0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی شیمی، نانو مواد، پلیمر- چالش ها و کاربردها
نانو پوشش های ضد خوردگی در صنعت
نویسندگان :
مهرنوش محمدی
1
علی نادری پسند
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
نانو مواد،نانو پوشش ها،حفاظت کاتدی و آندی،خوردگی،عوامل خوردگی
چکیده :
خوردگی فرآیندی کاملا طبیعی است و ناشی از واکنش فیزیکی ، شیمیایی یا فیزیک وشیمیایی بین فلز ومحیط اطراف آن می باشد. این فرآیند ماهیت الکتروشیمیایی داشته و سبب تغییر در خواص فلزات می شود.فلز خورده شده به اکسید، هیدروکسید و یا سولفید آن فلز تبدیل می شود.جهت کنترل خوردگی از روش های مختلفی مانند حفاظت کاتدی، حفاظت آندی،ممانعت کننده ها، پوشش ها خصوصا نانوپوشش ها استفاده می کنند. نانوپوشش پوششی است که یا دارای اجزای تشکیل دهنده در مقیاس نانو است یا از لایه هایی با طول کمتر از 100 نانومتر تشکیل شده است.نانو پوششها مزایای متعددی از جمله سختی سطح، استحکام چسبندگی، مقاومت درازمدت در برابر خوردگی در دمای بالا، افزایش خواص تریبولوژیکی( مطالعه اصطکاک، سایش و روانکاری) و غیره دارند. امروزه از نانوفناوری در این پوشش ها خصوصا پوشش های آلی مانند رزین های اپوکسی می توان استفاده نمود.بدین منظور این گونه پوشش ها را با نانوذرات اکسید زبرکونیوم، اکسید آهن یا اکسید تیتانیوم اصلاح نموده و قابلیت ضدخوردگی را افزایش می دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Ultra High Molecular Weight Polyethylene/Carbon Nanotube Composite
Omid Saligheh
مدل سازی سینتیک برداشت یون کروم از نمونه پساب به کمک نانو جاذب مغناطیسی عامل دار شده با پلی [آلیل آمین-( ان و ان- دی متیل آکریل آمید)]
ایمان خنشا
ارائه مدل هیبریدی توسعه اکوسیستم نوآوری
فرزانه بیک زاده عباسی - فلور بیک زاده عباسی - مهدیس تقوی
Using Deep Pyramid CNN for Early Detection of Alzheimer’s Disease
Saba Haji Molla Rabie - Sedigheh Ghofrani - Mahdi Eslami - Hamideh Barghamadi
تاثیر هوشمندسازی شهرها در توسعهی فرصتهای کارآفرینی
علیرضا امیدوند
پیشبینی رضایتمندی مسافران خطوط هوایی با معماری ترکیبی BLSTM و مکانیزم توجه
سعید دادگر - زلیخا جهانبخش نقده
تاثیر بلوغ سیستمهای مدیریت منابع انسانی بر بالندگی سازمانی با نقش تعدیل کنندگی رفتارهای کارآفرینانه اجتماعی (مورد مطالعه: جمعیت هلال احمر استان همدان)
صدیقه طوطیان - محمدرضا احسنی
کاربرد هوش مصنوعی مولد در بازاریابی نوین
زهراسادات حسینی
بررسی ارتباط بین گرایش به فناوری و بهبود اثربخشی شرکتها
علی دانش زاد - کتایون جلالیان - عاطفه شبرنگ - مرجان دامن کشیده - حمید کاکائی
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتری با نقش میانجی بازاریابی انسان به انسان
محمد علی شرکت بزازان - عبداله نعامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0