتگیری استراتژیک بر عملکرد شرکت با میانجیگری نوآوری مدل کسب و کار و نقش تعدیلگر پویایی محیطی
سیده صدیقه جلال پور - منوچهر کرباسی - حسن غریب وند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3